extreme flight 78" extra

Nieuwe regelaar toegekomen.

Iemand die bepaalde instellingen weet die ik zeker moet instellen?
Nogal dringend want ik ben hem er aan het aansolderen :)

even gemist maar 0 graden is verren van normaal, van de hacker site.

empf. Timing
20° - 25°
Motor is dan niet efficiency meer, maar dat een regelaar er op doorfikt, ik denk het niet.

Wat mij op valt is dat nog al wat mensen de regelaar maar gewoon in bouwen op een plaats waar hij amper geforceerde koeling krijgt. Dat is naar mijn mening in dit formaat en groter gewoon niet slim. Baffels om de regelaar goede koeling te geven is gewoon heel slim en voorkomt problemen.
Voorbeeld: ik heb een Jeti opto spin 99 die op mijn 11s, 110A setup niet warmer wordt dan 45 graden. Dat komt hoofdzakelijk door de baffels voor de regelaar.
full

Ik ga nu een gokje wagen, hoe deze regelaar uitgefikt is.
Je hebt vlak voor de landing nog even veel vermogen verbruikt en daar na een snelle landing in gezet. Zit ik in de buurt ? :-)

Bart,

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, hij heeft zelfs niet gevlogen...

Het was op de grond in de tuin, ik trok 50A en alles leek normaal heb wel mijn hand niet op de regelaar gehouden en gelukkig maar.
Toen ik verder ging met de gas was het plots WOEF! niet eerst een klein beetje rook maar gewoonweg ontploffen.
Met de turnigy motor werkte hij perfect.
Kmerk wel dat de hacker ongeloofelijke torque heeft zelfs veel te veel naar mijn gedacht...

Nieuwe hangt er nu aan heb gewoon eens een klein beetje gas gegeven om te kijken als hij de juiste kant op gaat.
Verder durf ik nog niet te gaan en zeker niet binnen.

En nu nog een probleem 1 van die graupner des servo's op de staart verlegt zijn center constant :s
1 van mijn ailerons staat van in het begin al te flapperen op de grond en kdenk zelfs ook eens in de lucht als ik traag af kwam.
Die graupners hebben ook al afgedaan bij mij. Maar wat moet je er dan gaan in steken pff
Mijn 2m20 yak vliegt wel met perfect werkende hobbyshitty servo's van 20dollar/stuk

Dus hij blijft nu nog steeds op de grond wegens defecte servo en volgens mij gaan ze het allemaal begeven dus heel nieuwe servo setup zal dan ook wel nodig zijn. pff echt demotiverend...

Richtingservo heb ik in de plaats van de kapotte hoogteservo gestoken.

Op de richting zit nu een hobbyshitty
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Power HD Fast Digital Metal Gear Servo 56g/11.8kg/.13sec

Regelaar heb ik min of meer een beetje ingesteld nu maar kwacht nog op nando zijn instellingen.

panel_PC2A.jpg

1 : 2 (soft brake)
2 : 1
3 : 1
4 : 2
5 : 3
6 : 7 (22.50°)
7 : 1
8 : 1 (motor type boogie?)
9 : 1 (bec output? tis opto)
10 : 3 (verry heavy)
12 : 1

Heb al eens een beetje meer motor gegven maar durf niet volle bak...

Voila regelaar op een bedje van klevende alu folie. Als die folie veel zal tegen houden betwijfel ik als de kap er op staat maar allé toch voor op de grond te testen zonder kap.

Servo's weer in orde.
Is dus weer "vliegklaar".

Nu nog iemand die zeker kan zeggen dat mijn regelaar niet in de fik zal schieten :p of de perfecte instellingen weet...

Start mode op "Soft". Very soft zal te langzaam zijn om goed mee te kunnen vliegen.
Lipo herkenning (12) niet op auto, maar op juiste cellenaantal instellen Bij hogere celaantallen is het lastig voor de regelaar dit juist te herkennen.

Vergeet niet de stroom te meten bij de eerste run, om te kijken of deze binnen de specs blijft.

Groet,
Gerben

Wow is dit al bijna 3 jaar geleden :s

Update:
Hij staat nog steeds op de grond
De graupner des servos zitten nu in een hobbyking yak 54 120e die wacht op zijn maiden.

Voor de 78" ga ik savox servotjes kopen denk ik en hem dan uiteindelijk nog laten vliegen.

Back