F-15 maiden + Flash maiden

Wat bedoel je met afdruk bevestiging G J?

Dus als ik het goed begrijp,bestaan er 2 versies boosters met als enige verschil de behuizing?

Heb ze daarnet even laten draaien.
Uitlezing egt ligt nu op normale waarden.(tussen 600 en 700)De uitlaatconus echter gloeit nog wel steeds op zoals een gloeilamp.Is dit normaal bij boosterturbines dan?Of liegt de egt?Wanneer koud geeft de egt 12°C aan welk een normale waarde is.

Mvg,
Luc

Laatst bewerkt:
Het lijkt erop dat je een Graupner Booster ingeleverd hebt en een EvoJet Booster terug gekregen hebt.
De Turbines zijn identiek maar toch een beetje vreemd.

Ik zou i.i.g. even een mailtje of belletje plegen om om opheldering te vragen.
Betreft het hier alleen de behuizing of is er meer verwisseld?!

En wat voor verhaal ga je vertellen, mocht je hem weer doorverkopen..

Didi heeft waarschijnlijk de antwoorden voor je..

idd daar lijkt het op.
Was ook van plan om even te bellen.Maar zou eerst graag weten of dat gloeien van de conus normaal is of dat de EGT veel hoger ligt dan hij aangeeft waardoor de conus gloeit.

mvg,
Luc
Het lijkt erop dat je een Graupner Booster ingeleverd hebt en een EvoJet Booster terug gekregen hebt.
De Turbines zijn identiek maar toch een beetje vreemd.

Ik zou i.i.g. even een mailtje of belletje plegen om om opheldering te vragen.
Betreft het hier alleen de behuizing of is er meer verwisseld?!

En wat voor verhaal ga je vertellen, mocht je hem weer doorverkopen..

Didi heeft waarschijnlijk de antwoorden voor je..

dit is het nieuwere model booster.
ik denk dat hij niet veel zin had in reparatie en wisselen sneller ging.
de EVO is een heel ander type.

Hier een filmpje van een G-Booster 160 waarmee ze ook flink aan het peuten zijn maar die komt ook niet veel hoger dan 700 Graden.

Misschien kun je een vergelijkje trekken al is deze video buiten geschoten.

Ik hoop dat je toch (nog) veel plezier van je aanschaf zult hebben want het blijft altijd een redelijke tot pittige investering.. Een stukje vertrouwen in de techniek zou dan veel van je twijfel weg moeten nemen maar tot op heden heb jij dat geloof nog niet echt..

Succes!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier een filmpje van een G-Booster 160 waarmee ze ook flink aan het peuten zijn maar die komt ook niet veel hoger dan 700 Graden.

Misschien kun je een vergelijkje trekken al is deze video buiten geschoten.

Ik hoop dat je toch (nog) veel plezier van je aanschaf zult hebben want het blijft altijd een redelijke tot pittige investering.. Een stukje vertrouwen in de techniek zou dan veel van je twijfel weg moeten nemen maar tot op heden heb jij dat geloof nog niet echt..

Succes!

Ik heb ondertussen 3 jetcats gehad en 1 frank turbine.
Geen enkel van deze turbines heb ik ooit zien gloeien zoals deze booster.....
hij gloeit werkelijk zoals in dit filmpje rond 1:40min
c0rnyzgr1NE[/media] - Graupner G-Booster 160

gezien mijn ervaringen die ik had met mijn andere turbines weet ik niet of dit voor een booster normaal is of niet.Maak me alleen zorgen met zo'n gloeilamp binnen in de buik van mijn vliegtuig.
Wat ik wel kan zeggen is dat de gasrespons,de kracht die er uit komt en het draaien op zich(trillingsvrij,zacht) me geweldig bevallen.

Mvg,
Luc

Aluminium tape

Het zijn ook zeer goede turbines.
Wat je zou kunnen doen is jouw (vliegtuig) buikje aan de binnenkant met wat aluminium tape van de bouwmarkt te beschermen.
De kosten en het gewicht zijn het niet.

Verder heb je natuurlijk als je vliegt wel koeling van de luchtstroom.
Dat scheelt natuurlijk ook.

Sandor heeft trouwens ook gelijk, de nieuwe Graupner Boosters zijn tegenwoordig zilver.

Ik denk dat je gewoon lekker moet gaan vliegen en dan een keer eens uitlezen wat de waarden zijn.

Succes,

Cliff

Beste Cliff,
bedankt voor je reply,maar dit is geen antwoord op mijn vraag.
Ik weet dat je,door met de plaatsing van de sonde te spelen een heel andere uitlezing kan krijgen van temp.
In jouw filmpje zie je de conus helemaal niet rood gloeiend worden.
Ik vrees dus dat bij mij de sonde zo geplaatst is zodat ik normale waarden aflees,maar dat uiteindelijk in werkelijkheid zoals voorheen de turbine nog steeds even heet draait.(900°C)
Kijk maar eens naar mijn filmpje.
En vliegwind of niet,dit is niet normaal,ofwel?
Alleen andere booster eigenaars zullen me kunnen zeggen of hun conus ook zo opgloeit zoals in het filmpje of niet?

Mvg,
Luc

Laatst bewerkt:
Wij testen regelmatig op de vrijdagavond diverse (nieuwe) turbines.
We hebben de hele serie JetCat turbines (behalve p-70 en p-180) en de hele serie AMT NL turbines op de testbok gehad.
1 ding doen ze allemaal, de tailcones worden kersrood.
Dit is een normaal verschijnsel en zie je alleen als het schemert of als het donker is.
In zonlicht zie je dit nooit.
Hier als bewijs een filmpje van mijn P-120 van een paar jaar geleden en de "turbine der turbines": AMT NL TITAN! :-)
qnDzKLvdPxc[/media] - New JetCat P-120

http://airtoimedia.nl/web/upload/vdVechten/AMT Titan.wmv

Het viel mij inderdaad ook op dat als het donker wordt je het veeeeel beter ziet. Een video camera kan het nog enorm versterken als deze gevoelig is voor infrarood licht. Dan lijkt het net een gloeilamp :)

Dit helpt misschien om de temp van je cone in te schatten en te zien of dat overeenkomt met je EGT.

GLOEIKLEUREN VAN STAAL

donkerbruin..............................± 550°c
bruinrood..................................± 630°c
donkerrood...............................± 680°c
donkerkersrood.......................± 740°c
kersrood....................................± 770°c
licht kersrood............................± 800°c
lichtrood.....................................± 850°c
hel lichtrood..............................± 900°c
geelrood....................................± 950°c
geel............................................± 1000°c
lichtgeel.....................................± 1100°c
geelwit.......................................± 1200°c
wit...............................................± 1300°c

Als we dit nu eens even naar celcius omzetten :)

color_Chart.jpg

Wij testen regelmatig op de vrijdagavond diverse (nieuwe) turbines.
We hebben de hele serie JetCat turbines (behalve p-70 en p-180) en de hele serie AMT NL turbines op de testbok gehad.
1 ding doen ze allemaal, de tailcones worden kersrood.
Dit is een normaal verschijnsel en zie je alleen als het schemert of als het donker is.
In zonlicht zie je dit nooit.
Hier als bewijs een filmpje van mijn P-120 van een paar jaar geleden en de "turbine der turbines": AMT NL TITAN! :-)
[URL="
- New JetCat P-120[/URL]

http://airtoimedia.nl/web/upload/vdVechten/AMT Titan.wmv

Dit zal dan de verklaring zijn(hoop ik)
Heb de turbine idd in mijn garage getest met de poort open met uitlaat richting buiten.Geen greintje zon te bespeuren.'t Is hier trouwens al een ganse tijd vies grijs weer.
Dat gloeien was me bij andere turbinens nog nooit opgevallen.
in elk geval denk ik wel dat die temperatuur veel hoger ligt als wat de EGT aangeeft.

Mvg,
Luc

Ps:ook bedankt voor de kleurcodes,alle spijtig daar ik deels kleurenblind ben :( maar dat kunnen jullie niet weten.

even een kleine update

De flash is ook eindelijk klaar.....
Alles is ingebouwd en de flash is gespoten en gelakt.
Juist de cockpit moet ik nog even werk maken.
Nu de maiden nog.........
24163_1331664445653_1052269732_30985319_1549210_n.jpg

24163_1331664485654_1052269732_30985320_3766522_n.jpg

24163_1331664525655_1052269732_30985321_6797005_n.jpg

24163_1331664565656_1052269732_30985322_326360_n.jpg

Zeeeeer mooi kleurenschema Luc,
erg netjes.
Sccs met de Maiden.

Ps hoe is het met die motor van de F15 afgelopen?

Groeten MT

Zeeeeer mooi kleurenschema Luc,
erg netjes.
Sccs met de Maiden.

Ps hoe is het met die motor van de F15 afgelopen?

Groeten MT
Ja die heeft sinds nog maar 2 keer gedraait in de F15 om de installatie te testen.Gemaidend heb ik hem nog niet,gezien het weer tot nu toe(+geen verlof+werk in't weekend).De EGT laat normale waarden zien nu.De conus gloeit nog altijd op(was wel aan het testdraaien in de garage in de kelder hier met weinig daglicht)Dus zal uiteindelijk wel normaal zijn zekers,gezien de feedback die ik van anderen gekregen heb.Moet wel zeggen,ze reageert zeer snel op throttle en aan kracht ontbreekt ze het ook niet.
De F15 staat trouwens al terug te koop.....Heb zin in een viperjet.

mvg,
Luc

Mooi schema inderdaad, lijkt wel heel erg veel op mijn viperjet zo :)

idd,heb mijn inspiratie gehaald bij het schema dat ik op een viperjet ergens tegen gekomen ben.Vond dit wel mooi dus.
En wie weet als de F-15 ooit verkocht raakt een viperjet met dezelfde kleurstelling.Heb nog verf over dus....

Back