Extra 300 (BMI-models)

ik zie dat daar een stukje hout onder de motorspant is gelijmd vlak bij de motor, is dat een modificatie, of bijgeleverd in de box? :lol:

dat is dus de modificatie om goed op hoogte uit te komen
er word dus alleen maar de balk geleverd
de rest heb ik zelf gebouwd
houd niet zo veel in hoor

misschien dat bij de extra de andere motorsteun wel lang genoeg is want bij mij dus niet
dit is nog altijd de beste manier vind ik

bedankt voor de tip,
Kan je wat close up's nemen van de motor met het balkje.
enne vraagje, heb je ook je motor 10° naar links geplaatst?

eh je motor moet je geen 10 graden naar links maar 1a2 graden naar rechts en naar beneden

foto;s zou ik wel voor je willlen maken maar mijn toestel heeft net zijn laatste foto uitgespuugd
en die foto zie je hierboven ergens

zal wel proberen ergens anders een toestel te bemachtigen

ik zal er even niet bij mijn hoofd zijn bijgeweest, ik zat toen net te designen en was wat teveel wiskundig afgeleid denk ik :oops:

ja, hij is reeds binnen, ik moet zeggen dat "BMI3 models echt werk maken van hun modellen, alles zit in de bouwdoos en alhoewel ik er nog niet aan begonnen ben om hem te bouwen ben ik er reeds zeker van dat dit model vlot en mooi bouwt

Sorry voor de slechte kwaliteit voor de foto's, ik neem er later nog wel als ik een stapje verder ga.
Ik ben van plan als alles goed gaat morgen met de bouw te beginnen

piccie1 :lol:

piccie2

ziezo, ik breng de volgende keer weer wat verslag uit 8)

yep ziet er het zelfde uit als de winner

net een ander model maar verder identieke bouwwijze

welke motorisering ga je nemen en welke servo's

tja, ik ben er nog niet uit wat de motor betreft, wat de servo's betreft ga ik voor de naro gws servo's, ik was echt verrast te zien wat voor een klein toestelletje dit wel is, ik heb op een een ander vliegtuig (reflex-30) een Robbe -Roxxy motor die trekt tussen de 10 tot 15 amps (met 3 en dat zal echt wel voldoende zijn denk ik, die is trouwens ook nog betaalbaar (34 Euro) voor een Brushless is het niet zoveel he?

crazykuki zei:
tja, ik ben er nog niet uit wat de motor betreft, wat de servo's betreft ga ik voor de naro gws servo's, ik was echt verrast te zien wat voor een klein toestelletje dit wel is, ik heb op een een ander vliegtuig (reflex-30) een Robbe -Roxxy motor die trekt tussen de 10 tot 15 amps (met 3 en dat zal echt wel voldoende zijn denk ik, die is trouwens ook nog betaalbaar (34 Euro) voor een Brushless is het niet zoveel he?

Welke van de Roxxy reeks is het? Ik zie er zoveel van 34 euro op de site van Robbe staan...

http://data.robbe-online.net/robbe_pdf/P1101/P1101_1-4777.pdf

ik heb de Roxxy BL- Outrunner 2827-34
Enorm ben ik onder de indruk van de performantie en kracht dat deze motor mij biedt, zoals ik reeds zei 34 Euro, niet echt veel voor deze prestatie motor 8)

hebben deze kistjes een deelbare vleugel / kan de vleugel er voor transport af en zijn ze uberhaubt in NL te koop?

ze zijn gewoon in nederland te koop
MC modelbouw in bilthoven heeft ze ook staan voor 79.95
zijn zeer mooi en ligt gebouwd!!!

groet michael

Tijd voor nog wat foto's,
ik heb er kunnen aan werken en hier enkele beeldjes.
Esc+ontvanger en servo's moeten er allemaal nog in, ik zit op servo verlengsnoeren te wachten.
Ik hoop dit week end mijn kistje te kunnen "ontmaagden" :d

:)

:D

ik heb de Roxxy BL- Outrunner 2827-34

Dat is dus eigenlijk een AXI 2212-34 "silverline". Gewoon goede motor dus.

Wat ik erg kan waarderen van Robbe is dat ze er een nette tabel bij hebben gezet met cellen en props.
Voor een snel buitenvliegtuig voldoende spoed nemen.

Mooie kist,
ik heb een tijdje getwijfeld (en ben nog stteds aant twijfelen) om Zo'n sukhoi te kopen. ik heb er zo een vastgehad en de afwerking is zooooo knap; verschillende fijne lijntjes als bespanning, mooie glans, en zo licht!!!
heeft iemand de sukhoi misschien?
greetz :D

Mijn beste vriend heeft zich vanavond een Suckoi besteld, dus met een beetje geluk heeft ie 'm voor het week end.
Als ik kan neem ik er foto's van :)
Idd, knappe kisten, superlicht gebouwd en heel sterk.
Perfect afgewerkt tot in de puntjes.
Minpuntje is wel dat Bij de extra 300 geen origineel landingsgestel maar 3mm wire is bijgeleverd.
een tail skid, zoals op plan staat, zit er ook niet maar dat is natuurlijk zelf snel gemaakt. :banana:

die tail skid zit er wel bij bij de winner
het landingsgestel is zoals ik al eerder zei van flutijzer

gewoon zelf opnieuw buigen met sterker draad

mijne moet nog net in elkaar gelijmd worden en de accu bevestigen
ben nog aan het stoeien met het uitlijnen van het toestel
altijd een gepruts vindt ik

Ze is klaar van gisteren, mijn Extra 300 :lol: :lol: :lol: :lol:
Onder het motto "beelden spreken meer dan woorden"

Schoon he? :thumbsup:
Ik heb mijn motor erin gemonteerd met de triplex plaatjes uit de bouwkit.
Ik heb wel de indruk dat mijn motor hard zal mogen werken, ze weegt 580 gr vliegklaar.
Met een beetje geluk ga ik ze straks gaan invliegen, het is vrij kalm qua windkracht

teleurstellend nieuws na de "maiden flight"
na het geven van full trotthle kwam ie vlot los van de grond, na 2 minuten te hebben rondgevlogen zat het trimmen echt snor, alles ging vlot.
er was qua windkracht +/- 2.5 beaufort en plots begon ie te dansen rond de ailerons, ie ging van rechts naar links en ik moest continue bij- corrigeren, na 6 minuten te hebben bijsturen zwenkte ie uit naar rechts, en BANG, tegen de grond,
resultaat: rechtervleugel afgekraakt tot in de fuselage , hij is echt kapot :cry:
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik al met toestellen gelogen heb die qua moeilijkeheid echt nog veel verder gaan, dit toestel is echt niet geschikt om als schaalmodel (electro) te dienen.
Ik ben echt diep ontgoocheld in de vliegeigenschappen van dit toestel.
ten eerste opteerde men ervoor om dit toestel met "removable wing" te maken (linker en rechter vleugel zitten met 2 vijsjes vast (per vleugel) en nog eens met een triplex plaatje als wing joiner, als ze dit doen ga ik ervan uit dat dit idd de stevigheid ten goede komt.
ik heb echter gemerkt dat na een "niet al te zware hit op de grond" de wing joiner (klein houten triplex plaatje van +/- 25 cm) gewoon afkraakte samen met het balsa hout van de romp.
Wat begon als een uitermate opgewekt verhaal is nu jammer genoeg ge-eindigt in C-mineur.
ik ben uiteraard enorm misnoegd en diep ontevreden.
:cry: :cry: :cry: :cry:

Back