F16 dual schaal 1 op 5

scaled.php

Het ziet er elke keer weer verbluffend uit, maar wat blijft er van dit soort details overs als je een mal gaat maken van deze plug. Met name die scherpe randen bij bovenstaande foto, kan je een glasmat om zulke kleine hoeken krijgen die later weer terug vind bij het model?

Hoi John,

Zie Peters reactie op de vraag van Chris:
Hoi Chris, ze komen niet op de plug vast maar wel op het model later natuurlijk. Dit zijn van die dingen die je net de boel kunnen laten verzieken bij het lossen uit een mal.

Weer eens even bijgelezen op dit draadje.....ongelooflijk zeg, wat een detail ! Ik kan niet wachten tot ik een romp kan bestellen.

Sprakeloos

Ben je er al uit?

Ik wilde maar aangeven dat ik er geen woorden voor heb...

Je zou die PA-platen kunnen meenemen in je mal als je een deling in de topmal zou maken, over de rug/centerlijn. Dan zou je ze wel kunnen lossen.
Moet je evt. wel iets doen aan de afronding aan de randen van die opliggende delen, maar dan zou het wel gaan.

Moet je wel willen natuurlijk...: Ik weet zo net nog niet wat je elders op die deellijn tegenkomt, maar dat weet je zo.
De keus is natuurlijk aan jou om die radius te bepalen... ik heb geen idee wat die zou moeten zijn.;)

Mvg,

HJ

Hee HJ, alles goed daar?

Die platen gaan echt niet mee in de mal, het is veel gemakkelijker om ze van giet plastik te maken (pu) in een rubber malletje.
Het boven deel word 1 deel en onder 2 dus zouden deze platen een hoop ellende geven.

Is het KB tje al uit de motte ballen of moet eerst het jaar om :rolleyes:.

Groetjes , Peter

En dan dr bij, als je m ooit gaat gebruiken om rompen te verkopen dan zijn er miss ook mensen die die platen niet willen.

Ziet r weer mooi uit peter!

Platen

Hallo,

Nou dat is dus een gevalletje van niet doen dus, lijkt me duidelijk.
Ik had geen idee dat de mogelijkheid bestaat om ze weg te laten, ik dacht dat het standaard op de kist zou zitten.
Is idd ook veel makkelijker te maken zo, moet ik zeggen.

Met mijn bootje gaat het prima, alleen niet zo rap als ik zou willen.
Ben momenteel te druk met werk, ik hou maar weinig tijd over.
Momenteel in China voor een opdracht.
Wel fijn hoor, dat internet! Kun je toch nog een beetje meedoen op het forum!:D:D:D

groeten,

HJ

Hallo HJ!

Nee die platen zitten er niet standaard op, dit is een modificatie die is uitgevoerd om te voorkomen dat ontstane scheuren in het frame niet verder groeien.

Krijg je er van als je zo lang met t spul doorvliegt.
De amerikanen zetten hun kisten al in de woestijn opslag bij een vlieguurtje of 1500, die van ons zijn al over de 3000 heen, enkele al 4000....

Ik zeg altijd maar, we vliegen rond met een golf 1 met een golf 5 dasboard...

Hoog tijd voor wat anders, en er is maar een juiste keuze en das de JSF!

Maar dat ding moet ook niet al te snel komen, anders mist Peter zn referentie materiaal :mrgreen:

De amerikanen zetten hun kisten al in de woestijn opslag bij een vlieguurtje of 1500, die van ons zijn al over de 3000 heen, enkele al 4000....
Eigenlijk ook wegwerp prulspul hoor ;)...., die fokkertjes van ons hebben nu gemiddeld 30.000 uur op de teller, airframe is gecertificeert tot 90.000 dus die gaan nog wel een keer een tweede leven in afrika verder denk ik. Maar ja, wij doen ook geen loopings en 8G met dat ding ha ha ha!

Grtz,

@peter: nou dat zal ook wel gebeuren denk ik! 323 he! Tactical evaluation squadron.

Kan je weer een nieuw plugje maken. :D:

@gerald: ouwe rommel da ist! Hoog tied veur wat nieuws!
Over de fokker: ik heb ooit achterin mogen zitten bij de F27 display pilot.... Je wil niet weten wat zon ding allemaal kan!
Dan gaat ie de 90.000 ook nie redden nie! :mrgreen:

Over de fokker: ik heb ooit achterin mogen zitten bij de F27 display pilot.... Je wil niet weten wat zon ding allemaal kan!
Dan gaat ie de 90.000 ook nie redden nie! :mrgreen:

En raad eens Mel, wie heeft er in '81 '82 tijdens z'n diensttijd bij het 334 sq gediend :mrgreen: toevallig ingedeeld op de C10 :mrgreen: en regelmatig de smoke moeten inbouwen voor een demo weekend ( je weet wel waarschijnlijk, in de boostertank waar normaal de water/methanol inging, ging nu diesel in die met een pijp net achter de exhaust uitkwam, enne regelmatig mee vliegen natuurlijk :wink: :yes: ook de wat heftigere demo's met Reffeltrath of Soons achter de knuppel.

Damn ook al weer 30 jaar geleden :oops:

Groet Ger.

Krijg je er van als je zo lang met t spul doorvliegt.

?? kloppen deze getallen wel, lijkt mij zo weinig. Hoe vaak vliegt men dan met deze toestellen, dagelijks, maandelijks? en hoe lang zijn de vluchten, een kwartier?

@ger: good times! Leuk om te horen!
Toch iedereen die t over zn diensttijd heeft kijkt er met een glimlach op terug.
Ik denk dat ik nog wel mensen ken waar jij mogelijk mee hebt gewerkt!
Tja, de F27 display, ik mis m wel, net zoals de grasshoppers, was uniek in die tijd!

@superjohn: ja t klopt! Kisten vliegen vijf dagen per week, 2x per dag een uurtje gemiddeld. de ene dag 2 vliegtuigen per dagdeel, de andere keer 10. Maaarrrrr vroeger hadden we er heel veel he! Dus toen ging t niet zo vlot.
Daarbij komt nog dat niet elke dag dezelfde kist vliegt natuurlijk, dit door onderhoud, klachten, onderdelen tekort... Enz

En raad eens Mel, wie heeft er in '81 '82 tijdens z'n diensttijd bij het 334 sq gediend :mrgreen: toevallig ingedeeld op de C10 :mrgreen: en regelmatig de smoke moeten inbouwen voor een demo weekend ( je weet wel waarschijnlijk, in de boostertank waar normaal de water/methanol inging, ging nu diesel in die met een pijp net achter de exhaust uitkwam, enne regelmatig mee vliegen natuurlijk :wink: :yes: ook de wat heftigere demo's met Reffeltrath of Soons achter de knuppel.

Damn ook al weer 30 jaar geleden :oops:

Groet Ger.

In die tijd regelmatig meegevlogen de F27 vanuit Volkel naar SB, Volgens mij toe ook een keer met de C10.
Inderdaad lang geleden

Off topic.

Zal ooit nog eens een F27 gaan bouwen, waarschijnlijk in de schaal van 1/5 met uiteraard 2 turboprops, gewoon omdat ik een goeie tijd heb gehad bij het 334 sq en er fijne herrineringen aan heb. (behalve de vluchten naar Bodo noord Noorwegen dan, was stervens koud daar)
Welke uitvoering weet ik nog niet, de VIP (C2) of de cargo/manschappen bak met uiteraard de display uitvoering, ( smoke uitvoering) als mogelijkheid.
Wordt wel een tussendoor project met een tijdsduur van een paar jaar denk ik.

On topic.

Ger.

Had de fuel panels nog niet geupdate maar heb ze verwijderd en nabewerkt en weer terug gezet. Dit is tenslotte mooier dan lijntjes er in krassen.​

005ktk.jpg

Back