Extra 300S ????????

Hallo allen

Ik heb deze week op mijn school voor een mooi prijsje een model gekocht. Ik heb er al een tijdje naar zitten kijken en op het internet zitten rondneuzen. Maar kan er maar niet achter komen wat voor model het nou precies is en van welke fabricant hij is. In de romp staat niks geschreven en nergens staat een merk of iets dergelijks op. Heeft iemand enig idee welk model het precies is?? En wat voor een motor er eventueel op kan?
s2300062gr2nc9.jpg

s2300067um0tr5.jpg

s2300068mf0xw9.jpg

s2300069fn9ny3.jpg

Mooi kissie Henky ;-)

Alexzzz zal er vast wel meer van weten, ff afwahten maar 8)

ps. vanavond komen de verdere maten erbij als het goed is, span is +/- 2,5 mtr

leuke school :) Als het inderdaad 2.5m dan zal een 80cc er leuk op passen. 70 is wat weinig, 100 te veel ;)

Tadango zei:
leuke school :) Als het inderdaad 2.5m dan zal een 80cc er leuk op passen. 70 is wat weinig, 100 te veel ;)

70cc is zeker niet te weinig voor een 2.5 m afhankelijk wat je wil gaan doen 80 is MEER dan genoeg

Hey allen

Het is inderdaad een leuke school, vliegtuigonderhoudstechniek ROC airport te Hoofddorp. Ik had het model al vanaf het begin toen ik daar op school zat in een compensiet lokaal zien staan. Tot deze week heb ik hem daar zien staan en niks doen, dus heb ik gevraagd wat ze met dat model van plan waren. Dat wisten ze zelf ook niet, de leraar vroeg toen of ik er interessen in had en zei dat ik heb voor 100 euro mee mocht nemen dus dat heb ik toen gedaan.
Ik heb hier de afmetingen ik heb hem iets te groot ingeschat.

lengte: 172cm
Spanw: 220cm
hoogte: 46cm
de romp woog zonder de vleugels: 1980gram
en de vleugels heb ik apart gewogen maar de ene woog: 600gram en de ander: 650gram :? maargoed daar kan wat aan gedaan worden.

En met de motor ik zat ook al te denken aan een 80cc maar ik kan nog alle kanten op ik wil alles voor de kist nieuw kopen.

@Alexzzz: hij lijkt er verdomd veel op jah ik denk dat hem is.

Dus als ik er een 70cc op bouw zal het meer als genoeg zijn. En dan nog een paar vraagjes, dit is voor het eerst dat ik zo'n grote motor kist bouw. Wat voor een servo's moeten er in de aileron's. Ik heb al een beetje gekeken en er zit 1 gat per vleugel voor de servo's in dus zal wel behoorlijk grote in moeten. En voor het hoogte roer moeten er denk ik twee, voor elke flap 1. En dan nog één of twee voor het richtings roer?? Maakt het veel uit met het vlieg gedrag wat voor een motor je er in doet 60cc 70cc? het gene wat ik wil doen is gewoon lekker kunnen stunten en genoeg power hebben om te kunnen hoveren.

Groeten Leon

Lekker licht houden en dan DA50+reso of een andere goede uitlaat :)

Qua servo's; ik denk dat je met 5kg per roer al klaar bent. Leuke servo's zijn bijvoorbeeld de Hitec 645MG's of Futaba S3152.

Grt.

jup DA 50 zou perfect zijn ... de roeren zijn niet heel erg groot dus heel zware servo's zul je niet nodig hebben

Ahhh, 2,20 spanwijdte misschien een MVVS 58 vliegt de Sukhoi van Erwin ook perfect mee :yes:

Bedankt voor alle informatie.

Dus als ik er een 50er op doe heb ik genoeg power om goed te kunnen hoveren en grove stunds uit te halen. Ik heb al weer een beetje zitten kijken op het internet naar motoren. Maakt het uit wat voor een uitlaat je er bij koopt is dat net zo'n verschil als bij nitro motoren? Ik zag een paar mooie pijpjes staan met een intake voor smoke olie zou dat wat zijn? Dat lijkt me ook wel lache zo'n smoke system. Binne kort is de beurs in Dortmund weer, gaan me broertje en ik daar is effe rond snuffelen wat voor een mooi spul we in die Extra gaan bouwen. En is de kwaliteit van 3W en DA een groot verschil of maakt dat helemaal niks uit?

Groeten Leon

Bedankt voor alle informatie.

Dus als ik er een 50er op doe heb ik genoeg power om goed te kunnen hoveren en groffe stunds uit te halen. Ik heb al weer een beetje zitten kijken op het internet naar motoren. Maakt het uit wat voor een uitlaat je er bij koopt is dat net zo'n verschil als bij nitro motoren? Ik zag een paar mooie pijpjes staan met een intake voor smoke olie zou dat wat zijn? Dat lijkt me ook wel lache zo'n smoke system. Binne kort is de beurs in Dortmund weer, gaan me broertje en ik daar is effe rond snuffelen wat voor een mooi spul we in die Extra gaan bouwen. En is de kwaliteit van 3W en DA een groot verschil of maakt dat helemaal niks uit?

Groeten Leon

Leon,

deze extra is echt niet voor 3D gemaakt, roeren te klein, te zwaar,... Het klinkt misschien grof van me, maar dan weet je ineens waar je aan toe bent. Dit is een extra voor de klassieke figuren, zoals ze op de F3A-X wedstrijden gevlogen worden. Deze kisten worden ook wel met de ZG45 of ZG62 gevlogen, prima voor recreatief gebruik.

HMMM tja is dan een klein min puntje.
Maar goed ik vin het nog steeds een mooi begin om een wat grotere motorkist uit te proberen. Als ik dit dan klaar heb kijken we wel weer verder kijken.

Hey,

Ik ben al weer een tijdje bezig met mijn extra. Ben bezig met de vleugels aan het glassen zodat ik het hele vliegtuig kan spuiten, inplaats van een gedeelte folien en een gedeelte spuiten. kwas alleen aan het denken hoe ik de schanieren voor de roeren ga maken. Je kan er van die schanier lippjes voor halen maar je kan ook van die ronde kartonnetjes krijgen als schanier. Wat kan ik daar het beste voor gaan gebruiken bij dit formaat kist??

Groeten,
Leon

dit is geen piepschuim kistje, de krachten dat dit toestel genereerd zijn toch wel wat anders dan een kistje met methanol motor.

stevige robart stiftscharnieren of de brede kavan platte scharnieren zijn een must.

Back