F16 dual schaal 1 op 5

Heel goed idee Han, er hoeven in ieder geval geen poten onder want met gear up heeft ie de juiste hoogte van een tafel (90 cm):D

Grt

De plug is mij heilig, die gaat niet weg. Als ie klaar is komt er een glazen bak omheen en kan ik er elke dag naar kijken haha. Neemt wel heel veel ruimte in in de woonkamer :rolleyes:.

hij mag anders ook wel boven mijn bed hangen hoor !!!!!!
heb je de static dischargers al klaar??

Deze was ook weer een lastige, bolle en ronde vormen er in.

Dit paneel heb ik verhit om het makkelijker in de vorm te krijgen.

full

Rivets uitgezet.

full

Na veel gepiel zit ie op zijn plek.​

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Kun je die platen een beetje gemakkelijk op maat sijden, dit zijn toch .15, of .20 platen. Zal wel een hoop afbreekmesjes kosten.....

.25 om precies te zijn Anne. Het kost aardig wat breekmesjes ja, het puntje is er gauw af.

2 x ritsen en dan vouw je het alu een paar keer en dan breekt het.

Vandaag maar weer een paneeltje er bij gemaakt.

full

full

Het begint al aardig druk te worden met rivets en schroeven.​

full

full

Mooi werk weer!

full

full

Vind dit heel erg mooie foto`s!
Als je dit draadje niet kent, geloof je niet dat `t een model is.
Succes met de laatste panelen.
Ga je de mal ook helemaal zelf maken?

Groeten, Ramses

Klein foutje gemaakt, grote gevolgen :mad: paneel naast de dorsalvin moest overnieuw want hij was 5 mm te smal. Maar de nieuwe zit er ook al weer op.

full

full

Klein foutje gemaakt, grote gevolgen :mad: paneel naast de dorsalvin moest overnieuw want hij was 5 mm te smal. Maar de nieuwe zit er ook al weer op.

Toch he...! Ik dacht het al te zien... Veel beter zo....!;)

Man, wat een geduld moet jij hebben zeg. Ik ben erg benieuwd hoe de plug er uit gaat zien als ie klaar is (blijven de alu delen niet aan de mal plakken als je gaat lossen?)

Succes en keep up the good work!

:shock:

Maar euh... kan ie zo nog wel naar beneden??;)

Gr. leander

Hij is ooit in de schuimvorm beneden geweest dus het zal nu nog steeds moeten lukken. Gewicht valt ook wel mee ik kan hem in m'n eentje nog omdraaien, ik denk zo'n 15 kg.
Maar je moet wel met 2 man zijn om hem veillig naar beneden te krijgen.

Grt,
Peter

Dank je Robbie

Ja veel zooi zoals bij zo velen ;) gelukkig kan ik wel gemakkelijk rond de kist komen. Hij kan zowaar op de bok ook nog in de rondte gedraaid worden (nog maar net) en dat lukt ook weer niet bij velen :D.

Grt.

Laatste grote paneel aangebracht daarna nog wat kleintjes en zit de bovenkant er op.

Uitlaseren van de rivet lijnen.

full

Bij het aanbrengen van de alu plaat maak ik gebruik van een teakblok om het aan te drukken, zo krijg je ook geen beschadiggingen.

full

De plaat op zijn plekke.​

full

full

Back