F16 gekocht ( nu alles leren over Turbine's )

Cilinders en geardoor benodigheden

Hoi Bart ziet er mooi uit, heb je de ontbrekende onderdelen inmiddels ontvangen?

Groet, Henk

@ Henk.,

Ja ik heb de spullen opgehaald en het is nu helemaal compleet.!
Volgende week heb ik ook alle spullen van Orbitronic binnen en ga ik het luchtsysteem afmaken / werkend maken.

Als alles er op zit zal ik weer een paar foto's plaatsen.

Hoi Bart,

Mooie kist van Flyeagle, zit er zelf ook over te denken. Wat betaal je nu in NL aan BTW en invoerrechten ?

Groeten,
Jochem

Ik weet niet welke Retracts het zijn.. ze zitten bij de kist evenals het complete lucht systeem en alle extra's.
Het is een zeer compleet toestel vind ik.

De invoer kosten en btw zou ik niet weten maar dat zou je aan Henk kunnen vragen., daar komt de kist vandaan.

Ik heb er 1295,00 euro voor betaald en dat vind ik hem meer dan waard.!

Kan ook niet wachten tot de kist af is..

Het nadeel van dat jet vliegen is dat je gewoon met een degelijk budget moet beginnen. Die kist is nog te doen als je gewoon dat geld kan vrijmaken. Het is veel geld maar je hebt er ook wel wat voor natuurlijk. Echter dan komt er nog eens een plof bij voor die turbine.

Aan de andere kant is het wel iets exclusiefs natuurlijk!

Welke turbine heb je in gedachte?

Daar heb je gelijk in.., de kist is goed te doen maar dan begint het pas echt..
Luchtkleppen wil ik electronisch en programmeerbaar 500,00 +
Servo's moeten goeie zijn 5 stuks +/- 500,00
Turbine wordt een JetCat P80 en heb ik gevonden voor 1895,00
Dan nog een beetje klein spul etc.

Maar het hoeft ook niet allemaal in een week af gelukkig dus een beetje sparen en dan weer iets bestellen..

De turbine hoeft niet zo zwaar maar dan heb ik alvast een goeie voor de toekomst.. wil ook nog een ander toestel als dit bevalt en met een P80 heb je genoeg keuze qua toestellen.

Volgende kist wordt zoizo een acrobatic kist en helemaal leuk lijkt me trustvectoring maar hier weet ik nog helemaal niets van.
Dit jaar zeker weer naar open dagen beurzen en JetPower in DLD daar leer je best veel van.

Maar eerst deze afmaken en kijken of ik Turbine wel leuk vind ;)

Ben al aan het kijken waar ik kan vliegen met dit toestel maar wildvliegen met een turbine is best lastig...

je prachtige F16

Hoi Bart,

Ik heb afgelopen dinsdag je kist op de club nog eens bewondert, jammer dat je er niet was bij men demo, maar dat komt ook wel weer goed.

Ziet er allemaal toppie uit, nu nog een vliegveldje, maar dat zal toch wel gaan lukken.

Succes en ik zal regelmatig ff om de hoek loeren om te kijken hoe het je vergaat en je kist.

Groet Japio

Hmm nee was geen grapje.,

Je kan hier in de buurt bij geen club vliegen met een Turbine Jet dus ben zeker een mooie lokatie aan het zoeken om gewoon mijn gang te kunnen gaan.. Maar ga ook nog op een club kijken ( de Brik ) of ik daar terrecht kan.

De prijs was idd ook incl. het verzenden.. maar dit gaat allemaal via Henk Visser.. volgens mij heeft hij nog meer mooie toestellen die voor een mooie prijs te koop zijn.

Morgen zou ik naar Pylon wedstrijd gaan maar met dit weer denk ik dat het toch bouwen wordt ipv racen.. dus snel weer een update met foto's.

hey,

ik lees hier dat je een p80 gaat steken in de kist , weet je hoeveel de kist vliegklaar weegt?

gtjs
wim

hey,

ik lees hier dat je een p80 gaat steken in de kist , weet je hoeveel de kist vliegklaar weegt?

gtjs
wim

Ik zou het nog niet weten., ik moet eerst de aansturing af maken zodat alles op de turbine na er op zit, daarna kan ik alles wegen.

maar als ik een ruwe schatting kan maken zal het zo rond de 6 kilo worden.

hey,

6kilo is niet zo veel , en dan met 8kilo stuwdruk zal dat wel gaan , alleen moet je rekening houden op gras mag je dat vermogen toch zeker hebben.

gtjs
wim

f16

heb hetzelfde toestel klaar staan van fly eagle en er zit een P80 in het vliegklaar gewicht ligt rond de 7,3kg.
de vliegeigenschappen zijn zeer goed dat kan ik je zeggen,het is namelijk dezelfde als de skymaster.heb namelijk ook de F15 in bestelling staan.
deze firma is zeer goed om zaken mee te doen.
heb de tiger uitvoering.

Gister een mooi pakje van Orbitronic gekregen..

60764808468cd2398.jpg

60764808468d09ceb.jpg

6076480846aa60e4b.jpg

6076480846aa32c01.jpg

6076480846aa060ba.jpg

6076480846c8d62de.jpg

6076480846c939f98.jpg

6076480846e0573ee.jpg

6076480846e082f44.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey bart,

Je mag denk ik wel bij ons daar mee vliegen. k kan is vragen.

Ik heb al een poosje zitten kijken naar waar en wat en heb besloten om toch niet met Turbine's verder te gaan.

Ik ga de F16 te koop zetten en blijf dit jaar eerst maar eens met vliegtuigen en heli's vliegen.

Dus als je iemand weet die een F16 wil.... voor 1250 euro mag hij weg incl. het jetronic lucht systeem etc.

Back