F16 dual schaal 1 op 5

Ja, voor de plug gebruik ik P60. Na een paar keer plamuren eindig ik met P 80. Na dit kun je er nog over heen gaan met finish plamuur, deze is heel fijn van structuur en vult de kleinste gaatjes op. Ook deze kan geschuurd worden met P80. Het kan natuurlijk fijner maar dit hangt af van de primer die er gebruikt wordt. Meestal komt er een dikke laag primer op die de laatste krasjes vult.
Groeten,
Peter

Er is op de F16 bijna geen recht stukje plaatwerk te vinden, alleen daar waar de hoogteroer pen de romp in gaat.

De onderkant is nu ook 3 keer geplamuurd en heeft zijn eindvorm.

full

full

Rond de intake moet nog wel geplamuurd worden en dat is de volgende stap.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit zijn deze vlakken.

full

full

Naar de vleugel toe zit een hoek maar naar de boven kant van de kist is deze lijn weer getordeerd.

Tnx, heb net een plaatje onvangen van een hele mooie schaalvelg in progress. Wordt ergens in een hutje gefreesd :rolleyes:.
Hoorde dat jij ook iets moois mee had. PLAATJES GRAAG!

Groetjes,
Peter

Hi Peter,

I enjoy looking that. do you use some method to find imperfections on surface?. i mean: for example ligths over surface to get some shadows and then sanding or just having good view and hands to find them. maybe a flexible rule over the surface reveal some discontinuities on curvature of surface.

greets,
Pablo

Laatst bewerkt:
Mooi hoor! Steeds strakker en strakker! Ik ben erg benieuwd of je de plug nog met alu kan en gaat bekleden... Kan niet wachten op hoe uiteindelijk de kist ervoor komt te staan!

~Jolmer

Hi Peter,

I enjoy looking that. do you use some method to find imperfections on surface?. i mean: for example ligths over surface to get some shadows and then sanding or just having good view and hands to find them. maybe a flexible rule over the surface reveal some discontinuities on curvature of surface.

greets,
Pablo

Hi Pablo, It's my work to give things a super surface, Yachts and everything that needs filling. What you suggested is the right way, using a not to flexible ruler wil do the job. Starting from the back or front press the ruler with two hands on the surface, spread your fingers equaly over the ruler and press. If you see any light under the ruler, this will be a gap. You can sand the high points or fill the low points. Every time you move the ruler forward don't use the end as a starting point but go back about 10 cm otherwise it is possible that you start in a dent.
Mark the high points and if you are going to fill only press on the marks.
Good luck.

Greets,
Peter

Peter, je ziet de neuspoot nog wel eens. Dit was een prototype voor de flanker. Wil hem binnenkort perfectioneren en misschien wel in dat hutje laten frezen als je daaraan je medewerking wil verlenen. Ga zo door!

Een tijdje terug heb ik een velg getekend en dit begint nu ook eindelijk zijn vruchten af te werpen.
Hieronder het getekende,

full

En hier de aluminium velg uitgefreesd in cnc.

full

En de band er om heen.

full

De 1 op 1 velg

full

De achterkant, (binnenkant) maar deze zie je nooit weer terug als de achterdeksel er op zit.

full

Wordt vervolgd.

Grt

Een tijdje terug heb ik een velg getekend en dit begint nu ook eindelijk zijn vruchten af te werpen.
Hieronder het getekende,

En hier de aluminium velg uitgefreesd in cnc.

full

Grt

Er is geen finisching overheen gegaan of vertekend te foto?
Ziet er overgens top uit
:thumbsup:

Gert-Jan

Anything in time? We verwachten dat je binnenkort meer hebt! Nu zal ik jou ook eens achter de broek aan zitten! :mrgreen:

Maare, wederom knap staaltje werk, mannen! Vooral ook de vestiging in De Wilp, m'n complimenten!

~Jolmer

Back