Extra 330s

Beste lezer,

Ik heb hier nog 2 platen van 3 mm depron 60 x120 mm, en 2 platen van 6 mm depron 60 x 120 mm liggen.
Ik wil hier graag nog wat mee doen! Mijn vraag is kan ik hiermee een model bouwen wat dezelfde vormgeving en vliegeigenschappen heeft als een
swift 2?

mvg,
J.G

Laatst bewerkt:
Hey

Als je een vliegend vleugeltje zoekt kijk dan eens naar de depdart!
Heb ze beiden gebouwd, maar de depdart vliegt echt veeeeeeel fijner!

groeten

Zo'n depdart vind ik niet mooi, maar zo'n zagi lijkt me wel wat.
Hoe moet ik zoiets bouwen van 6 of 3mm depron?
Ik neem aan dat een enkel plaatje depron te licht en te slap is!

Doelde eigenlijk op het hele draadje, staan verschillende bouwtips in!

Post 27 is eigenlijk een slecht voorbeeld omdat hij een foutje gemaakt heeft. Hij heeft namelijk ailerons achterop de ailerons geplakt en zo krijg je een beetje een apart geheel.

Groeten

Nu zie ik ook nog andere leuke dingen op het forum zoals shockflyers van depron.
Ik weet het, dit is lastig vliegen voor iemand die alleen maar met een hovercraft zijn blade msr en zijn blade SR (heli's) overweg kan.
Maar op de phoenix v 3.0 kan ik aardig vliegen met een schockflyer als de zivko edge, met aardig bedoel ik gewoon een rondje vliegen, gecontroleerd op z'n kop vliegen en al een klein beetje vertikaal blijven hangen...( niet opschepperig bedoelt!)

Als dit echt geen optie is zouden jullie dan misschien een lijstje kunnen maken met een beetje mooie vliegtuig(jes) die redelijk makkelijk uit 6mm depron te maken zijn?
Ik wil er wel mee buiten kunnen vliegen tot windkracht 2 maar dat is meestal geen probleem, of wel?
Als het kan zou ik ook graag een 1450Kv motortje, en 30 amp regelaar gebruiken omdat ik dit nog heb liggen.

Ik wil wel onder de veertig euro uitkomen, omdat dit eigenlijjk meer voor de lol erbij is...
Misschien stel ik (te) veel eisen maar ik hoop dat dit geen probleem is.

Alvast bedankt!

J.G

van 3mm kun je een zagnuts bouwen, een zagi kloon:
Home Page

Als je hem goed intapet, kan hij heel wat misbruik hebben.

Op jomari.de staan diverse depron ontwerpen maar als je weinig vliegervaring hebt, lijkt me een zagnuts een vrij veilige optie.

Hey

Zoek hier op het forum eens naar de rc powers extra 300, dat is een hele leuke shockflyer!
Het vliegen ervan is ook niet moeilijk, gewoon je roeruitslagen klein houden!
En mocht je eens crashen is zo'n ding zo gefixt !

Groeten

Ik heb de tekeningen van de extra 300s uitgeprint, en ik heb goed rondgekeken op het forum maar ik heb nog een paar vraagjes...
Kan ik dit vliegtuig vliegen met een 1450kv buitenloper met een 30A regelaar?
Hoe moet je hem uitbalanceren?
Hoe en waar moet je de servo's plaatsen?
Hoe moet ik de kanten van de rolroeren, het hoogte roer en het richtingsroer afschuinen zodat ze kunnen scharnieren?
Alvast bedankt!

J.G

Hey

Wat zijn de verdere spec's van die motor en hoe groot ga je hem bouwen?
Meestal word zo'n 10% van het totaal gewicht door de motor gebruikt en 20% van het totaalgewicht voor de accu.

Uitbalanceren net als ieder ander vliegtuig, zwerft hier op het forum ergens een hele mooie uitleg hierover!

De servo's kan je een beetje mee spelen, hebben niet echt een vaste plek.
Ik kijk zelf meestal naar het COG met de motor al gemonteerd.
Moet het COG verder naar achteren plaats ik de servo's wat verder richting staart.
Zoek anders maar eens naar foto's van andere shockflyers en kijk eens hoe die het opgelost hebben!

De tapescharnieren werken zo:
scharnier.jpg

Tesa transparante verpakkingstape werkt hier heel goed voor!

Groeten

Laatst bewerkt:
Kan allebei, ligt vooral aan welke accu je gaat gebruiken!
Toestel kan beide accu's aan, mits het gewicht niet te hoog wordt!

Groeten

Ik was op zoek naar een accu maar toen kwam ik deze tegen,
RCtechnics
en deze:
RCtechnics
Maar bij de eerste zit er wel een balanceer stekker aan en bij de tweede niet...
Hoe kan ik deze dan laden?

J.G

Ongebalanceerd.
Zijn prima accu's, je kunt ze op 5C laden!
Je zou ook Turnigy nanotech kunnen gebruiken, die kun je ook op 5C laden en hebben wel balanceerstekkers.

Back