Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
powerboard defect , is mij ook al gebeurd.
ik zou me eerder zorgen maken over het feit waarom je een festo kraan hebt verbouwd?
het ziet er naar uit dat de pomp zeer zwaar draait (kan druk niet kwijt) powerboard word HEEL heet , dan er vlak na 3 x starten de 2e fet ernaast word ook opgestookt en voila
brand door.
je ziet ook op de foto dat hij al langer heet was en kwam hitte niet meer kwijt
wij vliegen ongeveer samen hier zo 50 uur per jaar en nooit een kraan gebruikt bij een jetcat of fadec systeem.
Ivm de festo,had deze gezet om te voorkomen dat de turbine vol met kero zou lopen.
Festo staat wel aan de aanzuigzijde van de pomp,dus pomp zou geen druk mogen opbouwen door de festo.ze zal eerder caviteren.
+ de start met gesloten festo heeft maar paar seconden geduurd,heb deze namelijk bijna onmiddelijk afgebroken
De 2e start stond de festo wel open,maar turbine startte niet,en bij de 3e poging dit resultaat.
Zou het dan misschien 1 van de beide elektroventieltje kunnen zijn die niet open gegaan zijn?
Is er mogelijkheid om dit te testen,zonder ECU?
Ga in elk geval jullie goede raad(bedankt!) opvolgen en de festo er van tussen doen(je hebt nog de 2 elektroventielen die na de pomp afsluiten)
Mvg,
Luc
Ik heb zelf altijd wel 'n kraan (kogelkraan) in mn leidingen na de pomp.
Die zijn gewoon netjes 'open' als je ze tenminste niet vergeet open te draaien
Nooit problemen mee gehad, en 't voorkomt een hot start mocht je ventiel niet meer sluiten en je je turbine voltankt. Ieder zn ding natuurlijk, maar ik verwacht niet dat 't kraantje de oorzaak is.
HAns
had je wel het systeem onlucht voor de start?
test menu _ Purge fuel