extra 330s Jonk

het richtings roer er maar eens af gehaald. ging er makkelijk aangezien er maar een schanier vast zat...........:confused:
full

hier toch wel een erg grote spleet waar het schanier in moet. moop niet dat de vorige eigenaar hier mee heeft gevlogen.
full

hier nog met de motor er op. die houten plaat zit er op als maat voor de spinner. de spinner wordt 11 cm
full

verder is er ook nog niks gedaan aan de koeling door mij (wat je ziet is nog van de vorige eigenaar. er moet denk ik nog wel wat gebeuren.

full

max

Laatst bewerkt door een moderator:
ik begin zo'n vaag vermoeden te hebben dat dit ooit mijn extra geweest is.

heeft die ooit in bloeddruppel motief gestaan ?

@ nico, zo kan je het ook zien :P

@ bel, die staat nog steeds vaag op de motor kap!!

straks maar eens een stukje uit dremelen en een nieuw stukje hout er in plakken.

groetjes max

dat dacht ik dus ook al.
maar als het niet mag, wordt hij vanzelf weg gehaald.

net alles aan het inpakken om te gaan vliegen. ja.... het waait toch wel erg hard...

max

zaterdag naar hobbyin gereden om een teflon stuk van 28mm te halen zodat we de motor konden laten lopen.
daar aangekomen hadden ze helaas maar tot 25mm...... toen maar wat andere spullen meegenomen. zit nu ook een spinner op de kist. motor zit met inslagmoeren vast, en mijn vader wou een sok voor over zijn strijk ijzer.
dus nog teflon ergens vandaan halen en hij kan lopen. zal vanmiddag echt foto's plaatsen.

max

Je moet nog wel een filter op je motor schroeven of ten minste een kelk, anders is je romp erg snel kapot vanwege de brandstof die in je sandwich komt.zonder kelk smerrt hij echt gigantisch

was ook de bedoeling. bij hobbyin had hij alleen maar een kelk tot 62cc............
deze moet dus ook nog even besteld worden

Hi ,

Een vraagje , hoe zit dat met het choke heveltje? Dat moet je uittrekken door de cowling , door de prop als die stilstaat. Maar hoe doe je de choke dan weer uit als die draait?

Op mijn 3W motor veer de choke hevel automatisch terug, bijd ejouwe ook? hoe zorg je dat hij open blijft staan?

Bedankt ,
Cor

indien die van 3W past heb ik nog een kelk en filter liggen. nieuw

@ corvl, een motor blijft niet draaien met de choke op

Ik ben zelf geen fan van soldeerbusjes op een benzinekist. Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat door de trillingen die soldeerbusjes op de draad afbreken. Dat zit je dus ineens zonder gasfunctie, en dat kan net op een verkeerd moment zijn....

Gewoon een normaal stuk M3 draadeind nemen, en daar ball-links op, dan kan er weinig meer kapot gaan...

@ Bel? Oh... Als ik mijn sneeuwfrees , ketingzaag, minitraktor (allemaal benzine) start met choke, zegt de gebruiksaanwijzing on de choke NIET direkt uit te doen, maar een minuut of wat wachten. Nu heb ik al lang ondervonden dat het idd niet nodig is om ze langer "open" te laten . Hoe start je dan zo een vliegtuigmotor met de choke aan de voorkant, waar je je hand "door" de prop moet steken om hem weer in te doen?? ( ik heb mijn eerste Benzinemotor voor een vliegtuig laatst gekocht 3W80xi).

Cor

voila, antwoord gegeven.

je kunt het stangetje ook verbouwen zodat het naar onder gaat, naar voor is niet altijd mogelijk. Het is een beetje zoeken en passen.

maar startprincipe is altijd dezelfde, choke dicht, slaan tot hij aanslaat, na 1, 2 seconden valt motor zowiso stil, choke af en na max 5 slagen moet hij draaien.

na het choken kun je eventueel nog met gas open, de prop snel heen en weer te shaken, zonder over het compressiepunt te gaan uiteraard. Dat start nog iets makkelijk. Alex kent dat ondertussen ook :-)

Back