Extreme Flight Edge

Extreme Flight Edge {Video toegevoegd}

Gisteren lag er ineens een doos in het huis.
Het bleek de Edge te zijn die we bij Aerobertics hadden besteld.
In de doos zat alles wat ik nodig heb om hem klaar te maken behalve de servo's, deze ga ik later nog halen.

De gegevens:
Edge 540T - E 45"
span : 1m14
length : 1m08
weight : 1000 - 1150 gramms
motor : electric

En de eerste foto's :wink:

IMGP2127.jpg

IMGP2130.jpg

IMGP2131.jpg

IMGP2139.jpg

Ook zijn we al begonnen met bouwen en klaar is: de rolroeren aan de vleugels, en de scharnieren in de hoogteroeren gelijmd.

IMGP2133.jpg

IMGP2136.jpg

IMGP2138.jpg

Laatst bewerkt:
Oeh, ik ben benieuwd!
Wat zijn nou ongeveer de kosten van het totaalplaatje? Incl lipo's en alles?

Abo!

Igor

Het vliegtuig is te krijgen met de combo dus met EF motor (torque) + Regelaar (airboss)
dat is deze dat hij hier heeft. De prijs hiervoor is: 269,00 €

De batterijen die hij gebruikt zijn FlightPower evo lite's, evo 25 zijn niet nodig omdat de stroom van de motor niet heel hoog is. Met de evo lite's kan je zo dus nog wat extra grammen winnen. Hij heeft hier 3S 2100 (2500 is ook mogelijk, iets hoger gewicht maar iets langere vliegtijd). De prijs van de 3S 2100 is 48,20€

HS 65 zijn de aanbevolen servo's (4*) 24.55€ / stuk

Er is geen extra hardware nodig (misschien enkele verlengsnoertjes).

Dus voor iets meer dan 400€ heb je hem vliegklaar.

Laatst bewerkt:
Lijkt verdacht veel op die van Extreme Flight :)
Maandag ga ik de servo's halen en dan zal hij wss dinsdag vliegklaar zijn, de servo's worden zoals Jens al zei: HS-65 MG (of HB).

Ik verwacht dat de vliegervaring tussen de 2 vliegtuigen dag en nacht is, ik ben 100% voor HC maar goed vliegende -lees neutrale- vliegtuigen moet je er niet verwachten.

Ziet er goed uit dusver!

Ik verwacht dat de vliegervaring tussen de 2 vliegtuigen dag en nacht is, ik ben 100% voor HC maar goed vliegende -lees neutrale- vliegtuigen moet je er niet verwachten.

Ziet er goed uit dusver!

Deze edge is de zelfde als van Hyperion (kost hier 185,- euro), bekijk deze foto's maar eens.

Hobbycity
A059.jpg

Hyperion
attachment.php
attachment.php

Wel gaaf dat er steeds meer electrokisten komen van dit formaat!
Als de verzending en alles van UH bevalt enzo, komt er mischien in de winter ook zo'n kist voor mij!

Ik ben benieuwd!

Wel gaaf dat er steeds meer electrokisten komen van dit formaat!
Als de verzending en alles van UH bevalt enzo, komt er mischien in de winter ook zo'n kist voor mij!

Ik ben benieuwd!

Alles bij elkaar inclusief verzendkosten ben ik omgerekend 125,- euro kwijt.
Dus toestel, motor, regelaar en 4 props.

Alleen moet je wel rekening houden met eventuele inklaaringskosten, dit heb ik wel eens gehad en dit was 30,- euro, ik had toen wel voor bijna 900,- dollar besteld.

Succes

Laatst bewerkt:
Alles bij elkaar inclusief verzendkosten ben ik omgerekend 125,- euro kwijt.
Dus toestel, motor, regelaar en 4 props.

Alleen moet je wel rekening met eventuele inklaaringskosten, dit heb ik wel eens gehad en dit was 30,- euro, ik had toen wel voor bijna 900,- dollar besteld.

Succes

Wow, dat valt me nog erg mee! Paar goede servo's van UH (ja die hebben ze:rolleyes:) en dan nog accu's.

Zal eens had door sparen!

Igor

Vandaag nog een paar dingen gedaan en hij is nu zo goed als klaar om de elektronica in te bouwen :)
Foto's:
Scharnieren en roerenhoorntjes laten drogen:
IMGP2145.jpg

Resultaat:
IMGP2148.jpg

IMGP2147.jpg

Gisteravond nog het motorschot erin gelijmt en laten drogen, ook het staartwieltje gemaakt.
Vandaag al naar W&W geweest en de laatste dingetjes gehaald voor hem af te maken :)
IMGP2150.jpg

IMGP2152.jpg

IMGP2151.jpg

Back