extra 330s Jonk

ik ben sinds een paar weken in het bezit van een extra 330s van Jonk.
het is de bedoeling om eerst met deze kist te gaan vliegen en als hij goed is om hem helemaal te gaan opknappen (spuiten)
de spanwijdte is 2.60m
motor die er in komt is een ZDZ 80 RV-J met MVVS reso pijp.
kleuren schema word waarschijnelijk die van de sukhoi van sebart de geel met blauw van 2.60

stiekum op de parkeerplaats even in elkaar gezet.
full

paste precies in de auto. maar had gelukkig nog iets over dus kan nog over de versnellings pook heen:rolleyes:
full

in de huiskamer :D:D
full

full

full

full

denk je, staat iet bijzonders. special made, limited production of zo.........
full

groot genoeg :D
full

servo's die er in komen weet ik nog niet. of hyperions of JR's. heb van bijde positieve en negatieve verhalen gehoord dus moet nog even kiezen.

max

Laatst bewerkt door een moderator:
dit is de zelfde:

extra-330-2-6-mtr

de kist van jouw is gebouwd door Jack Jonk, uit Volendam.
tot een jaar of 5 geleden maakte hij die kist,
ik zou niet voor een B merk Servo's gaan, maar er een degelijk merk in gebruiken, Futaba, Hitec, JR.

je hebt een super kist, met super motor, dan ook Super servo's

Hyperion heb ervaring mee, zijn niet echt slecht maar zeker niet super goed. Dan liever dymond (9500, 9900) als je het betaalbaar wilt houden. Een groter merk kan altijd ook.

bedankt voor jullie racties.
over de servo's zal ik nog een poos gaan denken. eerst maar eens met de motor aan de slag:D

@razor, had het bouwverslag al gezien. is mooi gebouwd. wel jammer dat je er zo veel elende mee hebt.
er zitten al twee tunnels in voor reso pijpen.
motor wordt morgen opgehaald door mijn vader.
dan maar eens kijken hoe ik de motor er op maak.
moet namelijk nog een fire wall of iets worden gemaakt.
waar zal ik dit van maken?
aluminium, triplex, meerdere platen triplex, andersoort hout?

max

Hoe staat het trouwens met jouw ervaring qua vliegen en techniek? Als ik e.e.a. lees, dan krijg ik sterk de indruk dat je nu een paar stappen overslaat, maar misschien heb ik het mis.

vlieg sinds mijn 9e, vorig jaar begonnen met f3a vliegen. altijd al nitro en electro gevlogen.
2-3 jaar geleden heeft mijn vader een 3m piper gekocht. sinds begin vorige zomer vlieg ik ook met een edge 540 met een zdz 40.
en verder een echte crash gemaakt door lege ontvanger accu (wat 11 en was een skystar) en voor de rest geen echte crashes.
vlieg ook zowal mode 1 als 3.
dus heb wel de nodige ervarig met allerlei soorten kisten.
met bouwen heb ik wel wat minder ervarig, maar dat heeft mijn vader wel.(en dat levert soms de nodige discussies op, van welke prop tot wat de kist kan)

Hoi mannen,
ik zal mij even voorstellen. ben John de vader van Max. Denk dat de vliegervaring met Max wel goed zit. Hij heeft al een paar jaar een extra 300 met een 23cc methanol, 1 jaar een edge 540 van 2meter, 1 jaar een x-tra 2000 voor de f3a-c(afgelopen jaar derde geworden en maar 3 van de 4 wedstrijden gevlogen) en de pitts s2 van 124cm.
Ik vindt het top van jullie dat je hem met jullie eraringen bij staan, advies van alleen mijn kant,(tja wat zal ik er van zeggen, staat vaak open voor onderlinge discussie's) ben dus blij met alle inbreng van jullie kant.

ps Ik denk dat het de JR servo's gaan worden.

Groeten John.k

hmmmm....... jij denkt dat het JR servo's gaan worden.
nu ik nog................

razor, bedankt voor de site. staan een hoop bruikbare foto's op.

groetjes max

de motor is er!!!
nog helemaal nieuw in doos.
020220121347.jpg

020220121349.jpg

krumscheid bocht en mvvs reso pijp
020220121350.jpg

nu nog zien dat de motor op de kist komt.
motorschot wordt waarschijnelijk gemaakt van aluminium en de motor komt op rubbers te hangen.
de servo's worden toch de JR's. na iemand te hebben gesproken met ervaring met hyperion servo's, heb ik toch gekozen voor de JR.

max

Hoi mannen,
ik zal mij even voorstellen. ben John de vader van Max. Denk dat de vliegervaring met Max wel goed zit. Hij heeft al een paar jaar een extra 300 met een 23cc methanol, 1 jaar een edge 540 van 2meter, 1 jaar een x-tra 2000 voor de f3a-c(afgelopen jaar derde geworden en maar 3 van de 4 wedstrijden gevlogen)
Groeten John.k

Hoi John, Welkom!

Omdat jullie in de F3A gevlogen hebben kan ik me voorstellen dat jullie ooit met de Jack Jonk in de F3A-X ( F3A-X Nederland ) willen gaan meevliegen. Dat zou natuurlijk hardstikke leuk zijn!

Maar let er dan op dat je kist erg stil moet zijn. De F3A-X wordt hier steeds strenger op en dat moet helaas ook wel want de clubs waar wij te gast zijn worden ook steeds strenger. Natuurlijk vooral gedwongen door hun omgeving en de lokale overheden. Een F3A-X wedstrijd wordt door clubs ook steeds meer als belastend gezien omdat er in tegenstelling tot een normaal weekeinde eigenlijk twee dagen lang van 9:00 tot 17:00 continue een grote kist in de lucht is.

Het geluid weegt ook steeds sterker mee in de score, dus met een herrie-kist kun je eigenlijk niet meer serieus voor de winst mee vliegen!

Zo'n grote stampende 1-cylinder stil krijgen valt nog niet mee! Je zou de motor op rubbers moeten zetten of, nog beter, een hydromount of hydemount. Die resopijp is mooi, maar een goede 5 kamer demper is stiller. Gebruik een luchtfilter, gebruik een 3-blads prop, etc. etc.

Zie voor meer info bijvoorbeeld: F3A-X Nederland

moet namelijk nog een fire wall of iets worden gemaakt.
waar zal ik dit van maken?
aluminium, triplex, meerdere platen triplex, andersoort hout?
ik zou voor twee lagen 3mm multiplex gaan en dat aan beide kanten lamineren met carbonfiber.
het multiplex wordt dan eigenlijk alleen gebruikt als "afstandshouder" tussen het carbon.

hee ultim@te,
mooie kist. ook het kleurenschema is erg mooi. mis alleen wel nog een stikker aan de zijkant van de kist. ook zie ik dat het richtingsroer totaal anders is. is dit met opzet gedaan of stond het zo op de tekening/beschrijving?

@ remke, het is zeker een mooie motor.
heb jij misschien een foto van de kist van jou?
bij de motor kwam ik d'r achter dat je het gasheveltje er niet zomaar op kan zetten.
volgens mijn vader moet je een stukje wegslijpen en hem er dan op zetten en veertje er overheen doen.
mij leek dit nogal onlogisch, dus weten jullie hoe dit zou moeten. zal zo wel ff een foto maken en nog op internet kijken.

gr. max

hee fraggy,

f3a-x kunnen we altijd een keertje proberen.
het is de bedoeling om de kist eerst vliegend te maken en hem dan op te knappen (spuiten volgens mij het enige)
en dan zullen we binnenkort maar eens ergens carbon vandaan halen.
straks maar eens meten hoe ver de motor naar voren moet komen.
en het is wel slim om een luchtfilter op de caburateur te zetten omdat er anders allemaal spetters benzine in de kist komen.

groetjes max

full

links op de foto het hendeltje, daar tussen de twee gaten in.
volgens mijn vader moeten we dat wegslijpen, maar ik vraag het mij af.
stond volgens mijn vader een filmpje op internet, maar hij kon hem niet terug vinden......

max

Back