Pasqual
Forum veteraan
De winter lekker gereden met de M18 Pro waar ik de Motek/Exotek R2 Panther conversie voor de M18 op had zitten. Inmiddels heeft Exotek weer een nieuwe conversie op de markt gebracht maar nu voor de M18 Pro.
Een mooi onderdeel van deze conversie is dat je nu een stuur systeem hebt met Ackermann. Wat in theorie meer stuur zou moeten geven doordat het binnenste wiel meer instuurt in een bocht dan het buitenste wiel. Dit alles is aardig te vergelijk met het systeem wat in alle andere 1/10 elektro modellen bij voorbeeld ook terug te vinden is.
Voor deze conversie heb ik een kleine compacte servo gekocht om die is te proberen. Helaas is voor deze servo een Associated servosaver nodig maar deze was via Ebay voor een paar euro zo gekocht dus dat was wel te doen. Je hebt bij deze servo nog wel wat nodig van de standaard M18 servosaver.
De carbon delen even voorzien van wat secondelijm. In de handleiding wordt gezegd dat dit alleen voor ervaren racers is maar met een wattestaafje moet iedereen dat wel kunnen. Helaas is de afwerking niet helemaal super. Lijkt net of de frees bot was waardoor het niet helemaal netjes was. Maar met een schuurpapiertje was het aardig netjes te krijgen.
Links de M18 servosaver en rechts de Associated RC18 servosaver.
Het nieuw stuursysteem voor de M18 met ackermann.
Leuke nieuwe manier voor de bodyposts en zitten gelukkig op een plek waarbij de posts niet uitkomen onder de spoiler van de Mazda6.
Hier twee closeups van het stuursysteem. Met de kleine 9 gram airtronics servo.
Hier een overzicht van het nieuwe chassis. Binnenkort de elektronica inbouwen. Daarna is een test ritje maken op het indoor circuit bij PK.
Een mooi onderdeel van deze conversie is dat je nu een stuur systeem hebt met Ackermann. Wat in theorie meer stuur zou moeten geven doordat het binnenste wiel meer instuurt in een bocht dan het buitenste wiel. Dit alles is aardig te vergelijk met het systeem wat in alle andere 1/10 elektro modellen bij voorbeeld ook terug te vinden is.
Voor deze conversie heb ik een kleine compacte servo gekocht om die is te proberen. Helaas is voor deze servo een Associated servosaver nodig maar deze was via Ebay voor een paar euro zo gekocht dus dat was wel te doen. Je hebt bij deze servo nog wel wat nodig van de standaard M18 servosaver.

De carbon delen even voorzien van wat secondelijm. In de handleiding wordt gezegd dat dit alleen voor ervaren racers is maar met een wattestaafje moet iedereen dat wel kunnen. Helaas is de afwerking niet helemaal super. Lijkt net of de frees bot was waardoor het niet helemaal netjes was. Maar met een schuurpapiertje was het aardig netjes te krijgen.

Links de M18 servosaver en rechts de Associated RC18 servosaver.


Het nieuw stuursysteem voor de M18 met ackermann.


Leuke nieuwe manier voor de bodyposts en zitten gelukkig op een plek waarbij de posts niet uitkomen onder de spoiler van de Mazda6.

Hier twee closeups van het stuursysteem. Met de kleine 9 gram airtronics servo.


Hier een overzicht van het nieuwe chassis. Binnenkort de elektronica inbouwen. Daarna is een test ritje maken op het indoor circuit bij PK.
