F16 gekocht ( nu alles leren over Turbine's )

Vanavond alles uitgepakt en eens goed bekeken ,, ziet er erg mooi uit allemaal ,, 2 lelijke transport beschadigingen helaas :( maar die moet wel op te lossen zijn hoop ik.

Nu wil ik servo's bestellen en hier volgende week eens aan gaan zitten werken., wil geen zichtbare aansturing dus heb hier een systeem voor verzonnen.. zal een schets maken voor ik het maak ( dan kan iedereen lekker commentaar geven naar eigen mening ;) )

Welke servo's zijn het best? hoorde JR maar welk type?

En heeft iemand een linkje voor een sequenser? om de wielkleppen eerst te laten gaan en daarna de retracts.. liefst aansturing van lucht kleppen ( Festo ) maar dan wel vrij programeerbaar.

Dat was het weer even.

Welke servo's zijn het best? hoorde JR maar welk type?

En heeft iemand een linkje voor een sequenser? om de wielkleppen eerst te laten gaan en daarna de retracts.. liefst aansturing van lucht kleppen ( Festo ) maar dan wel vrij programeerbaar.

Dat was het weer even.

hallo,

servo's van JR zijn zeker goed, ik gebruik vaak JR8411
die zijn sterk genoeg

een sequenser van het merk jet-tronic word vaak gebruikt , heb ik ook in diverse kisten zitten

met vr gr maikel

Nu wil ik servo's bestellen en hier volgende week eens aan gaan zitten werken., wil geen zichtbare aansturing dus heb hier een systeem voor verzonnen.. zal een schets maken voor ik het maak ( dan kan iedereen lekker commentaar geven naar eigen mening :wink: )

Hoi Bart, hieronder een fotootje zoals ik dat bij mijn avonds F16 opgelost heb. In begin was ik een beetje bang voor torsie krachten en daarop volgende mogelijkheid van flutter....maar een vliegseizoen verder kan ik je vertellen dat het prima werkt!

linkje naar besschrijving: [19445] avonds-f-16-schaal-gereed-8

P4190008.jpg

Mooie kist hoor!

Groetjes,
Gerald

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hem gister goed beken en de tailerons zijn het probleem nu net niet, de ailerons en rudder zijn een stuk lastiger, word allemaal wel opgelost (met hulp van jou topic).
Zal nog wel ff duren voordat er aan gebouwd word.

@Bart

Wat maak je me nu, transportschade ??? heb ik niet gezien, tis een top kist.

Ik heb denk ik al een idee voor je ailerons aan te sturen.

Ik spreek je

Gister even bezig geweest.. onderstel er onderuit om silicone aan de draad van de cylinders te doen. en toen wou ik beginnen aan de wiel kleppen.. :( maar helaas .. hier mis ik de onderdelen voor in de kit.??? op de foto's staat een houten boog die je er op plakt om de vorm te behouden en de zuiger aan te maken maar dit zit er niet in?,. ook de zuigers en scharnieren ontbreken..

Morgen even kijken / mailen of dit er niet bij hoort of dat dit misschien mist. anders eerst die onderdelen op gaan zoeken..

Hopelijk volgende week weer verder aan het toestel.

Vandaag een prettig mailtje gehad !! de missende spullen voor de wiel deuren ( cylinders scharnieren formers ) horen wel bij de kit..!

Deze worden zo snel mogelijk toegezonden zodat ik weer verder kan.

Met welke lijm maken jullie de kunstof/glasvezel onderdelen vast op de romp? ik zie overal in het toestel lijm maar dit lijkt wel glasvezel lijm oid ..

Wil vanavond nog wat onderdelen op het toestel vastzetten maar dan graag wel met de goede lijm.!

Dus graag tips hiervoor.

Dit weekeind de retracts werkend maken incl. de besturing hiervan ( nu nog standaard maar wordt anders. ) ik zal wat foto's maken en die posten.

Mvg

Bart

Vandaag een prettig mailtje gehad !! de missende spullen voor de wiel deuren ( cylinders scharnieren formers ) horen wel bij de kit..!

Met welke lijm maken jullie de kunstof/glasvezel onderdelen vast op de romp? ik zie overal in het toestel lijm maar dit lijkt wel glasvezel lijm oid ..

Wil vanavond nog wat onderdelen op het toestel vastzetten maar dan graag wel met de goede lijm.!

Dus graag tips hiervoor.

Dit weekeind de retracts werkend maken incl. de besturing hiervan ( nu nog standaard maar wordt anders. ) ik zal wat foto's maken en die posten.

Mvg

Bart

zelf gebruik ik om iets in een romp te lijmen hysol 9462 van loctite
te verkrijgen bij Index of / is vrij prijzig maar dan heb je ook wat .
of je kan ook 24hr epoxie neemen met microbaloons /of stukjes glasvezel

Dus graag tips hiervoor.

Mvg

Bart

Flyeaglejets stuurt de ontbrekende spullen asap na en bied zijn verontschuldigingen aan!

Ja maak eens een paar plaatjes Bart ben wel benieuwd!

Gister lekker bezig geweest met de jet.,

De neus zit er op en van alle retracts zijn de ringen met siliconevet ingesmeerd. Neuswiel is sturend.

Vanavond de andere retracts afwerken en vastzetten, daarna kijken hoe alle luchtslangen horen te lopen.
Hopelijk daarna nog tijd om het richtingsroer af te maken.

Volgende week servo's bestellen en dual air valve voor deuren en retracts.

---------------------------

Nog een vraagje., er zitten een paar beschadigingen op het toestel, waarmee plamuur je dit het best ?

f16

Mooie foto,s Bart.
zo te zien een hoop uurtjes werk in gezeten ,heb je al idee waar je hem gaat invliegen?
Kom ik graag kijken en filmen, zeer mooi toestel.
groetjes Rene.

Mooie foto,s Bart.
zo te zien een hoop uurtjes werk in gezeten ,heb je al idee waar je hem gaat invliegen?
Kom ik graag kijken en filmen, zeer mooi toestel.
groetjes Rene.

Denk dat ik eens ga kijken op Deelen.. maar zo ver ben ik nog lang niet..
Eerst nog een turbine en alle electronica kopen, en dat duurt wel even denk ik. verder moet ik alles nog leren over de tubine zelf, heb er nog nooit een gehad laatstaan gestart.

Volgende week wil ik de servo's en de luchtkleppen bestellen zodat hij helemaal klaar is op de turbine na.
Daarna gaat het toestel eerst naar de spuiter, wil er Tiger patroon op.

Er zitten ook een paar beschadigingen en randjes op die ik weg wil werken en ben een beetje aan het testen met verschillende epoxy harsen en fillers.

Vanavond ga ik weer verder en zal ik wel weer een paar foto's maken.

gaat snel

Hoi Bart.

Mooie bak en je gaat lekker vooruit, kunst is om de vaart erin te houden.
Je komt nog genoeg 'uitdagingkjes' tegen voordat je deze kist omhoog stuurt, maar zo te zien gebruik je alleen maar klasse spulletjes en gaat het erg rap met de bouw (assemblage)
Vliegen op Deelen? ik hoop voor je dat dat gaat lukken, in de buurt van Apeldoorn zijn er volgens mijn weinig vliegveldjes die jets toestaan.
Blijf het volgen.

Groet Ger.

erg mooie kist Bart,

maar ik vrees dat dit niet goed gaat (zie rode pijl op de foto)
ik neem aan dat dit staaldraad is, dit gaat als een zaag op je spant werken (of is het gezichtsbedrog dat de draad hier overheen loopt?)
217247e4cafeb9e0c.jpg

als plamuur gebruik ik veel de polyesterplamuur van bijvoorbeeld motip,het is een 2 componenten plamuur en word lekker snel hard (je kunt er bijna op wachten)
en het is goed te schuren.

sucses, ik blijf het weer volgen

groeten Gertjan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zelf ook al zitten kijken naar de draadjes, die lopen idd door het houten spant. misschien dat ik er kopere busjes inzet die ik iets buig om een mooie soepele doorvoer te krijgen.

Ben ook nog niet tevreden over de besturing.., wil meer uitslag hebben voor taxien. maar volgende week ga ik toch bezig met de wiel deuren dus dan ga ik daar nog even aan werken.

Laatst bewerkt:
Back