Explorer Pod.

Discussie in 'Duikboten' gestart door sven, 22 feb 2004.

  1. scoob

    scoob Guest

    je zou de draadjes naar de zender kunnen verlengen, ben ik ook van plan
    zender zat bij mij tegen de behuizing van de camera geplakt en was best makkelijk los te maken.
    ga er nu 5 meter kabel tussen leggen, als het werkt hoor je het wel
     
  2. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik vind dat eigenlijk een beetje zinloos. :p
    Waarom 3 kabels als 1 ook kan?
     
  3. scoob

    scoob Guest

    omdat (zover ik het begrepen heb) de antenne wat gevoeliger is, die kun je beter op lengte laten ivm het bereik en beeld kwaliteit.
    of heb ik het nu fout?
     
  4. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Daar is denk ik dat shielded coax voor. Daarmee kun je je antenne verlengen zonder dattie de golflengte verpest
     
  5. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.830
    Locatie:
    As,Belgiƫ
    HALLO


    je hoeft maar 2 draden naar de zender te voeren
    namelijk de min en het signaal de plus die heb je boven in de vlotter reeds om de zender te voeden

    dat signaal is een ander signaal dan wat je uitzend

    en inderdaad die zendertjes kun je van de camera's af halen

    en je antenne draad verlengen is altijd ellende al gebruik je een coax
    bij de cb bakjes moest je een swr meter tussen zetten om je antenne te regelen
    het gaat wel om meer vermogen maar bij de geringste verandering van de antenne heb je veel verlies in uitzend vermogen
    ergens is daar nog eens een topic over geweest .

    het volgen van de vlotter kan ook automatisch gebeuren door de spanning op de kabel te meten en naar waar je trekt gaat de vlotter ook
    ik ben reeds aan zo een systeem bezig maar voorlopig ben ik aan het werk om het duikbootweekeinde op en top te organiseren en daar kruipt ellendig veel werk in

    sportieve groeten raf
     
  6. Jan Kortbeek

    Jan Kortbeek Guest

    Je kan inderdaad beter de zender boven houden, dan dat je antenne gaat verlengen. Elke meter extra antenne kost je namelijk > 3 dB aan signaal.

    En wat ook meespeelt is dat een coax kabel (RG 58 ) heel erg stug is en daardoor zeer gevoelig voor kabelbreuken. Dus ik zou zeggen: Verleng de draadjes van de camera naar de zender (wel goede bekabeling gebruiken) en laat de zender lekker bovenstaan.

    Gegroet

    Jan
     
  7. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Dan wordt die dobber letterlijk een drijvende zend mast. :p

    Ik heb in een boekje een SUV gezien met een heel bijzondere propellor setup, en nu zit ik eens te kijken of dat na te maken valt. Als et ergens op gaat lijken, post ik nog wel es n plaatje. :p
     
  8. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Even een flinke update.

    Eerst de plaatjes, dan de praatjes.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Dan nu et praatje:
    De marine heeft een uitkomst geboden. :) Ik heb samen met iemand die bij de marine werkt de draad weer opgepakt.

    We hebben 6blade duikboot schoepen gekocht, en de motor pods zijn uit aluminium gefreest, waar de motoren precies inpassen. De voeding is ook geregeld door de marine. Dat worden namenlijk NiCd kolossen van 1.2v 7amp, 12 stuks in totaal, wat 7.2v 14amp gaat leveren. Meer dan voldoende.

    De romp is heel gemakkelijk, gewoon een plexi pijp met 2 schroefdoppen voor drukpijpen erop.

    Ik zal regelmatig wat updates posten. 8)

    Grtz,
    Sven
     
  9. MAIN

    MAIN Guest

    nice work

    ik ben zelf ook bezig maar het schiet nog niet echt op
     

Deel Deze Pagina