F-16

Hoi Daniël,

Ik heb 36 jaar bij de Koningklijke Luchtmacht gewerkt.
Is het nu een beetje duidelijker voor je?
Ken je die uidrukking dan niet? "KLu"

Hans.

Zo heb ik een KLU verleden van 5,5 jaar, Tita daarentegen een klein beetje langer. Wat was dat toch een leuke tijd, iedere dag spelen en wandelen met een hond en er nog voor betaald krijgen ook. Hiermee ook nog een tijdje in het VLB Volkel hondenshow-team gezeten en verschillende demo's in den lande gegeven.

Kijk, Theo weet er van mee te praten, en nu voel ik me nog steeds 25 omdat het voor mij ook een leuke tijd was waar je niet zoveel stress kon krijgen maar dat is natuurlijk voorbij want tegenwoordig is dat anders.

Maar laten we niet te veel van het onderwerp afdwalen anders krijgen we een opmerking van een moderator.

Hans.

@Hans,

Nee helaas ik ben niet bekend met die uitdrukking "KLu", het klinkt achteraf gezien wel logisch!
Maar dat lijkt me anders wel een leuke baan om bij de "KLu" werken.

Zwaar offtopic, ik heb ook 6 jaar bij de verbindingsdienst op Vlb Twenthe gewerkt.. :wink:

Ga af en toe nog met mijn zoontje naar Twenthe..

Robert

Leuk Robert,

Wij oude verbindelaars, ik in Blomberg en Ramstein "Comm-patriot" "Telefoon maintenace"

Hans.

Mag hierbij ik de oppergod, de draadstarter en een mede modder op de vingers meppen? ;)

:banana:

Tita (tovenaar?),
Hoe schuur je dat profiel zo mooi in de vleugels?
Wordt door het verbreken van de oppervlaktelaag het depron niet zwak?

Hoi Niek,

Ja eindelijk , ik dacht al wanneer reageert er nu een moderator.....jij dus.
Ja, TITA is van Tita tovenaarsleerling, ik was vroeger kindergoochelaar, maar jij mag ondanks mijn leeftijd wel Hans noemen hoor?

Het glad schuren van depron is geen probleem met schuurpapier op een plankje en idd het wordt wel zwak maar dat is de reden dat ik er een latje voor op lijm. Eerste keer acryl verven met een sponsje en dan schuren, tweede keer weer acryl en daarna afwerken met acryl meubellak.
Door deze behandeling is de opp. weer redelijk hard geworden.

Hans.

Zo, we gaan weer verder met de bouw, en wel met het secure werk.
Eenmaal geplakt is geplakt, dat houd in dat het meteen goed moet anders zit je in de problemen.

We beginnen met de kabelgleuf.
afb17660.jpg

Dan plaatsen we de ribben, die moeten geleidelijk oplopen.
De maten op de tekening zijn niet zo nauwkeurig, dus is het nameten geblazen.
afb17661.jpg

afb17662.jpg

Dit deel gaat nog wel omdat het evenwijdig is.
afb17663.jpg

Het beste is dit deel eerst voorvormen doormiddel om een stok te rollen.
afb17664.jpg

Dan langzaam aan geleidelijk plakken.
afb17666.jpg

afb17667.jpg

Zo, dit weekeind ben ik niet op bouwlokatie dus is het even pauze.

Hans.

Ja dat spul is flexibel, dat wil zeggen als je de goede depron daarvoor gebruikt.
Er zijn verschillende depron soorten, er is depron met een dichte structuur en is fijn om te schuren en ook voor rechte wanden.
Er is ook depron met een mindere fijne structuur dat heel buigzaam is, en er is ook depron dat erg hard is en breekbaar, dat gebruik ik haast niet.
Zachte depron kan je op verschillende mannieren buigen, b.v. door warmte en ook wel door met spiritus in te smeren dan word het heel zacht.
Veel buigen en rollen met een steel of zo.
Kijk maar hier naar op het engelse forum
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=337663&page=20&pp=15

Hans.

Hallo Hans,

Wat ik ook wel eens voor profiel vleugels gebruik is selitron dat is van nature zeer buigzaam en hoeft ook niet verwarmt of voorgevormt te worden.
Dit heb ik een keer in een bouwmarkt in Duitsland gekocht.
Dit materiaal werkt perfect zonder dat het knapt maar als gewoon plaatmateriaal is het niet geschikt.

Kun jij ook meten hoeveel gram stuwdruk je hebt met die aandrijving van jou. Want ik heb een aantal leuke ideeen voor de F-22. Namelijk, ik dacht aan van die canards voor op de F-22 en misschien een soort "trust vectoring" om er dan toch weer 3D achtig iets er van te maken(haha). Het toch verslavend dat 3D vliegen!!!!

Hoi Daniël,

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld, kan je iets meer vertellen? F22 3D vliegen?
Ik wil geen 3D vliegen met mijn F22, daar wil ik natuurgetrouw mee vliegen, Als ik 3D wil gaan vliegen dan doe ik dat wel met mijn Ultimat.

Hans.

Nou wat ik bedoel is, ik heb in de FMT een keer een artikel gelezen over een graupner kangeroo met van die kleine vleugels aan de voorkant (canards) die zaten iets voor de cockpit. Ook had die jet ook een eigenbouw trust vectoring er op zitten waarmee ze dan nieuw wendbare figuren kunnen vliegen (soort van 3D vliegen) Vandaar dat de vraag hoeveel kracht je motor heeft.

dit word gewoon een met prop aangedreven pushertje..

Hornbach heeft ook Selitac, daar al eens naar gekeken?
Ideaal voor gekromde oppervlakten een schaalmodellen.

Kijk in de hoofddorp en aphen draden maar eens naar de hoogstandjes van Jean Claude

Back