F16 van Jepe

Hallo,

De laatste tijd ben ik meer en meer met Lipo's bezig. Mijn helicopter vliegt als op 10s Lipo's en sta er echt van te kijken hoe veel vermogen er vrij komt in deze heli. Maar daarom schrijf ik hier niet.
In het draadje : zwaartepunt F16 is te volgen dat ik met een copy van een TOPP F16 bezig ben. Helaas moet ik de strijd gaan staken. Deze F16 met druk motor wil gewoon niet goed starten. ALS die vliegt is alles goed, maar krijg het maar de lucht in.
Nu heb ik daar allerlij dingen bedacht om hem af te schieten etc, maar het is gewoon te omslachtig.

Na wat verder pluizen over het internet / forums denk ik dat ik me beter op de F16 van Jepe kan storten. Deze meteen goed goede componenten voorzien, dan vliegt die tenminste direct (klopt toch?? Met Bunje start? :? )

Het probleem is nu dat ik deze F16 van Jepe wel eens 1 keer gezien wil hebben (of in de hand wil hebben gehouden) voordat ik als "arme" student daar mijn geld in ga duwen. Dus heb ik een e-mail geschreven naar Jepe met wat vragen. En of ik daar voorbij kan komen (ik zit toch in Eindhoven dan is Helmond niet zo ver weg) om de F16 eens te bekijken.
Helaas heb ik tot op hede geen contact met hun gekregen, telefonisch als e-mail niet. Misschien zijn ze op vakantie ;)

Daarom stel ik hier maar ook wat vragen, zodat ik ook informatie en feedback van jullie kan krijgen.
1- Welke motor is de beste keus? 3W-1200? of 2W-1000?
Ik wil gewoon langzaan en ook af en toe echt KNALLEN op shows etc,

2- Welke akku's? Er staat van 6s tot 8s, maar weet iemand of er ook 3s in elke vleugelkant past? Of moeten het bijvoorbeeld 4 packs zijn van 2s?

3- Is deze gemakkelijk te starten? met Bunji?

4- op sommige foto's op de Jepe.org staat de F16 met rolroeren? hoe kan dat?

5- Leverbaarheid? tja op de site staat dat ze nog niet leverbaar zijn. (het is ook nog geen kerst) maar ik krijg hun niet te pakken.

Alvast bedankt voor antwoorden op mijn vragen.
Roel
 
Ik heb antwoorden gekregen via PB op mijn vragen, maar omdat misschien meerdere ook die antwoorden willen lezen:

Hoi Roel

Als je in Eindhoven woont kun je net zo goed een keer contact met "iemand" opnemen, die woont namelijk in Nuenen.

Nu effe je vragen:
1: de motor keuze ligt aan hoe je wilt vliegen op 5 lipo's gaat al behoorlijk snel, 6 nog beter en op 8 cellen als een raket.

2:accu's aan de zijkant is altijd 2s, er is geen plaats voor 3s pakketten, de pakketten komen 2s aan de zijkant en de rest komt op de fan te liggen aan de voorzijde.

3Very Happye F16 wordt met de bunfee afgeschoten zodat je altijd een perfecte strart hebt, de meeste modellen crashen door verkeerd gooien en dat is met een bungee niet van toepassing.

4Very Happye eerste modellen waren nog met rolroeren( al heel lang geleden), maar de laatste serie's worden alleen met het hoogteroer aangestuurt dus hoogte en rol op de hoogteroeren dit werkt perfect.

5:Tja, leverbaarheid je weet het als je alleen bent en veel bestellingen krijgt en de vleugels ook nog vacuum gezogen moeten worden dit duurt effe dus op tijd bestellen als je nog een kerstkadoo wilt wat de moeite waard is.

Groeten Hans

Dus ik ga maar eens snel bellen naar Jepe ;)
Bedankt en hopenlijk tot snel met een nieuwe vliegtuig ;)
Roel

PS Als iemand nog TIPS of zo heeft zijn die natuurlijk altijd welkom
 
hoi,

Het eerste onderdeel is binnen.
1x 2s lipo akku kokam 3200 daar heb ik nog wel een paar van nodig, maar rustig beginnen zodat ik eind November alles kan aanschaffen :P :P :P

Groeten
Roel
 
Mooie nieuwe uitdaging! Ik heb de JePe een paar keer gezien en het is echt een mooi snel toestel. Veel plezier ermee!!

Een bungee start is zeer doeltreffend. Ik heb eerst een dolly gebruikt maar de resultaten waren wisselend met als resultaat een sniper in de kliko.
 
Hoi,

Inderdaad, ik ben ook echt benieuwd hoe deze mij gaat bevallen. Nog een klein maandje wachten voordat ik bij Jepe op bezoek ga en mij waarschijnlijk zo'n F16 ga bemachtigen ;-)

Stukje bij beetje ga ik de aanschaf nu al doen, maar heb een kleine tegenslag.. Komt wel weer

Groeten
Roel
 
de F-16 gaat je zeker wel bevallen.

Ik vlieg hem met een 5S setup, met een 800W spiderfan. Hiermee gaat hij heel goed vooruit, maar na aantal vluchten raak je gewend, en wil je graag meer. Dat ken je misschien wel. Ben nu ook aan het denken voor een andere fan, maar de centen laten het nog niet toe. Dus tot nu toe alleen nog maar volop plezier beleven met de 5S setup.

Het enigste waar je mogelijk op moet letten, is het 100% goed uitlijnen van het kielvlak. Als dit niet goed gedaan wordt, dan gaat het kielvlak wiebelen in de lucht (heb ik al gehad met 5S setup, dus niet het snelste). Dit is wel op te lossen, door een klein spantje te maken, en dit in de romp, onder het kielvlak te plakken.
Het probleem is namelijk niet dat het kielvlak beweegt, maar de romp is aan het flexen, waardoor het kielvlak dus vanzelf meegaat.

Verder is het toestel super, heb er tot op heden geen spijt van.
 
Hi,

Inderdaad over de motorkeuze ben ik ook nog niet helemaal uit. Of ik neem de 3w1200 of de 2w1000. Mijn denkelijk voorkeur gaat toch naar de 3W1200 omdat ik dan met 8s kan vliegen, waarbij de vliegtijd ook langer word (mit ik niet voll-gass vlieg).
En bij de 3w1200 denk ik dat als ik steeds sneller zou willen gaan vliegen, het ook mogenlijk is zonder te blijven uitbreiden.

Maar bedankt voor de TIP, ben echt benieuwd om deze jepe-f16 eens in de handen te hebben en de qualiteit te zien.

Groeten
Roel
 
:lol: :lol: Zaterdag ga ik er eens een bezoekje brengen :lol: :lol:

en laat ik me eens overtuigen van zijn qualiteit ;)
Jullie horen van mij :P
 
Hoi,

Ben net bij JEPE geweest, en heb me alles eens goed kunnen bekijken. Ziet er goed uit. Maar WOW uit extreem dun materiaal gemaakt, maar wel MOOI ;-)

Ik twijfel alleen nog over de motor / lipo keuze
of de 2w1000 op 6 cellen met die 4000mAH
of de 3w1200 met 7 cellen.

Maarja nog twee weken circa bedenktijd.
Groeten
Roel
 
hoi,

Dat heeft de volgende rede.
1- die ligt bij mijn ouders
2- er rijden geen treinen naar het zuiden dit weekend
3- ga het volgende week voor je halen. ;-) Wist niet dat er geen treinen reden (ALWEEER :evil: )

Sorry
Roel
 
Roel, startpedaal heb ik al voor je geregeld, (maak ik op mijn werk voor je) nu hoef je alleen nog maar te zorgen voor een goede startelastiek.
 
hoi Theo,

Bedankt, geweldig, waarschijnlijk worden de vleugels etc al voor mij in elkaar gelijmd. Maar dan is het wel moeilijk meenemen in de trein :?

Ik denk dat ik voor de 3W1200 motor ga, en deze op 7s ga vliegen. ALS ik later sneller wil, dan gaat dat, anders gaat dat niet met de 2W1000. Maar nu nog ff 2 weekjes wachten, dan zou ik hem waarschijnlijk kunnen afhalen.
Ik koop ook zijn elestiek, dan is dat ook geregeld. SUPER..

Groeten
Roel
 
Dit bv.

pict0021wd3.jpg


Is 6 mm dik (heb een stukje uit elkaar gehaalt , alles dunne elastiekjes)

Is perfekt spul tot wel 5 kg model gewicht.

Als iemand een paar meter nodig heeft PBtje :lol:

Mvg Johan
 
Hoi,

In een week moet ik de keuze gemaakt hebben welke motor / combo ik in de F16 ga plaatsen.
De keuze is natuurlijk duidelijk, kiezen tussen de 2W100 met 6s vliegen of de 3W1200 met 7s of 8s vliegen.

Een vraag weet iemand of als ik de 3W1200 neem, en deze op 8s vlieg (ja dan gaat die te snel) maar als ik het gas op 50% zet, heb ik dan ook een langere vliegtijd? En dan kan ik de snelheid eventueel altijd beetje bij beetje opvoeren ;)
Of gaat dat niet de regelaar maar 50% laten werken? wordt die dan niet misschien te warm?

groeten
Roel
 
@ Theo,

Als je dan toch een startpedaal gaat maken dan hou ik me ook aanbevolen :p

Mvg

Bart..

PS vanavond laatste hand aan de Pyranha en dan eindelijk naar de airbrush brengen. :cool: volgende week weer aan de F22 verder. !
Volgend jaar dan alles klaar voor mijn eerste Turbine Jet :p
 
Ik zal kijken of ik op mijn werk enkele kan maken voor de liefhebbers.
 
Back
Top