extra 330s Jonk

Nou nee, je kunt met het schroefje de stationairstand bepalen, zodat de hevel niet verder terug kan dan een bepaalde stand. Als je de schroef er helemaal uit haal, kan hij dus verder dicht, maar dat laatste stukje moet je niet wegslijpen, dat is de aanloop. Als de hevel daar tegenaan komt, dan is de klep al helemaal dicht.

als je wilt kun je hier evt eens doorheen lezen .
de extra was gecrasched omdat tijdens het prophangen de motor afsloeg op 3 meter boven de grond.
misschien staat er iets tussen wat je kunt gebruikken met de opbouw van jouw extra .
mvg

restauratie-verslag-van-mijn-ea330s-na-crash

Laatst bewerkt door een moderator:
hee alex,

ik bedoelde niet het stationair schroefje, maar het ding er naast.
hier wat duidelijke aangegeven.
full

@Ultim@te, sonde van de kist. gelukkig wel weer goed gekomen.
ik zal het vanavond eens gaan doorlezen, bedankt.

max

Als je dat doet, dan valt je hevel eraf..... (de standaard hevel is prima te gebruiken)

idd als je dat stukje vlak wegslijpt of uitboord met een 12 mm boor , dan komt het armpje er af , je kunt dan een armpje erop zetten waar dat inbus busje inzit om hem te borgen ( zit als het goed is bij de motor ) .
die kun je de gewoon gebruiken om naar je gas servo toe te bouwen .
let wel , het veertje is dan niet meer nodig deze komt te vervallen .
er zit ook een klein krom staafje bij als het goed is met een bolletje erop , hierop kun je de kleine kwiklink vastklikken en daar een stuurstang aan maken , deze zou je voor de choke kunnen gebruiken

mvg

Als je dat doet, dan valt je hevel eraf..... (de standaard hevel is prima te gebruiken)

das de bedoeling ook , de andere bijgeleverde hevel past hier netjes op het staafje wat dan blijft zitten en wordt geborgd door 2 inbus busjes , werkt perfect .:D
dat armpje is ook gelijk wat langer en is dan makkelijk aan te sluiten op een ballinkje zonder dat hij tegen de hevel aanloopt bij vol gas . .

Wat ik zelf altijd doe is een gfk hevel op de standaard hevel, dan weet je zeker dat het goed blijft zitten. Als je die standaard hevel eraf haalt, en de nieuwe met inbusjes erop zet, dan loop je altijd het risico dat die hevel gaat loswerken op het asje, ik ben er geen voorstander van....

je kan beter zoiets maken:
IMG-20120202-00002.jpg

de hevel kan je ook eenvoudig van een servo schijf maken (ronde hevel)

weet wel wat je bedoeld , is bij mijn yak niet anders , zit geborgd met een boutje en hij is verlijmd aan de stalen hevel met 2-comp .
23iyw5f.jpg

om het doorslippen van de hevel met de inbusjes tegen te gaan kun je ook even een valk kantje aan het asje slijpen dan slipt hij ook niet door .
het pertinax/epoxiet heveltje heeft ook mijn voorkeur maar dan moet je dat wel in huis hebben of halen .

mvg

de gashevel zit er op. gewoon met het bijgeleverde armpje.
ik denk niet dat hij nog los gaat want hij zit met twee schroefjes geklemd en om hem er op te krijgen moesten we hem er met een hamertje op tikken.

groetjes max

Thnx sander, ben d'r ook blij mee :D

handig om te weten waar het zwaartepunt ligt. scheelt weer een hoop gokken.

ik heb nu ook een prop voor op de motor. een 24x12 3blad.
ook zelf even een motorschot gemaakt van triplex. daar gaan we de motor op monteren om te kijken of het past en dan als mal te gebruiken voor de defenitieve.
full

motor op de motor gelegd. (cagiva mito)
full

max

motor zit d'r nu ook op. we dachten dat we die wel op rubbers konden hangen, maar dat kan niet......
nu met het triplex moet de motor nog 0,5cm naar voren komen ongeveer, maar alt het defenitiefe motorschot er op zit hoeft er niks achter....dat word dus een starre ophanging.

max

bouwen kan hij zeker. ziet er allemaal ook goed uit.
en binnenkort zullen we zien of hij ook zo mooi vliegt :D:D:D
nog te doen:
-motorschot maken
-motor inlopen
-servo's bestellen
-servo's inbouwen
-stroom voorziening (twee aparte lipo's met aparte regelaars er tussen)
-richtingsroer opnieuw schanieren

bij het richtingsroer zitten de onderste twee schanieren los en bij het onderste schanier zit er in de kist aan beide kanten voordat hij het hout raakt ongeveer 3-4mm tussen!!!!!!!!
wordt dus even mooi recht vijlen en nieuw stukje hout er tussen lijmen!
daar zo maar eens aan beginnen.

gr max

nog te doen:
-motorschot maken
-motor inlopen
-servo's bestellen
-servo's inbouwen
-stroom voorziening (twee aparte lipo's met aparte regelaars er tussen)
-richtingsroer opnieuw schanieren
motorschot zit er op
vandaag kunnen we even niks doen, dus van't weekend gaan we weer verder.
plaats vanmiddag even een foto

max

p.s. weet iemand hoe je tekst kan doorstrepen?

Back