Extra 300S toscano 1.6 meter spanwijdte

Ik vlieg zelf met HK servo's op mijn 47" extreme flight yakje, en ik heb wel eens zonder hoogteroer gezeten in de vlucht ;)
bij mij zijn dat dus ook de laatste hk servo's geweest (gelukkig viel de schade nogal mee)

HK servo's... Ik heb nog nooit Hobbyking servo's in gebruik gehad, wel servo's die HK verkocht. Zowel HXT als Turnigy en ben er best tevreden over.
Futaba wordt ook in china gemaakt hoor...
Ik zou er best HK servo's instoppen maar de meningen zijn hierover verdeeld, Ik heb nog nooit problemen gehad met deze servo's. Maar ik moet wel toegeven dat ik in een 'dure' kist wel servo's van Futaba, Hitec ga stoppen.
Ik ben nu een ASK-18 aan het bouwen, ook hier komen HK servo's in...

bezig met het richtingsroer.
ribben aan het snijden. :( een van de mindere dingen aan de hobby.
de sheeting voor het richtingsroer staat al te drogen.

full

pim

Laatst bewerkt door een moderator:
totaal voor vandaag.
morgen weer verder, want morgen gaan alle leraren op school staken tegen een week minder vakantie, groot gelijk hebben ze. dus ik hoef morgen niet naar school.

full

@ D-J; Dan gaat tie wel heeeeel snel moeten door bouwen de komende week :-)

Ziet er goed uit Pim.

Cor

zo te zien ga je cor nog inhalen, die gaat zijn motor toch nog niet laten draaien de komende tijd
Hij heeft ten minste een motor. ;) ik moet nog wel even sparen voor ik alle onderdelen heb. Toch maar een baantje zoeken. En ik moet eerst nog maar eens bij een club. Ik kan al vliegen maar zit nog niet bij een club en heb dus nog geen brevet.

Pim

update

er is de afgelopen 2 weken niet erg veel gebeurd. vooral nog een beetje vliegen en huiswerk maken. het richtingsroer is wel af. het cockpit klepje is af en ik ben nu ribben aan het snijden voor de vleugels en het hoogteroer. alle ribben even uitgetekend in Rhinoceros en omzetten naar pdf en dan printen op goede schaal.
hier zijn wat foto's van het richtingsroer.

full

full

verder is er vandaag nog een pakketje uit hong kong aangekomen van dealextreme. ik heb namelijk een week of drie geleden een mooie simulator dongle besteld bij ze, het was echt spotgoedkoop. het was maar 16 euro en het was gratis verzendkosten. het bevat een USB aansluiting voor je zender, omvorm-stekkertjes voor alle merken zenders en 2 CD's met software zoals Realflight G5, Reflex, Aerofly professional deluxe en Phoenix 3.0 kijk hier maar eens.
12-in-1 USB 2.0 Almighty Flight Simulator Dongle - Free Shipping - DealExtreme

Beste Pim,

Mijn complimenten voor je bouwstijl. Op jouw leeftijd al vanaf tekening bouwen doen en kunnen maar weinigen. Ik krijg bijna zin om er zelf ook een te bouwen ;).

Maar moet nog eerst wat anders afmaken en ik heb nog tig potentiële projectjes in mijn hoofd.

Succes,

Freek

@ Pim , je zal het wel gelezen hebben in het bouwdraadje van de mijne , maar houdt er rekening mee dat er een hoop lood bij zal moeten . Of zorg ervoor dat je de motor wat meer naar voren kan plaatsen!!

Cor

weet er iemand wat voor een dikte vleugelbuis ik voor het hoogteroer nodig heb?
vandaag even volgens johan's manier een huls gemaakt.
ik vind het zelf erg goed gelukt en het was makkelijk te doen.
hier even een foto.

full

Waarom zou je überhaupt een demontabel stabilo willen hebben op een 1.6 meter toestel? Is alleen maar onnodig gewicht en het is meer werk...

Nee, dat wil ik ook niet maar om de stabilo er zo op te lijmen is toch ook niet sterk genoeg of wel?
Misschien wel met wat triplex dwars door de romp. Jullie zeggen het maar.

M.V.G. Pim

Achterlijst (die is recht) in een stuk laten en aan de voorkant een stukje vuren, bijvoorbeeld tot halverwege het stabilo. Eventueel als je het niet vertrouwd ook aan de achterkant nog een klein stukje vurenhout.

Cor

Back