Onzin, ik durf zelfs te beweren dat het beter is voor de kist om het niet te gebruiken
Qua geluid maakt het wel wat uit, bij een club die moeilijk doet over geluid kun je het wellicht wel maar beter doen.... (maar 94db op 3m zul je waarschijnlijk niet gaan redden met motoren boven de 30cc) Grt.
Leg mij dan maar eens uit waarom een hydromount slechter zou zijn voor je kist.
Kijk ik redeneer zo: door een hydromount heb je geen "harde" verbinding tussen je kist en je motor. Hierdoor zullen er minder trillingen doorgeven worden aan het vliegtuig. Resultaat is dat er minder snel vermoeiheid optreed op de lijmverbindingen en niet te vergeten op de servo's.
Zeker als je wat grotere roeren (met name de ailerons) hebt zijn die trillingen echt niet goed voor je tandwielen van de servo's. Die servo's staan dan constant de ailerons te corrigeren. Dit is voornamelijk bij stationair toerental.
Maar er vliegt ook een 45 cc zenoah gewoon met een houten 2 blads maar wel met een hydromount en een goeie uitlaat. Deze maakt 93 a 94 db op 3 meter en draait toch nog een behoorlijk toerental. Deze zat op een extra van 2 meter en had trok die 7 kilo met gemak op hoog.