F 16 spiderjets in aanbouw

update!!!

om dat er toch vraag is naar een update heb ik hier toch 2 foto's
van hoe de het er voor staat.
zal op korte termijn de canopy er op gaan lijmen.
ik wou toch nog wat kleine dingen er op aan brengen (details).
moet de buis waar de canopy op vast zit nog plaatsen met de aandrijfbak daarvan en nog wat slangetjes.
na het weekend begin ik met het turbine luik en de vleugels.

hier de foto,s en iedereen een fijn weekend gr sander.
full

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog nieuws Sander?
hey nee nog niet echt boeiend nieuws ben momenteel met de vleugels bezig.
wil nog niet echt lukken de vleugels die ik bij de kit heb gekregen verschillen nogal van dikte.
ben bezig om te bedenken hoe ik dit moet gaan oplossen.
ik zit namelijk ook met de tip verdraaing.
heb de maat van de aanhechting tegen de romp wel maar die van de vleugeltips niet dus tja.

IEMAND TIPS!!!!! altijd welkom
 
hey nee nog niet echt boeiend nieuws ben momenteel met de vleugels bezig.
wil nog niet echt lukken de vleugels die ik bij de kit heb gekregen verschillen nogal van dikte.
ben bezig om te bedenken hoe ik dit moet gaan oplossen.
ik zit namelijk ook met de tip verdraaing.
heb de maat van de aanhechting tegen de romp wel maar die van de vleugeltips niet dus tja.

IEMAND TIPS!!!!! altijd welkom
'K zou Peter eens een bezoekje geven, hij heefd wel iets bruikbaars denk ik..... :D (zelfde schaal)

Grtz,
Gerald
 
'K zou Peter eens een bezoekje geven, hij heefd wel iets bruikbaars denk ik..... :D (zelfde schaal)

Grtz,
Gerald

Bedankt Gerald nu heb ik een probleem :onweer: ik mis een vleugel van mijn F16 :confused:.

Haha nee hoor, probleem lost zich vanzelf weer op in het traject van de afwerking.
De vleugel van de Avonds heeft geen schaal profiel dus onderling uit wisselen gaat dus niet, deze vleugel is dunner.

Gr,
Peter
 
bezoekje!

'K zou Peter eens een bezoekje geven, hij heefd wel iets bruikbaars denk ik..... :D (zelfde schaal)

Grtz,
Gerald
gister even een bezoekje gedaan.
en het werkt wel de vleugels zijn door de bouwmeester goedgekeurd.
ben gelijk na het bezoek nog even aan de slag geweest.
foto,s volgen vandaag of morgen.
gr sander
 
Laatst bewerkt:
update met foto

gister avond weer even druk aan het prutsen geweest.
vleugels afgewerkt en met de roeren bezig geweest.
alleen op de roeren moet nog een lijst van 15x15 komen.
deze heb ik na het fotomoment nog verlijmd zodat ik deze vanavond kan bewerken.
ook ga ik met de staart bezig.
hier even een overzicht

full

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
vleugels

Sander,

Twee opmerkingen ivm. de vleugels :
1. de vluchtboord van de vleugels bevat een dubbele carbonmat (net onder de balsabeplanking, boven en onder). Bedoeling is dat dit messcherp uitlopend wordt geglaspapierd over een brede balsastrook (zie ook duidelijke beschrijving in de handleiding).
2. in de oorspronkelijke moederplug van de romp zat een fout door Marijn Penninckx : beide wingroots staan helaas NIET perfect evenwijdig. De richtlijnen dus in de handleiding perfect volgen : vleugels uitlijnen via de wing craddles en NIET aan de hand van de secties op de romp. Dit was echt een doodzonde : zoniet had ik vleugels kunnen snijden met mijn CNC machines die tot op 0,03mm perfect aansluitend op de romp waren geweest. Ik pieker nog vaak over deze imperfectie ;-)

Ivm de tail : beide pendels zéker uitbalanceren (na het schilderen).

Ivm een rudder : nooit echt aanbevolen op een F-16 : bron van heel veel risico op high-speed flutter en eigenlijk weinig effectief op een F-16. Als je het echt niet kan laten : kies voor een directe aansturing, ook al is het niet de mooiste oplossing.

Ziet er knap uit, doe zo verder !

Nicolas "SpiderJets".
 
Laatst bewerkt:
hey eric hier heb ik wel wat aan heb het net even snel bekeken.
maar er zit wel bruikbare info bij.
de nozzle ziet er echt mooi uit!!! op dat forum

Er zouden er meer zulke bouwverslagen moeten filmen, is erg leerzaam voor een ieder ander. En zeker leuk om te kijken. Heb nu bijna al zijn filmpjes gekeken en je leert erg veel van elke stap.

En jouw Spiderjet komt ook helemaal dik in orde, daar heb ik wel vertrouwen in!
 
update!!

zo alweer een stukje verder.
vandaag heb ik de staart gedaan.
hij moet nog wel hier en daar wat op schaalgebracht worden.
maar het begint ergens op te lijken.
gelukig kan ik op het forum mooie voorbeelden van 1/5 staarten bekijken :D:D:D:D:D:D:D

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jouw kist vliegt straks nog eerder dan de mijne :D, ik moet binnenkort zeker even een dragshute bak voor je maken, want die zit er niet bij. Of maak je hem zelf want het gaat lekker zo.

Grtz
 
staart

heb er even over na moeten denken hoe ik een demontabele staart op de kist moest maken.
maar ik denk dat ik er uit ben (moet eind resultaat afwachten)
heb een extra spantje gemaakt en daar heb ik het profiel waar de staartpen in komt tussen gemonteerd.
full

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sander,

Twee opmerkingen ivm. de vleugels :
1. de vluchtboord van de vleugels bevat een dubbele carbonmat (net onder de balsabeplanking, boven en onder). Bedoeling is dat dit messcherp uitlopend wordt geglaspapierd over een brede balsastrook (zie ook duidelijke beschrijving in de handleiding).
2. in de oorspronkelijke moederplug van de romp zat een fout door Marijn Penninckx : beide wingroots staan helaas NIET perfect evenwijdig. De richtlijnen dus in de handleiding perfect volgen : vleugels uitlijnen via de wing craddles en NIET aan de hand van de secties op de romp. Dit was echt een doodzonde : zoniet had ik vleugels kunnen snijden met mijn CNC machines die tot op 0,03mm perfect aansluitend op de romp waren geweest. Ik pieker nog vaak over deze imperfectie ;-)

Ivm de tail : beide pendels zéker uitbalanceren (na het schilderen).

Ivm een rudder : nooit echt aanbevolen op een F-16 : bron van heel veel risico op high-speed flutter en eigenlijk weinig effectief op een F-16. Als je het echt niet kan laten : kies voor een directe aansturing, ook al is het niet de mooiste oplossing.

Ziet er knap uit, doe zo verder !

Nicolas "SpiderJets".

Altijd makkelijk als de ontwerper van de kit meeleest.

gr gj
 
Back
Top