Exceed X8 Pro heli (coaxiaal)

hoi
bedankt voor je snelle reactie.
ik moet een nieuwe voorkap, stabilisitiestang en rotatiewielen hebben.
ik heb net op marktplaats gekeken en ik heb er 3 gevonden.
je tip voor een nieuwe is een goede.
vlieg jij er ook buiten mee????

Hoi,

nog niet gedaan, maar een coaxiale heli schijn je alleen buiten te kunnen vliegen als er geen (of zo goed als geen) wind staat.

Mooi dat je wat hebt kunnen vinden :)

Grtz,
Menno

Hoi,

ja die Lipo (en de website :) ) ken ik, heb ik ook liggen thuis.

Ik heb echter nog niet de originele Lipo gewogen, ik wil het gewicht een beetje hetzelfde houden.

Dit omdat de belasting van de motor omhoog gaat, wanneer het gewicht toeneemt. Tevens zou je vluchttijd daardoor korter kunnen worden, maar dat wordt dan gedeeltelijk gecompenseerd door de hogere capaciteit van de Lipo.

Grtz,
Menno

Hallo iedereen,
Ik ben compleet nieuw in het RC-gebeuren (op vroeger een aantal elektrische auto'tjes na), en heb deze heli gekocht op megagadgets.nl
Ik vind echter de batterij (na een tijdje lezen kwam ik er achter dat jullie dat bedoelen met lipo) erg snel leeg gaan, en de standaard-lader erg tegenvallen. Omdat ik niet zo deskundig ben op dit gebied wil ik graag aan jullie vragen wat ik ter vervanging zou kunnen nemen? (als er een oplader is die gewoon sneller oplaad vind ik dat ook voldoende)

Overigens beweegt mijn heli ook zijdelings naar rechts, en dat is erg moeilijk te corrigeren als de besturing niet ook die optie heeft.. Kan ik dat oplossen door een klein gewichtje aan de linker kant te plaatsen? zo ja, aan hoeveel gram moet ik ongeveer denken?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Ik heb sinds vandaag de x8 metal binnen...
Ik ben al jaren bezig met helikopters, nu voor het eerst bestuurbaar.

Ik ben hem al aan het opladen vanaf 10:30 en t is nu 13:15 en er gebeurt nog weinig.
Misschien ben ik ongeduldig, ik dacht laat ik is vragen wat de ervaringen zijn met de eerste keer opladen...

Vriendelijke groeten,

Bart

IK laad de accu van mn maatje zn accu met een Ultramat 14Plus, op 2C, zijn accutje is 1500 mah, dus laad hem met 3 Ampere, gaat goed en binnen een half uur isdie vol, lijkt ook veel meer power te hebben dan standaard...

ladertje kost je ongeveer 100 euro, komt er nog een balancer boardje bij..

Ja joh, "ff' 100 euro betalen voor een lader, dat ik bijna het dubbele van de heli...

Die ultramat dingen moet je ook niet kopen grapjas. :p Das allemaal stickertjes prijs.
Gewoon even hier rond shoppen: http://hobbyking.com
Voor 50 euro geheid een hele fijne laad set.

Dat ze je besodemieteren hoeft je daar ook niet bang voor te zijn,
hobbyking/hobbycity staat hier op ons forum bekend als zeer goed.

Ik zei ook niet dat ie um moest kopen, maar dat het erg goed werkte.. tuurlijk, voor een lama is zoon lader ook overkill, maar ik rij ook nog auto.. en binnenkort vlieg ik groter.. en dan verdient het zichzelf terug..

No offense maar als 15 jarige besteed ik liever mn geld aan laders die ik hier kan krijgen, waar ze hier uitleggen hoe die werkt, en als ik problemen heb ik m niet hoef terug te sturen..

Ladertje bij HK: 40/50 dollar, jammer, zit geen voeding bij, hup, nog eens 40/50 dollar erbij.. zit je al rond de 80/90.. oja, was ik toch bijna de verzendkosten vergeten! tegen de tijd dat ik het dan thuis heb, ben ik een aantal dagen verder, en wel 5 euro goedkoper uit.. Challaz!

Eens kijken.
Mooi standaard turnigy 6cell 5A ladertje met ingebouwde balancer. 34 dollar.
http://hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7028
12v 5A "brick" voeding, schrik niet, 9 dollar.
http://hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6256
Samen wordt dat met Airmail verzonden in 10 dagen voor 20 dollar.
Reken maar uit, alles bij elkaar 63 dollar, koers is 1.4 dollar per 1 euro dus 45 euro.
Ik zat er zelfs dus nog overheen met mijn 50 euro.

Voortaan eerst kijken voor je begint met roepen, Anko.
Maargoed, het is jouw zakgeld, wat je ermee doet moet je zelf weten.

En gewoon een boekje lezen inplaats van iemand het laten voorkauwen vind ik die 50 euro wel waard hoor.

Laatst bewerkt:
Ok mensen,

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga op zoek.

Greetz

Ik heb nu ook deze heli. Heel mooi en alles maar ik zit met een probleem. Hij gaat niet tot nouwlijks vooruit. Achteruit doet hij met gemakt maar vooruit wil hij niet. kan iemand me hiermee helpen?

3 channel coaxjes, dus zonder swashplate zoals de Lama, moeten het helemaal hebben van het staartmotortje wat de staart iets optilt of naar beneden drukt om vooruit of achteruit te gaan. Je zou kunnen proberen om het zwaartepunt iets naar voren te verschuiven. Kan de accu misschien iets naar voren? Maar het zal altijd langzamer gaan dan een 4 channel, dus met swashplate.

3 channel coaxjes, dus zonder swashplate zoals de Lama, moeten het helemaal hebben van het staartmotortje wat de staart iets optilt of naar beneden drukt om vooruit of achteruit te gaan. Je zou kunnen proberen om het zwaartepunt iets naar voren te verschuiven. Kan de accu misschien iets naar voren? Maar het zal altijd langzamer gaan dan een 4 channel, dus met swashplate.

Bedankt voot de snelle reactie. ik heb hem nu iets naar voren gedaan en ik zal zo ff kijken. Maar ik kwam zelf ook op dat idee dmv iets toetevoegen maar dat heeft niet zo veel zin gehad. Maar we zullen zien. Ook denk ik dat het aan de main rotoren ligt. die trekken hem weer recht lijkt het want tijdens de takeoff gaat hij wel voorover leunen (soms iets te ver) maar inair gaat hij weer recht staan. ook vind ik het raar dat achteruit wel wil zonder problemen

Een coax is erg stabiel, en zal je pogingen hem vooruit of achteruit te bewegen min of meer tegenwerken. Gewicht toevoegen is laatste redmiddel, je wil je heli immers zo licht mogelijk houden ivm met je vliegtijd en nog een beetje vlot reageren op je throttle.

Back