F-15 maiden + Flash maiden

Hoi Luc,

gefeliciteerd met je geslaagde F15 maiden.

Van wel k merk is deze?


Grt, en nog vele vluchten toegewenst,
Berto.
 
Mooi zo Luc, gefeliciteerd met de maiden.
Jammer van de perikelen met de Flash, brandde die 2e ecu al bij de eerste keer starten door ?
 
vandaag nog 2 vluchtjes gedaan.
Hier enkele foto's
29069_1392875815899_1052269732_31128882_3813406_n.jpg

29069_1392875975903_1052269732_31128886_7343652_n.jpg

29069_1392876015904_1052269732_31128887_1807602_n.jpg

29069_1392876295911_1052269732_31128892_4478666_n.jpg

29069_1392876375913_1052269732_31128894_6446177_n.jpg

29069_1392876655920_1052269732_31128900_1801255_n.jpg



Mvg,
Luc
 
idd,brandde tijdens 1e startcyclus door.
Alsook een 3e bij Sandor.
Ben benieuwd wat de oplossing gaat zijn.

Mvg,
Luc
Hallo luc
alles word onder garantie gefixed zelfs je eerste ecu en de 2e ook
de eerste ecu is inmiddels al terug
waarschijnlijk is het de vrijloop diode die de boel in brand heeft gezet
deze fungeert bij het losskoppelen als een electro rem
waarschijnlijk is deze efect zodat hij ook sluit bij het starten
daarbij je probleem
bij jc hadden ze er nog een opgebrand omdat ze hetzelfde efect hadden
zoals het bij mij gebeurde
dus er moet een nieuw bord in op de turbine ik verwacht deze week hem terug te hebben
 
Hallo luc
alles word onder garantie gefixed zelfs je eerste ecu en de 2e ook
de eerste ecu is inmiddels al terug
waarschijnlijk is het de vrijloop diode die de boel in brand heeft gezet
deze fungeert bij het losskoppelen als een electro rem
waarschijnlijk is deze efect zodat hij ook sluit bij het starten
daarbij je probleem
bij jc hadden ze er nog een opgebrand omdat ze hetzelfde efect hadden
zoals het bij mij gebeurde
dus er moet een nieuw bord in op de turbine ik verwacht deze week hem terug te hebben

Dat is nog eens goed nieuws!Geweldige service,zowel van JC als van jouw kant.
Sandor,nogmaals bedankt voor de tijd en moeite die je erin gestoken hebt!

Mvg,
Luc

Ik hoor het wel als alles binnen is.
 
Donderdag de P120 en de ecu's afgehaald bij Sandor en vrijdag de P160 met toebehoren uit de flash gehaald(had besloten deze toch maar niet te gebruiken in de flash aangezien dit zou betekenen dat ik nog 200gr lood extra in de neus moest steken)
Daarna de p120 terug in de flash gebouwd en zaterdag ermee naar de pmf.
De eerst start van de turbine was er eentje met een zeer klein hartje gezien de vorige gebeurtenissen.
Ik vond dat tijdens de ignition alles nogal te rustig verliep en verwachtte dan ook dat de turbine zou afslaan bij het overgaan naar full kero.
Dit gebeurde niet en de turbine startte mooi op.
Dan maar de neus in de wind gezet en full throttle erop en de lucht ermee in.Ik vond dat de flash redelijk wat snelheid nodig had alvorens los te komen,maar eens in de lucht vloog ie als op rails!Niets moeten trimmen,en het gevoel zat ook onmiddelijk goed.Test met de flaps was ook ok.
Dan landing ingezet met flaps.Hier bleek de flash zeer gevoelig te zijn op het hoogteroer.Voor je het wist was je weer de lucht in.
De landing zelf was goed.
Een geslaagde maiden dus.

Voor de 2e vlucht echter wou de turbine niet opstarten....:(:(:confused::(:(
Tijdens de ignition fase zeer veel rookontwikkeling en de temperatuur van de turbine bleef rond 30 a 40°C hangen waarna de turbine afsloeg met een tempfailure tot gevolg.3X geprobeert en steeds hetzelfde resultaat.
Toen eens even de turbinelipo afgekoppeld en terug aangesloten waarna de 4e start wel succesvol was met als gevolg een geslaagde vlucht.
Hopelijk was het probleem met het starten van de turbine eenmalig,maar ik maak me wel een beetje ongerust gezien de hele voorgaande geschiedenis.Tijdens die mislukte starts leek het me alsof de kero die geinjecteerd werd niet verbrande maar eerder opgewarmd werd.Deze conclusie neem ik gezien de rookontwikkeling aan de uitlaat en het uitblijven van een temp stijging.
Wat hiervan de oorzaak is heb ik het raden naar?(kerostarter,batterij,foutieve instelling parameter)

Iemand suggesties????????????

Enkele foto's(Dank u Nard!)
31219_1406215549384_1052269732_31162846_8313810_n.jpg

28219_1407970153248_1052269732_31168153_244979_n.jpg

28219_1407970353253_1052269732_31168155_6821509_n.jpg

28219_1407970433255_1052269732_31168157_84264_n.jpg

28219_1407970473256_1052269732_31168158_4787891_n.jpg

28219_1407970553258_1052269732_31168160_1907943_n.jpg

28219_1407970593259_1052269732_31168161_5499090_n.jpg

28219_1407970633260_1052269732_31168162_2421329_n.jpg

28219_1407970673261_1052269732_31168163_4283063_n.jpg

28219_1407970913267_1052269732_31168168_5607708_n.jpg

28219_1407970953268_1052269732_31168169_6439809_n.jpg

28219_1407970993269_1052269732_31168170_1325911_n.jpg


Enjoy,
Luc
 
Gebruik je een schakelaar voor je turbine accu?
zo ja , er tussen uithalen .kero start vraagt te veel wat de "meeste "schakelaars niet aan kunnen.
heb ik ook met mijn flash gehad. (problemen bij het opstarten)
Accu direct in de ecu steken werkt perfect.

als hij gevoelig is bij de landing op zijn hoogte is hij iets achterlijk.
dan zal je iets lood in de neus moeten doen.

Had een vliegvriend van mij ook( met een Flash) , nadat hij lood in de neus gedaan had was het een andere kist in de landing.

gr Maikel
 
Laatst bewerkt:
Nee,heb geen schakelaar tussen ecu en lipo.
Er zit wel zo'n multiplex stekker tussen(kan niet aan de ecu en heb dus een verlengkabeltje gemaakt met aan beide kanten een multiplex stekker)
Ik ga wel tegen de volgende keer een andere lipo gebruiken,misschien dat het probleem hier mee van de baan is.Misschien dat de lipo door de problemen die er geweest zijn(zie vorige mailings)haar beste tijd gehad heeft.


Mvg,
Luc
 
Nee,heb geen schakelaar tussen ecu en lipo.
Er zit wel zo'n multiplex stekker tussen(kan niet aan de ecu en heb dus een verlengkabeltje gemaakt met aan beide kanten een multiplex stekker)
Ik ga wel tegen de volgende keer een andere lipo gebruiken,misschien dat het probleem hier mee van de baan is.Misschien dat de lipo door de problemen die er geweest zijn(zie vorige mailings)haar beste tijd gehad heeft.


Mvg,
Luc

als hij bij het starten onder de 6,9 valt vergeet het maar..
moet rond de 7,2-7,4 blijven.
 
Back
Top