F-14 Tomcat

schitterend! heel gaaf om te zien hoe 3D printing steeds meer ingezet wordt.
Nog even en dan printen we een compleet model uit... .
 
hey guys, leuke reacties, thx...
enne, ja, vliegen moet wel, is wat groot om op een kast te zetten he??
heb ondertussen nog contact met een andere leverancier die weer andere spullen levert, zoals een lighting kit met de correcte lenzen, de boarding ladder met uitklapbare steps, en zelfs een uitklapbare refueling probe... allemaal leuk, maar wel vrij kostbaar!! is ook bezig met de exhaust nozzles, wel voor de motoren van de A versie, de P&W TF30.. (niet voor die van mij dus, is eigenlijk een B, die net als de D de GE 110 motoren gebruikt, net als de F16 C en D, en de F15). kosten maar om en bij de 2000$....no way josé!!!!!!
 
nog wat details aangepakt.........

de NACA luchtinlaten aan de Gun stonden me niet aan, waren erg bruut afgewerkt.... in comes Dr.Emel.....

DSC_0223%2520%2528Large%2529.JPG


beetje bijgewerkt aan de randen, ook iets minder 'diep' gemaakt........

DSC_0224.JPG


DSC_0226.JPG
 
Ook de 'chin pod' heb ik aangepakt. daar zit onder andere de long range camera in, en die kijkt door een lensje natuurlijk... origineel is dit gewoon dicht, heb ik dus ook maar aangepakt...

veel beter zo....

DSC_0234.JPG
 
Psst Wim, moet jij hier niet wat mooie foto's plaatsen ;-) zag wat foto's voorbij komen op de facebook van Anton lin.

Prachtig gefeliciteerdt
 
Een vriend van me had wat plaatjes ge-appt.

Wim gefeliciteerd met het heugelijke feit, hoorde dat het een machtige verschijning is in de lucht.
Ger.
 
hey Jongens,

sorry dat ik hier niet eerder postte, is een erg drukke periode, en zit tussen 2 jobs, dus andere pc en dergelijke...

nu inderdaad, de Tomcat is vrij onverwacht toch gemaidend op Pampa's.... Ik had de mogelijkheid om 'm in te vliegen op de basis van Bevekom, maar dat moest op zondagochtend, en was logistiek niet makkelijk te regelen. Bovendien vlieg ik dan liever op een terrein dat ik toch min of maar ken...

Ik heb zondag eerst nog een taxitest gedaan, wat me toch overtuigd heeft van voldoende vermogen, zoals te zien is op't filmpje is de acceleratie "vlot" te noemen... ;-)
Ik had sowieso voorzien om de maiden samen te doen met m'n maat Geert Vandevoorde, met een tweede zender. zijn zenuwen zijn van een sterkere staalsoort dan die van mij... ;-)

de takeoff heb ik zelf gedaan, na de eerste bocht heb ik'm dan overgedragen aan Geert, zodat ik rustig kon trimmen. we hebben veel moten trimmen op roll, naderhand bleek dit een gevolg te zijn van een klein verschil in instelhoek van de vleugels. er staat nu trouwens een nota in de handleiding, van de hoek erg nauwgezet na te kijken indien het vleugelmechanisme verwijderd werd om bv de tanks na te kijken.

eens hij min of meer getrimd vloog, heb ik'm terug overgenomen, en wat vliegt 'ie heerlijk!!!!!!!! strak, zeker niet overgevoelig, en prachtig om te zien! snelheid valt goed mee....

Landing heb ik overgelaten aan Geert, want op dat moment waren m'n knieën teveel aan't knikken gegaan....

eerste landing was snel, waardoor 'ie over de rand van't plein gegaan is, maar dit zonder enige schade. het landingsstel is écht wel stevig te noemen!

ik heb ondertussen de vleugels verder uitgelijnd, dus volgende vlucht zou een stuk relaxer moeten zijn. dan kunnen we verder experimenteren met de flaps en spoilers, zodanig dat 'ie trager kan gaan landen.

Video's volgen straks nog.....

Wim
 
@gust 1

Als het zo zou zijn is het dan wijs om dat hier te plempen?
Probeer liever via PB of whatsapp contact met Wim te krijgen of zo.

Groet Ger.
 
Ger, Gust, nee, was ik niet, maar ik was er wel......... zou toen ook wat vluchten gaan doen met de Tomcat, maar had na een eerste startup problemen met de temperatuursonde van de linkse turbine, moet nog uitzoeken wat't is... geen tijd wegens nieuwe job en verbouwingen.....

Wim
 
Back
Top