De winter lekker gereden met de M18 Pro waar ik de Motek/Exotek R2 Panther conversie voor de M18 op had zitten. Inmiddels heeft Exotek weer een nieuwe conversie op de markt gebracht maar nu voor de M18 Pro. Een mooi onderdeel van deze conversie is dat je nu een stuur systeem hebt met Ackermann. Wat in theorie meer stuur zou moeten geven doordat het binnenste wiel meer instuurt in een bocht dan het buitenste wiel. Dit alles is aardig te vergelijk met het systeem wat in alle andere 1/10 elektro modellen bij voorbeeld ook terug te vinden is. Voor deze conversie heb ik een kleine compacte servo gekocht om die is te proberen. Helaas is voor deze servo een Associated servosaver nodig maar deze was via Ebay voor een paar euro zo gekocht dus dat was wel te doen. Je hebt bij deze servo nog wel wat nodig van de standaard M18 servosaver. De carbon delen even voorzien van wat secondelijm. In de handleiding wordt gezegd dat dit alleen voor ervaren racers is maar met een wattestaafje moet iedereen dat wel kunnen. Helaas is de afwerking niet helemaal super. Lijkt net of de frees bot was waardoor het niet helemaal netjes was. Maar met een schuurpapiertje was het aardig netjes te krijgen. Links de M18 servosaver en rechts de Associated RC18 servosaver. Het nieuw stuursysteem voor de M18 met ackermann. Leuke nieuwe manier voor de bodyposts en zitten gelukkig op een plek waarbij de posts niet uitkomen onder de spoiler van de Mazda6. Hier twee closeups van het stuursysteem. Met de kleine 9 gram airtronics servo. Hier een overzicht van het nieuwe chassis. Binnenkort de elektronica inbouwen. Daarna is een test ritje maken op het indoor circuit bij PK.
Inmiddels weer wat verder met de bouw van de M18 Pro met Exotek chassis. Zal binnenkort weer wat foto's online zetten. Ben nu bezig met de elektronica. Met deze ga ik is proberen om met een 2S lipo te rijden 1000mAh. Is kijken of dat gaat. Het maakt de M18 in ieder geval zowat 80 gram lichter. In totaal is mijn M18 Pro (Geheel RTR) nu van 480 gram naar rond de 365 gram gegaan in gewicht. Wel nog met de zelfde body. Op deze wil ik is de scalpel body passend gaan maken zoals de foto hieronder. Is ook een M18 met scalpel body. Binnenkort dus meer over mijn M18 Pro.
nice, wat ik de rijtijd op een 1000mah lipo?? ze hebben bij hobbycity lipos 1000mah voor 8. 88 dollar Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY 1000mAh 2S1P 20C $8.88
Ik heb er nog niet mee gereden. Maar met mijn 1200mAh NiMh's had ik behoorlijk lange rijtijd met de speed300. Dus denk dat toch een 10 minuten wel te halen moet zijn met 1000mAh Lipo. Dat vind ik persoonlijk wel lang genoeg. Als ik ga rijden zal ik is timen hoe lang ik met de 1000mAh kan doen.
moet je wel eens gaan rijden ;-) kom dit weekend mee naar HFCC. kun je binnen en buiten rijden. Binnen met je M18's, buiten met je Schumi, zet je je auto neer bij mij, stap je bij mij in, rijden we zondag door naar HFCC. Mooier aanbod kan niet toch :wink: haha groet Robert
Voor de M18 en nog een aantal modellen heeft CS Electronics een body ontwikkeld. Een Lola kap. Is kijken waar deze te krijgen is en dan deze proberen in plaats van de Scalpel body denk ik.
Het heeft even geduurd maar heb een Scalpel body passend gemaakt op de M18. Het gaat allemaal maar net. Bijna alles raakt nu de kap maar het gaat net goed. Alleen je moet wat ruimte creƫren voor de voorste shocks. Opzich erg te vreden, had hem liever nog iets lager gemonteerd maar dat gaat niet. Body nog even afwerken en spuiten en dan is ie er weer klaar voor.