F16 van Jepe

Hoi,

Waarschijnlijk kan ik nog een F16 van iemand anders overkopen ;-) dus iets geluk zou ik dan nog hebben. Maar er zit "maar een 2W800" motor in.

Weet iemand nog een 2W1000 ergens eruit te halen? hoeft niet morgen maarja wie weet heeft iemand iets liggen?

Verder gaat de F16 goed met die 2W800???? en 5s?

Groeten
Roel

De F-16 met een 800W gaat zeker goed, die setup heb ik ook.

Het is wel geen vergelijking met de 1200W, maar het gewicht is iets lager, en daardoor vliegt het model heel prettig bij langzaam vlucht.

Hoi,

Ik heb mijn eerste F16 van Jepe

id_12987.jpg

Er moeten nog wat kleine dingen aan gebeuren, maar dit is momenteel wat ik heb:
- f-16
- jepe spider fan compleet
- hifei 75 amp. regelaar
- programeer kaart
- 2x hs85mg servo`s
- graupner ontvanger accu
- 3900 mah lipo 5 cell
- balanceer kabel
- jepe lanceer dolly

De kleur etc bevalt mij nog niet helemaal, maar om in te vliegen en te testen. Is dat zeker goed genoeg.
Op dit forum schrijft al iemand dat jepe waarschijnlijk een doorstart gaat maken. Zou natuurlijk geweldig zijn..

Groeten
Roel

JePe

hallo

Zeer mooi vliegtuig;) Blijft een mooi model, zo'n F-16;)

Maar ik heb vernomen dat JePe een doorstart gaat maken, tenminste met de electronica.
Daarna zullen nieuwe modellen volgen:
kopie van mail naar JePe:

Beste Zeb,
dank je voor je aanbod maar JePe maakt géén copiën (ook niet vanzichzelf)!
Focus op nieuw product en start mijn handel in Lipo's / regelaars etc snel weer op.
Mvg, Jean-Paul

Laatst bewerkt:
Nog te koop?

Ik vind de F16 van Jepe ook een schitterend toestel. Zouden ze nog ergens te koop zijn of bestaat er iets vergelijkbaars?

Groeten,
Marc

Hoi,

Mijn Jepe is nog niet klaar. Maar ik hoop dat die straks als die ook ge-airbrushed is, net net zo mooi is als die van jou.. WOW

groeten
Roel

Ziet er super uit!

Persoonlijk vind ik 1 maatje groter wel lekker (vanaf zo'n 80 cm span).

Als JePe nieuwe modellen gaat maken hoop ik dat er een composiet twin EDF flanker tussen zit!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Mijn Jepe is nog niet klaar. Maar ik hoop dat die straks als die ook ge-airbrushed is, net net zo mooi is als die van jou.. WOW

groeten
Roel

Ga jij de cockpit vastlijmen of hou je hem demonteerbaar?
Heb je verder nog speciale veranderingen aangebracht?

Ik heb trouwens ook net m'n Jepe F-16 binnen! Mooi ding.

Hoi,

Tja, ik bouw mijn jepe F16 niet zelf, deze wordt door Theo Coenen hier in het forum vliegklaar gemaakt voor mij. Ik zou hem graag zelf willen bouwen, maar ben te druk bezig met RC-heli's en omdat ik op kamers woon en soms in het weekend maar 1 dag in het zuiden ben is dat wat lastig om op de keuken tafel te bouwen..

De cockpit blijft demontable, Theo had het idee om de pop en de dinger eromheen met "tape" vast te zetten. En de kockpit wordt met plakband vastgemaakt.. Zou ik later die lipo 3s moeten vervangen kom ik er tenminste weer aan, en ALS :-) ik ooit overstap op de 3W1200 od 2W1000 dan kan ik mijn Lipo's verplaatsen.

Weet iemand die detai stikker ergens vandaan te toveren?

groeten
Roel

PS iemand al iets gehoord over Jepe's doorstart?

Zo, nadat de Jepe F-16 van Roel nu al een tijdje op onze slaapkamer kast heeft gebivakeerd werd het tijd om er maar eens aan te beginnen.

Uiteindelijk bleek het minder werk dan zoals het eruit zag.:D Het meeste was al allemaal gemonteerd, Er reste mij eigenlijk alleen nog maar het inbouwen van de ontvanger en de cockpit uitrusting. Zelfs het zwaartepunt was al op de goede plaats ingebouwd.;)

De fan unit netjes op zijn plaats met ernaast een 2s lipo en aan de andere zijde de schakelaar en ontvangeraccu.
100_1155_%28Small%29.JPG

De schakelaar en de kleine ontvanger accu.
100_1156_%28Small%29.JPG

De cockpit inrichting, dit zit alleen maar vast met enkele druppels secondenlijm zodat dit in geval van nood snel weg kan om aan de 3s lipo te komen die eronder zit.
100_1159_%28Small%29.JPG

Kijkje van achter in de uitlaat. Vooraan zie je de servo's en rechts achteraan in het hoekje de ontvanger. Om de stekkers allemaal te kunnen insteken heb ik de kabel van de regelaar naar de ontvanger iets moeten verlengen. Met mijn dikke handen was het onmogelijk om in de romp te komen en het op die manier in te pluggen. De trusttube zit ook al op zijn plaats.
100_1161_%28Small%29.JPG

Hier zat het meeste werk in, de ontvanger antenne op zijn plaats krijgen. Dit heeft ongeveer 2 uur werk/puzzeltijd gekost waarna ik de ontvanger antenne maar heb doorgeknipt om hem daarna weer aan elkaar te solderen. De kabel moest vanuit het kielvlak naar voren worden getrokken, andersom kon om de een of andere reden niet. En de ontvanger achter het kielvlak laten hangen ziet ook al zo slordig uit...........:)
100_1163_%28Small%29.JPG

Hoi,

Twee kleine vragen
1 - iHoe is het gelukt met die twee verschilende accu's te balanceren?
2 - ik heb een akku monitor voor de ontvanger gekocht, is die nog aan te sluiten?

groeten
roel

Laatst bewerkt:
Het zwaartepunt zat al ongeveer goed. Door een klein beetje te schuiven met de schakelaar en de ontvangeraccu is de rest goed gekomen.

Die accu monitor hoe zwaar is die? Normaal gesproken kan die er nog wel in hoor, alleen kom ik nu niet meer zo gemakkelijk aan de ontvanger, dan moet de buis achter de fan er weer uit.

Hoi,

het gewicht zal een paar gram zijn. Dus niet echt extreem zwaar ;)

We hebben het er vanavond wel even over. Dan kijk ik wel of het gaat..Maar alvast bedankt
Roel

Hoi,

Nog een vraag, moet ik de regelaar nog instellen met mijn PROG card?
hifei 75 amp. regelaar

Ik kan kiezen uit: on / off
Cutoff Type
- Hard Cutoff
- Soft Cutoff

Governor Mode
- Auto
- Low
- High

Brake type
- No brake
- Soft brake
- Hard brake

LVC
- 5 Lipo's (tja dat wist ik ;-) )

PWM
- 8KHz
- 12 kHz
- 16 Khz

Start Type
- Very Soft start
- Soft Start
- Fast Start

Timing Advanced
- High
- Middle
- Low
- Auto

Current Limiting
- Sensitivit
- Standard
- Insensetivty
- Disable

Ik heb de 2W800 motor met 3900 5s Lipo

Dus wie weet hoe ik deze regelaar moet instellen? En HOE moet gebruiken..
En vooral wat moet ik aan / uit zetten

Groeten
Roel

Laatst bewerkt:
Als eerste heb ik geen ervaring met die regelaar, maar kan wel een gooi doen. Ik weet niet wat de voirige eigenaar ingesteld heeft, misschien een mailtje naar hem spenderen of een mailtje naar Jepe.

Ik kan kiezen uit: on / off
Cutoff Type
- Hard Cutoff
- Soft Cutoff

Governor Mode
- Auto
- Low
- High

Brake type
- No brake
- Soft brake
- Hard brake

LVC
- 5 Lipo's (tja dat wist ik ;-) )

PWM
- 8KHz
- 12 kHz
- 16 Khz

Start Type
- Very Soft start
- Soft Start
- Fast Start

Timing Advanced
- High
- Middle
- Low
- Auto

Current Limiting
- Sensitivit
- Standard
- Insensetivty
- Disable

De PWM durf ik niet te zeggen.

Hoi,

Ik heb alles nog eens nagekeken, en mijn akku controler erin gezet, wat kabelbinders.. ETC

Zo nu wachten op mooi weer, ;-)

groeten
Roel

Back