Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
M.b.t. houten props (met name met Menz heb ik ervaring); Om een voorbeeldje te geven; het verschil in rpm tussen een 30*10 Menz en 30*10 Mejzik is zo'n 300 toeren....
Grt.
Ik neem dat die mejzik 300 toeren minder is dan die menz?
Ik zat zelf te denken aan een 23 x 12 mejzlik maar die is helaas niet te krijgen. Zal het idd toch een 24 x 10 worden. Maar eerst maar eens een houten prop proberen.
Joeri had ge toch nie beter ne nieuwe DA besteld bij TC ipv alleen de dichtingen v/d carb ;-)
24x10 mejzlik op een DA50, dan moeten er toch echt wel een paar paarden dood liggen in die van mij.
Ik kan het moeilijk geloven dat je zo'n prop nog deftig rond krijgt. Het toerental zal misschien nog kunnen, maar ik denk dat een carbon 24x10 te veel weegt om een goede throttle respons over te houden.
Wat voor een uitlaat gebruik je? Dat scheelt volgens mij ook zeer veel.
Ik ga een ks1060 gebruiken en John gebruikt een bmb tuned pipe voor de da50. Moet trouwens zeggen dat gascurve van die bmb zeer goed is alleen de demping laat wat te wensen over. Straks kunnen we mooi vergelijken welke pijp meer vermogen levert en stiller is want mijn da50 komt rond half maart binnen. De 3w wordt namelijk toch echt te zwaar op deze kist zeker als er nog wat gedaan moet worden aan het geluid (hydromount oid)
Wat voor een uitlaat gebruik je? Dat scheelt volgens mij ook zeer veel.
Ik ga een ks1060 gebruiken en John gebruikt een bmb tuned pipe voor de da50.
Hey John, check de instelhoeken eens eerst voordat je iets aan de motorinstelling doet.
Op RCU kwamen vele toestellen voor waar er verschil op de stabilo zat.
Op de 2 stabilohelften onderling + de hoek met vleugels.
Alles moet op 0° graden staan, maar dat wist je waarschijnlijk al.
PS: ik zag op jouw website dat je de yak van ecotop (ook te koop bij W&W) ook hebt.
Is er verschil in gewicht en vliegeigenschappen in vergelijking met de EF Yak.
het stabilo hangt niet alleen aan een buis met een duvel maar word daaronder ook nog gemonteerd met m3 boutjes in de zijkant van de romp. als die instelhoek niet klopt kloppen de gaten ook niet meer en dat klopt allemaal perfect.