F3A B/C wedstrijd in Son!

Discussie in 'F3A' gestart door 1crash2often, 2 jun 2009.

  1. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    En daar komen de smoesjes...
     
  2. hezik

    hezik Guest

    Nee hoor, gewoon feitelijke rapportage :)

    Vandaag vloog ik slecht. Eerder vloog ik goed.. dus het kan vriezen of dooien.. maar ik blijf bij mijn stelling dat ik bovenin de middenmoot wil eindigen :)
     
  3. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Als we toch voorspellingen gaan doen, zelfde plek van onderen.
    Ik had de bedoeling de laatste paar weken vooral te oefenen, en dat ging dus niet.
    En dan is de kist ook nog eens verschrikkelijk aangepast met een nare cockpit, ga er vanavond mee bezig, :(.
     
  4. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Troost je met de gedachte dat dit voor het merendeel zal gelden op een enkele uitzondering als Henri na die wat in te halen heeft.
     
  5. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Voorstel aanvaard, zie ook Oss F3A B/C
    HoiHoi, de C vliegers kunnen gelijk aan de bak, nu kan B effe uitrekken en gaapen.

    (mag ik nu B jureren? :D)
     
  6. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Dat is goed nieuws, dan nemen we toch het generatortje maar mee:D
     
  7. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ah, mooi, zal nog een keer extra de C regels doorlezen.

    Alexzzz,
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2009
  8. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Met het toegenomen aantal electrovliegers (die nu daadwerkelijk moeten laden i.t.t. Oss) neem ik 'm voor de zekerheid toch even mee......
     
  9. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Programma:

    Inschrijven vanaf 09.15 uur
    Vliegers briefing: 09.45
    Aanvang 1e vlucht 10.00 uur (voorvlieger) F3A / C klasse vliegt eerst !
    Korte pauze tussen 1e en 2e vlucht

    Aanvang 2e vlucht: +/- 11.30
    Lunchpauze: +/- 13.00
    Aanvang 3e vlucht: 14.00
    Einde wedstrijd: +/- 16.00


    Nog steeds een uur lunchpauze ingepland, dat lijkt me onmogelijk met 3 rondes :confused:
     
  10. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    Is een uur lunchpauze wel nodig? in 20 minuten heb ik mijn boterhammen wel op, en dan heb ik nog tijd om mijn vliegtuig ff na te checken moet dat nodig zijn.
     
  11. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Het hele idee van de C-jurering door B-vliegers was juist ontstaan om die pauze geheel te laten vervallen zodat we non-stop door kunnen vliegen i.v.m. die 3e ronde....
     
  12. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    nu wil ik niet bitter klinken maar volgens de weerberichten gaan er wel meer pauzes zijn,
     
  13. hezik

    hezik Guest

    He bah, wat bitter ;)
     
  14. hezik

    hezik Guest





    Het doel van deze hele excercitie was het schrappen van pauzes zodanig dat er ruimte onstaat om 3 vluchtrondes per klasse te doen.

    Als we nu toch pauzes gaan houden, dan zie ik de drie vluchtrondes niet gebeuren.

    Heel sec.. het is of geen pauzes en de C door de B (ea) laten jureren, of pauze's en alles met 1 jury. Althans, wat mij betreft.

    Het doel was niet om de C klasse bij de reguliere jury weg te trekken maar om het maximale te doen teneinde 3 vluchtrondes per klasse te halen.

    Dit programma is gelijk aan hoe het nu al gaat.. dan is het dus niet nodig dat er andere mensen de C gaan jureren, dan gebruik ik die concentratie liever voor m'n vluchten..

    Laten we het eens uitwerken.

    Een B en C vlucht reken ik 7 minuten voor. Het vliegen zelf duurt korter maar je hebt starten, opstellen, etc.

    Als ik kijk naar de reeds ingeschreven deelnemers en de vorige wedstrijd icm. met wat ik weet van wie er komt en wie niet, dan zitten we straks op een C van 12 en een B van 15, in totaal dus 27 man. Laten we zeggen dat er nog wel iemand afvalt, dus 26.

    Dan heb je voor de vluchtrondes 26*7*3 = 546 minuten nodig oftewel 9,1 uur. Als je om 10 uur 's ochtends begint ben je dan om 7 uur 's avonds klaar, als je 0 pauze hebt.

    Met andere woorden: het plan zou wel eens in z'n geheel niet uitvoerbaar kunnen zijn..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jun 2009
  15. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Hier sluit ik mij volledig bij aan, de opzet was heel duidelijk van ons voorstel, net als het doel ervan. Met die beoogde pauze zul je dus nooit een derde ronde gaan redden. Dan kun je net zo goed de reguliere jury ook de C laten doen. Ik vond het prima om de C te jureren als dat zou betekenen dat we dan 3 rondes kunnen vliegen, maar dat gaat simpelweg niet lukken met dat uur pauze. Zelfs zonder dat uur pauze is het al flink doorpoten om alles binnen de tijd te doen, maar dat is te doen, dat weet ik zeker.

    Nu zullen er vast een aantal mensen zeggen; "Ja, maar er staan maar 18 deelnemers ingeschreven, dat lukt makkelijk!". Helaas zijn dat enkel de papieren deelnemers. Zondag staan er gegarandeerd minimaal 25 deelnemers, ik denk zelfs 27/28 aangezien ik van zo'n beetje alle deelnemers in Oss heb begrepen dat ze in Son ook aanwezig zijn.

    Kortom; wederom een volle bak, dat is niet erg, maar dan moet daar wel verstandig mee om worden gegaan. Een uur pauze is niet rationeel mijns inziens, zéker niet als er al een wisseljury is, die is daarmee overbodig geworden.
     
  16. Julius Monchen

    Julius Monchen

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    986
    Het ziet er naar uit dat het weertje zondag niet zo rooskleurig als eerder voorspeld gaat worden:

    <TABLE cellSpacing=0 cellPadding=1 width=410 bgColor=#ffffff border=1><TBODY><TR align=middle><TD width=104 height=24>[FONT=Arial,Helvetica]tekst[/FONT]</TD><TD width=104 height=24>[FONT=Arial,Helvetica]vr, 05-06[/FONT]</TD><TD width=104 height=24>[FONT=Arial,Helvetica]za, 06-06[/FONT]</TD><TD width=104 height=24>[FONT=Arial,Helvetica]zo, 07-06[/FONT]</TD></TR><TR align=middle><TD height=34>[FONT=Arial,Helvetica]minimum[/FONT]
    [FONT=Arial,Helvetica]temperatuur[/FONT]

    </TD><TD width=109>[FONT=Arial,Helvetica]7°C[/FONT]</TD><TD width=109>[FONT=Arial,Helvetica]5°C[/FONT]</TD><TD width=109>[FONT=Arial,Helvetica]8°C[/FONT]</TD></TR><TR align=middle><TD height=34>[FONT=Arial,Helvetica]maximum[/FONT]
    [FONT=Arial,Helvetica]temperatuur[/FONT]

    </TD><TD width=109>[FONT=Arial,Helvetica]15°C[/FONT]</TD><TD width=109>[FONT=Arial,Helvetica]17°C[/FONT]</TD><TD width=109>[FONT=Arial,Helvetica]18°C[/FONT]</TD></TR><TR vAlign=center align=middle><TD height=40>[FONT=Arial,Helvetica]ochtend[/FONT]</TD><TD width=109>[​IMG]</TD><TD width=109>[​IMG]</TD><TD width=109>[​IMG]</TD></TR><TR vAlign=center align=middle><TD height=40>[FONT=Arial,Helvetica]middag[/FONT]</TD><TD width=109>[​IMG]</TD><TD width=109>[​IMG]</TD><TD width=109>[​IMG]</TD></TR><TR vAlign=center align=middle><TD height=40>[FONT=Arial,Helvetica]avond[/FONT]</TD><TD width=109>[​IMG]</TD><TD width=109>[​IMG]</TD><TD width=109>[​IMG]</TD></TR></TBODY></TABLE>
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2009
  17. hezik

    hezik Guest

    't wordt steeds dramatischer :p
     
  18. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Aflasten dan maar?:D
     
  19. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Wat mij betreft ook.
     
  20. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Er word een buitje verwacht zondag bij 19 grad.

    Zijn jullie uit zuiker . :rolling:

    Mvg Johan
     

Deel Deze Pagina