F3A-B & C (Oss) uitslagen, nabespreking en foto's

Discussie in 'F3A' gestart door hezik, 29 apr 2007.

  1. hezik

    hezik Guest

    Je hebt toch wel iets dat vliegt? Gewoon meedoen als je iets hebt wat vliegt.

    Heb ik ook gedaan, het was een 'voor spek-en-bonen deelname' en toch heb ik er van geleerd. Met name dat ik mijn zenuwen onder bedwang moet leren te krijgen, dat is mijn grootste vijand. Dan maakt het niet uit of je met een 2x2 kist of een 1m electrokistje vliegt, die ervaring pak je in elk geval mee..
     
  2. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Even wat commentaar vanuit mijn positie als jurylid: Ik denk dat ongeveer de helft van de fouten die ik afgelopen Zondag heb gezien niet het gevolg waren van gebrek aan stuurvaardigheid, maar vooral het gebrek aan bekendheid met de regels en beoordelings voorwaarden. Iedereen die van plan is om deze sport verder serieus te gaan beoefenen zal er niet aan ontkomen om zo snel mogelijk eens een jury cursus te gaan volgen. Net als bij elke andere sport zul je nooit ver kunnen komen als je niet eerst de moeite neemt om je te verdiepen in de spelregels.

    Ook als jurylid is het niet leuk om iemand een 2 voor een figuur te moeten geven terwijl met de zelfde moeilijkheidsgraad maar met een betere bekendheid met de jury regels ook een 6 behaald had kunnen worden.

    Wat je ook kunt doen is vragen of je mag schrijven. In dat geval mag je naast een jurylid zitten in de klasse waarin je zelf niet meevliegt en het cijfer voor elk figuur opschrijven wat door het jurylid opgenoemd wordt. Op die manier kun je heel snel leren welke fouten er gemaakt worden en wat de consequenties voor de waardering zijn. De meeste juryleden hebben er geen moeite mee de geconstateerde fouten hardop te zeggen zodat je direkt de beoordeling kunt volgen. Tussen de vluchten door kun je nog eventuele vragen stellen over de cijfers.

    Ik begrijp dat veel van deze gemaakte fouten het gevolg zijn van de grote toestroom van nieuwelingen op het gebied van kunstvlucht, waar we heel blij mee mogen zijn. Natuurlijk is het heel belangrijk dat we volgende keer weer net zo'n gezellige wedstrijd sfeer hebben als afgelopen zondag, maar dan liefst met wat minder "weggegooide" punten. :D
     
  3. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    gisteren op aanwijzing van john naar het gewicht links en rechts van de vleugel gekeken.
    ik heb er 2 gram afgehaald, de vleugel is nu in balans.
    tot mijn verbazing vliegt hij een stuk beter vooral in de lus voorover.
    wat 2 gram al niet kan doen.
     
  4. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.826
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Ja Bert hoelang lopen wij dat al niet te roepen?
    Een model invliegen kost gewoon veel tijd.
    Vandaar dat ik m'n broers zender vaak in mijn handen heb om te kijken of hij goed vliegt.
    Ik hoop binnenkort veel van je te kunnen leren.
    Veel succes met wedstrijd vliegen.
    Sorry was even offtopic :oops:
     
  5. hezik

    hezik Guest

    Bij ons op de club werd van het weekend ook al aangegeven dat wij te licht denken over het trimmen van een kist.

    Nu is het niet zo dat ik er te licht over denk of dacht, ik geloof 100% dat het erg belangrijk is, ik was er alleen nog niet aan toegekomen.

    Zodra de nieuwe wedstrijdkist vliegklaar is, ga ik er gelijk mee beginnen!
     
  6. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Wat heb je gekocht?

    Grt.
     
  7. hezik

    hezik Guest

    Een heel groot geheim wapen.. ga je helemaal gekvliegen de volgende keer (NOT ;))

    Ik heb een wedstrijdkist overgenomen die rond 2000 aan de RC1 heeft deelgenomen.. het is een eigenbouw ontwerp, Derwisj genaamd.

    Zodra ik 'm daadwerkelijk heb (eind deze maand), zal ik eens wat foto's plaatsen..
     
  8. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Van wie is ie geweest? (arthur beekman?)

    Grt.
     
  9. Erik 3D

    Erik 3D

    Lid geworden:
    21 feb 2007
    Berichten:
    728
    Locatie:
    Wormer
    Fred de Wit?

    groeten van Erik
     
  10. Airmartin

    Airmartin

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Langbroek
    Hezik,

    gefeliciteerd met het overhalen om hem aan jouw te verkopen.

    Zul je goed op je Derwisj passen, hem elke dag uitlaten, schoonmaken, poetsen, veilig landen, en
    vooral zuinig zijn op zijn finish.
    Je hebt nu een Stationauto dus meer ruimte dan in die Smart 4-4.
    Is die mooie vleugel beschermingskist er ook bij?

    Martin
     
  11. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    dat weet ik bert, ik heb je altijd al gelooft.
    weet je nog z'n 10 jaar geleden met mijn charter, daar zijn we een middag mee bezig geweest
    het verschil kon ik zelfs merken ik was toen toch maar een beginner

    nu ik deedt ik dat altijd al, het 1 en ander uitwegen
    maar nu ik aan het trainen ben loop ik toch tegen een hoop dingen aan

    we praten nog wel eens op de club
     
  12. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik heb begrepen dat er met landen nog wel eens wat misgaat op Utrecht :D

    Grt.
     
  13. Chrispuma

    Chrispuma

    Lid geworden:
    17 aug 2003
    Berichten:
    109
    Locatie:
    Houten
    He alexzzz


    Dat ligt niet aan de kist maar aan het veld he. (scheuren Toch hahaha)

    Na het zien van de foto's lijkt het me leuk om team utrecht te komen versterken met mijn 2x2 Super Athlete. :help: Eerst even de motor monteren en de kist inprogrameren in mijn nieuwe zender.

    Tot snel.


    Greetz chrispuma :evilbat:
     
  14. hezik

    hezik Guest

    Praatjes vullen geen gaatjes he.. ik geloof het pas als ik dat blauwgele geval op het veld zie ;)
     

Deel Deze Pagina