F3A B/C wedstrijd in Son!

Discussie in 'F3A' gestart door 1crash2often, 2 jun 2009.

  1. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Hoor zojuist Gerrit Hiemstra, journaal van 10 uur. Vanaf een uur of twee wat lichte regen. Als het mee zit dan zitten twee rondes er wel in.
     
  2. hezik

    hezik Guest

    Denk dat het wel mee zal vallen, vandaag zou het ook regenen, niets gezien.

    Vandaag 5 vluchten gemaakt, 4 'vrij vliegen' die ook gewoon ruk waren, en op het laatst 1 gecoachte en die ging eigenlijk heel goed.. wordt dus spannend morgen, het kan vriezen, het kan dooien :)

    Heb er iig. wel zin in.. nog even de accu's laden, toestel schoonmaken en dan mandje in..
     
  3. Bas roR

    Bas roR

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    529
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik baal verschikkelijk aangezien ik er niet bij ga zijn.. :(
    Sinds donderdag last van nierstenen, nog geen helse pijnen maar vandaag niet gevlogen omdat mijn hoofd te moe was van de constante aanwezigheid van mijn nieren.

    Iedereen een fijne dag gewenst met strakke vluchten en niet teveel regen.

    Of stiekem wel teveel, dan kan ik in september gewoon meedoen :p
     
  4. hezik

    hezik Guest

    Oef, mindere berichten.. de gezondheid is toch belangrijker..
     
  5. Julius Monchen

    Julius Monchen

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    986
    Ik zal morgen eveneens niet meevliegen. Sinds vanochtend een beetje ziek...
    Ben natuurlijk wel aanwezig om mijn maatje te coachen.

    Een goede nacht en tot morgen,

    Julius
     
  6. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    En ik ga ook niet meevliegen.
    Heb even anderen dingen aan mijn hoofd.
    Ben morgen wel aanwezig op de thuiswedstrijd!

    Grt.
     
  7. Julius Monchen

    Julius Monchen

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    986
    De laatste voorspelling:

    <TABLE cellSpacing=0 cellPadding=1 width=410 bgColor=#ffffff border=1><TBODY><TR align=middle><TD width=104 height=24>[FONT=Arial,Helvetica]tekst[/FONT]</TD><TD width=104 height=24>[FONT=Arial,Helvetica]zo, 07-06[/FONT]</TD><TD width=104 height=24>[FONT=Arial,Helvetica]ma, 08-06[/FONT]</TD><TD width=104 height=24>[FONT=Arial,Helvetica]di, 09-06[/FONT]</TD></TR><TR align=middle><TD height=34>[FONT=Arial,Helvetica]minimum[/FONT]
    [FONT=Arial,Helvetica]temperatuur[/FONT]
    </TD><TD width=109>[FONT=Arial,Helvetica]6°C[/FONT]</TD><TD width=109>[FONT=Arial,Helvetica]8°C[/FONT]</TD><TD width=109>[FONT=Arial,Helvetica]13°C[/FONT]</TD></TR><TR align=middle><TD height=34>[FONT=Arial,Helvetica]maximum[/FONT]
    [FONT=Arial,Helvetica]temperatuur[/FONT]
    </TD><TD width=109>[FONT=Arial,Helvetica]19°C[/FONT]</TD><TD width=109>[FONT=Arial,Helvetica]21°C[/FONT]</TD><TD width=109>[FONT=Arial,Helvetica]22°C[/FONT]</TD></TR><TR vAlign=center align=middle><TD height=40>[FONT=Arial,Helvetica]ochtend[/FONT]</TD><TD width=109>[​IMG]</TD><TD width=109>[​IMG]</TD><TD width=109>[​IMG]</TD></TR><TR vAlign=center align=middle><TD height=40>[FONT=Arial,Helvetica]middag[/FONT]</TD><TD width=109>[​IMG]</TD><TD width=109>[​IMG]</TD><TD width=109>[​IMG]</TD></TR><TR vAlign=center align=middle><TD height=40>[FONT=Arial,Helvetica]avond[/FONT]</TD><TD width=109>[​IMG]</TD><TD width=109>[​IMG]</TD><TD width=109>[​IMG]</TD></TR></TBODY></TABLE>
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2009
  8. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Naja, het is nu in ieder geval droog buiten. Nu ff douchen, de boel inladen en onderweg.....
     
  9. hezik

    hezik Guest

    *gaap*.. brr.. ja droog.. buienradar ziet er ook prima uit.
     
  10. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    's ochtends prima weer, tijdens 2e ronde C ff regenpauze maar alle 2e vluchten zijn gemaakt.

    De 2 jury's beviel geloof ik wel, 3e B ronde had gekund als er geen regen was. En word volgende wedstrijd opnieuw gedaan.
    Er was wel wat discussie rond de rugvlucht, maar dat is op een correcte wijze opgelost. (ik was ook van mening dat het terug rollen is, dus in de tegenovergestelde richting... Maar nu moet dat voor iedereen duidelijk zijn)

    Mijn vluchten waren crap, en ik heb niet gehoord hoeveelste ik was, zal 8 of 9e zijn.
     
  11. hezik

    hezik Guest

    Prima dag, goed dat het niet afgelast is.

    Mijn 1e vlucht was redelijk, alleen verknalde ik de stallturn en de 2 lussen met geintregreerde rol. De 2e vlucht was al beter, maar wederom die lussen niet goed.

    Een 5e plek, waar ik zeer tevreden mee ben, het is ook ongeveer de plek waarvan ik dacht dat ik 'm zou moeten kunnen halen. Als bonus Alexzzz en Bert de Eerste verslagen (WRAAK!) :)

    Wat betreft het rollen, het is geheel op de correcte wijze opgelost, maar ik blijf het oneens met de stelling. Er is nog nooit zo gejureerd*.
    * in de tijd dat ik deelneem
    Het gaat er om hoe je het woord 'terug' interpreteert, of je dat leest in het kader van de rolrichting of van de vlieghouding.

    Diegenen die vinden dat de twee rollen tegengesteld moeten zijn, redeneren "in de reglementen staat dat je moet terugrollen naar normale vlucht, anders had er moeten staan 'doorrollen'.

    Ik vind dat het gaat om het figuur. Het figuur heet rugvlucht. Je gaat dus vanuit normale vlucht naar rugvlucht en dan terug. De rolrichting is daarbij arbitrair.

    Anders had er moeten staan 'in tegengestelde richting terugrollen'.

    Voorbeeld.. de twee tegengestelde rollen heten ook tegengestelde rollen en niet 'een rol heen en een terug' ofzo..

    Hoe dan ook, het is wel op de correcte wijze opgelost en uiteindelijk maakt het niet zoveel uit hoe je het interpreteert, als alle juryleden het maar hetzelfde interpreteren.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jun 2009
  12. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Wel leuk dat het de B-vliegers jury wel opvalt en de opgeroepen jury nooit is opgevallen.
     
  13. hezik

    hezik Guest

    Tsja, ik denk daar iets anders over :p... volgens mij waren het Alexzzz en Urlien die het aanzwengelden, maar was men in het verleden een andere mening toegedaan.

    Voordat ik m'n eerste wedstrijdvlucht maakte, ben ik een dag meegeweest met een hele groep naar een 'kennismakingsdag F3A', gegeven door oa. Job en Winfried, als ik mij niet vergis, en daar is dit toen nog besproken als iets waar je je vlucht mooier mee kunt maken.. toen was het dus (nog) wel bekend en geaccepteerd dat je beide mag doen (tegengesteld/gelijk rollen)..
     
  14. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    klopt als een bus, er werd toen gezegd: officeel moet je terug rollen maar er wordt niet opgelet. (ik dacht dat de rede daarvan was dat het vaak gemist word, klopt ook wel, je let er op en toch mis/twijfel je het vaak)
    wat de meerwaarde is zie ik ook niet, maar het staat wel zo in het regelement.
    dan heb je twee opties: echt terug rollen of regelment aanpasen.
    wat mij betreft regelment aanpassen, voor een mooie/goede rugvlucht een nul krijgen om dat de jury zich vergist.
    dat werkt alleen maar verwarrend, maar dat is mijn mening.
     
  15. hezik

    hezik Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  16. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Zo, net terug gekomen na dik een uur bij Rosmalen in de file te hebben gestaan:( Mijn 2e vlucht was ik erg tevreden over, mijn eerste helaas niet (ik zat bij de stallturn tegen de zijkant aan te kijken waardoor ik die verziekte, dat koste me dus een nul) Door de regen hebben we helaas geen 3e ronde kunnen maken, maar in Gouda proberen we het opnieuw.

    Verder een erg leuke dag gehad, zal vanavond de foto's uppen:)
     
  17. jobverkerke

    jobverkerke

    Lid geworden:
    30 mei 2005
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Tilburg

    mooi dat er toch nog 2 vluchten afgemaakt zijn! Henri, gefeliciteerd met het verslaan van Bert en Alexzzzzzzzz. Aangezien dat je doel was :)

    Wat is de eind uitslag?

    Ik ben toch maar niet komen kijken, had ik graag willen doen! Echter andere prioriteiten... heb voor de derde keer met mijn nieuwe Leviosa gevlogen en ben druk bezig de Spark klaar te krijgen.
     
  18. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    ook dan heb je een aanpassing nodig voor de duidelijkheid :wink:
     
  19. jobverkerke

    jobverkerke

    Lid geworden:
    30 mei 2005
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Tilburg
    Dit is inderdaad al eeuwen bekend. En ik zou er niet voor gekozen hebben voor de interpretatie dat je terug moet rollen inplaats van doorrollen. Het is een instap klasse en daar hoort niet bij dat je dit ook nog in de gaten moet houden. Bovendien, hoever voer je dit door. Moet er nu ook opgelet worden in de hoge hoed, of je twee keer dezelfde kant in rolt (omhoog en omlaag), en met de cubaan? Naar mijn mening moet in de F3A-C klasse deze rolbewegingen vrij van keuze te zijn!
     
  20. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Bij die figuren staat niets vermeld, dus dan hoef je daar niet op te letten, simpeler kan het niet.

    Deelnemers in de C keer op keer "matsen" terwijl er wel degelijk dingen misgaan is mijns inziens ook niet slim; als ze later de overstap maken naar een hogere klasse, dan staan ze ineens voor aap, omdat dan wel op al die regeltjes gelet wordt......

    http://www.modelvliegsport.nl/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=173&Itemid=64
     

Deel Deze Pagina