F16 dual schaal 1:5

Bij deze de start van het draadje dual F16. Alvast een paar foto's van de bouw.

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
hey peter,

goeie moed , en doe zo verder , de dubbelzits versie vind ik wel iets hebben.

ik volg het draadje

gtjs
wim

He' Peter,

Ziet er goed uit, heb je al eerder op deze manier een plug gemaakt?

Succes Jan.

Nee, dit is de eerste keer maar heb een boekje van Manfred Eberhard (Selbstbau von Jetmodellen) goed door gespit. Kwam tot conclusie dat deze manier van bouwen voor mij het gemakkelijkste is. Als na het lamineren de schalen aan elkaar komen moet er het nodige geplamuurd en strak gemaakt worden. Velen zien daar tegen op maar voor mij is het dagelijks werk maar dan op jachten.
Dit is dus een leuk onderdeel.
Het detailleren zal wel de nodige tijd in beslag nemen gezien het aantal lijnen/ panelen en schroeven in een F16. Niet te vergeten de pootjes waar hij op komt te staan.
Groet, Peter

De twee schalen zijn gesneden nu is het verlijmen en lamineren aan de beurt. Voordat het laminaat er op gaat ga ik eerst de meeste oneffenheden alvast opvullen met een 1k vuller.

full

Hoi Rene, een F16 is plus minus 15 mtr dus reken maar uit en wat voor turbine er in komt zie ik later wel. De mijne drukt 14 kg, die kan de kist wel omhoog drukken.

Groeten, Peter

En dit is nu een van de redenen dat ik graag op het forum kom. Klasse werk zover. Ga dit draadje zeker volgen!

Ha' man met ervaring, ga ik volgen,leuk.

Ben ook bezig geweest met een plug! Ik weet niet of dat al gezien hebt op mijn draadje? zo niet; fokker-d-viii

Groet Jan.

Naast het bouwen moet er ook nog een landingsgestel gemaakt worden. Dit kost ook weer de nodige uurtjes.
Op het plaatje een deel van de neuspoot maar deze moet nog verder uitgewerkt worden.

full

Groet, Peter

Back