Dan moet je die verlichting wel aan kunnen sturen ... Plan was om dit met een Arduino Pro Micro te doen die ook nog andere functies moet verwerken. Door voortschrijdend inzicht gooi ik dat plan nu om. Ik heb een kleine 1S brushless ESC gevonden voor auto's. Daar zit de achteruit functie dus al in, plus onderspanningsbeveiliging. Net twee dingen die ik door de Arduino wou laten doen. Ook het mixen van het signaal voor de stuurvlakken kan ik net zo goed in de zender doen. Beter eigenlijk, is veel makkelijker aan te passen. Alleen de lichteffecten blijven dan over.
Formaat vergelijk: Nano, Pro Micro, ATtiny module van Adafruit:
Dus is er een ander plan: een Pro Micro is daar te zwaar voor; als met een kanon op een vlieg schieten. Een ATtiny85 gaat de klus nu opknappen. Die heeft 5 programmeerbare pinnen, en dat is precies genoeg voor 4x uit, en 1x inkomend signaal (kanaal van zender). Ik heb een proefopstelling gemaakt en het draait! index van de gebruikte LED's rechts naar links:
- kleine gele: positieverlichting (onboard LED doet ook mee)
- blauw: strobe beacon op de staart
- grote gele: afterburner effect. Komt er op 80% gas random 'vlam' knipperend in om op 100% nog steeds licht knipperend bijna vol aan te gaan. (knippereffect is op de video minder goed te zien dan in het echt)
- rode: cockpitverlichting plus 2 LEDs die de staart aanlichtten
Een video van dit geheel: