F-16 in demo kleuren

Nu de nieuwe F-16 bijna geheel klaar is zal ik een aantal foto's posten om jullie mee te laten genieten.

F-16

F-16

F-16


Voor die gene die het willen weten de setup:

Kist het-rc F-16
fan: het-rc 70 mm
motor : het-rc 2W20
Regelaar: het-rc 75A
Accu: 2150 mah (goed voor 5 a 6 min variabel vliegen)
besturing: spectrum 2.4 ghz
Totaal vlieggewicht 1175 gram


Gert-Jan
 
Laatst bewerkt:
Hoi Gert-Jan, ziet er goed uit en je bent eerder klaar dan Jolmer!
Kan ie lekkerbekken vanaf de kant als jouw kistje vliegt op Dokkum.

Groetjes, Peter
 
Hoi Gert-Jan, ziet er goed uit en je bent eerder klaar dan Jolmer!
Kan ie lekkerbekken vanaf de kant als jouw kistje vliegt op Dokkum.

Groetjes, Peter

Jolmer is voorlopig nog wel even aan het bouwen al ik het zo inschat. Is Mendelt trouwens al klaar met het landings gestel voor Jolmer ?

Gert-Jan
 
Inderdaad, ik ben nog láng niet klaar... ;) Ziet er goed uit, Gert-Jan! En met die setup kun je wel rechtop starten, geen probleem! Als Gerald en ik beide onze kist klaar hebben, kunnen we (als het zo eens uitkomt) wel een paar leuke foto's maken van de 3 verschillende schalen; 1:5, 1:6,8 en 1 op ... ? :D

~Jolmer
 
je hebt een goede motor...:cool::cool:

Specificaties: EDF 2W-20
Voltage 8,4-17
KV: 3450
Aantal windingen: 2
Maximaal vermogen: 700
Maximaal Stroom Verbuik: 65A

op welke spanning staat jouw motor?
en welke diameter heeft de impellor?
prijs van de motor zal wel vlug 70 euro bedragen?

groeten
steffe
 
Laatst bewerkt:
Hoi Gert-Jan,


Strak spuitwerk!

Controleer voor je eerste vlucht je zwaartepunt goed.
De opgegeven plek in de handleiding van Het-RC klopt namelijk niet!

Dit moet 8,5cm zijn ipv 7,5cm.

Verder moet de neuslijst van de taileron ongeveer op 3mm vanaf onderkant "verbreding" romp staan voor horizontale vlucht.

Qua uitslagen is 10mm up / 10mm down ook meer als voldoende.

De ontwerper van de F16 (Peter Lubach) vliegt momenteel zelfs met zwaartepunt op 9,2cm, maar die van hem weegt ook maar 880 gram. ;)


Succes,
Emile :cool:
 
Hoi Gert-Jan,


Strak spuitwerk!

Controleer voor je eerste vlucht je zwaartepunt goed.
De opgegeven plek in de handleiding van Het-RC klopt namelijk niet!

Dit moet 8,5cm zijn ipv 7,5cm.

Verder moet de neuslijst van de taileron ongeveer op 3mm vanaf onderkant "verbreding" romp staan voor horizontale vlucht.

Qua uitslagen is 10mm up / 10mm down ook meer als voldoende.

De ontwerper van de F16 (Peter Lubach) vliegt momenteel zelfs met zwaartepunt op 9,2cm, maar die van hem weegt ook maar 880 gram. ;)


Succes,
Emile :cool:


Emile :Dank je emile dan moet ik inderdaad het zwaartepunt iets verleggen. Ik heb de uitslagen ingesteld op 10 mm up/down met 40% expo.

Steffe :Spanning weet ik zo niet de fan is 70 mm
Gert-Jan
 
Steffe :Spanning weet ik zo niet de fan is 70 mm
Gert-Jan

gert jan
....ik zal mijn vraag verduidelijken .....wat is de spanning van de batterij?
hoeveel cellen worden er gebruikt? ....

Ni-MH of lipo's ?


groeten
steffe
 
Steffe :Spanning weet ik zo niet de fan is 70 mm
Gert-Jan

gert jan
....ik zal mijn vraag verduidelijken .....wat is de spanning van de batterij?
hoeveel cellen worden er gebruikt? ....

Ni-MH of lipo's ?


groeten
steffe


Aaaaa op die manier 4 cellen lipo 2150 Mah

Gert-Jan
 
Prachtig spuitwerk op een zeer mooi toestel !!!

Die 2W-20 in HET 6904 fan trekt een 60 amp op mijn 4 cellen 3700 Rhino. Ik schat dat die motor met je 2150 lipo toch nog een 50A gaat willen trekken, dus ik hoop dat je een 30C lipo hebt, anders staat hij bij veel volgas vliegen binnen de korste keren bol :-)

Ter info, mijn lubach F16 (zelfde mallen als het-rc) weegt vliegklaar goed 1200g en ik heb het zwaartepunt ook tussen 85 en 90mm liggen. Ik heb 1200g thrust met bovenstaande setup.

Best ook dual rates programmeren (100% - 80%) anders is hij bij volgas wat hevig en bij traag vliegen wat tam. Het snelheidsbereik is ZEER groot (60-180 km/h naar schatting) en volgas is hij in geen tijd een stipje aan de horizon. Tijdig bochten is de boodschap !!
Bij landing zorgen voor voldoende aanvlieglengte, de F-16 verliest slechts langzaam snelheid. Ik zet voor final turn het gas al dicht, laat hem in de final turn flink zakken (zodat hij daarna niet veel moet zakken want anders pikt hij weer snelheid op en zoeft hij zo over de baan) en na de turn laat ik hem op lage hoogte tot boven de baan zweven. Als je hem voor de baan in high alfa ziet gaan, flinke dot gas bijgeven.

Success ermee !!!
 
Laatst bewerkt:
Prachtig spuitwerk op een zeer mooi toestel !!!

Die 2W-20 in HET 6904 fan trekt een 60 amp op mijn 4 cellen 3700 Rhino. Ik schat dat die motor met je 2150 lipo toch nog een 50A gaat willen trekken, dus ik hoop dat je een 30C lipo hebt, anders staat hij bij veel volgas vliegen binnen de korste keren bol :-)

Ter info, mijn lubach F16 (zelfde mallen als het-rc) weegt vliegklaar goed 1200g en ik heb het zwaartepunt ook tussen 85 en 90mm liggen. Ik heb 1200g thrust met bovenstaande setup.

Best ook dual rates programmeren (100% - 80%) anders is hij bij volgas wat hevig en bij traag vliegen wat tam. Het snelheidsbereik is ZEER groot (60-180 km/h naar schatting) en volgas is hij in geen tijd een stipje aan de horizon. Tijdig bochten is de boodschap !!
Bij landing zorgen voor voldoende aanvlieglengte, de F-16 verliest slechts langzaam snelheid. Ik zet voor final turn het gas al dicht, laat hem in de final turn flink zakken (zodat hij daarna niet veel moet zakken want anders pikt hij weer snelheid op en zoeft hij zo over de baan) en na de turn laat ik hem op lage hoogte tot boven de baan zweven. Als je hem voor de baan in high alfa ziet gaan, flinke dot gas bijgeven.

Success ermee !!!

Het 30c cellen dank voor de info maar wat is een high alfa ben niet zo thuis in dit soort snelle taal
 
High alfa is zeer traag vliegen met de neus omhoog gericht en flink wat gas. Het toestel 'leunt' dan zowel op de vleugels als op de stuwkracht van de motor.

s7bqlzS_cuc[/media] - Dutch F-16 high alpha pass,Leuchars 2008

Bij de landing kan je hieraan goed zien of hij gaat stallen. Gaat hij niet in high alfa dan had je trager kunnen landen (en met die luchthapper wil je toch graag traag landen, anders loop je 't risico dat hij in het gras hapt en overkop gaat, mijn 1e 3 landingen waren zo). Gaat hij voor de baan in high alfa dan gas bijgeven (halfgas ongeveer) en je kan in high alfa tot op de baan vliegen.

Hou er rekening mee dat die 2150 lipo vrij snel leeg zal zijn (ongeveer 2 min op volgas). Nu zal je f-16 prima vliegen op 1/3 tot halfgas, maar als je de eerste landing niet gelijk zonder motor wil doen, zou ik toch op tijd beginnen landen. De F16 wil echt doorzetten, mijn 1e 2 pogingen om hem te landen waren doorstarts omdat hij nog veel te hard ging.

Ga je hem trouwens afschieten met bungee of opgooien ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
High alfa is zeer traag vliegen met de neus omhoog gericht en flink wat gas. Het toestel 'leunt' dan zowel op de vleugels als op de stuwkracht van de motor.

s7bqlzS_cuc[/media] - Dutch F-16 high alpha pass,Leuchars 2008

Bij de landing kan je hieraan goed zien of hij gaat stallen. Gaat hij niet in high alfa dan had je trager kunnen landen (en met die luchthapper wil je toch graag traag landen, anders loop je 't risico dat hij in het gras hapt en overkop gaat, mijn 1e 3 landingen waren zo). Gaat hij voor de baan in high alfa dan gas bijgeven (halfgas ongeveer) en je kan in high alfa tot op de baan vliegen.

Hou er rekening mee dat die 2150 lipo vrij snel leeg zal zijn (ongeveer 2 min op volgas). Nu zal je f-16 prima vliegen op 1/3 tot halfgas, maar als je de eerste landing niet gelijk zonder motor wil doen, zou ik toch op tijd beginnen landen. De F16 wil echt doorzetten, mijn 1e 2 pogingen om hem te landen waren doorstarts omdat hij nog veel te hard ging.

Ga je hem trouwens afschieten met bungee of opgooien ?

de high alfa is duidelijk. ik ga hem lanceren met een bungie. dit is niet nodig maar zo doe ik het altijd dus daar voel ik me prettig bij.

Gert-Jan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top