Leo zou ik niet aan beginnen; is vrij zwaarlijvig. XTra is op zichzelf natuurlijk een prima vliegende kist, maar schiet tekort voor geintregreerde figuren.
Leuke opties:
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd > (Miss Wind .50 dubbeldekker, leeg EUR 150)
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd > (WindS 110)
Qua servo's.. laat je niet te gek maken op dit vlak. In theorie is sneller/sterker beter, maar in praktijk valt dat heel erg mee. Wat van belang is te onthouden is dat koppel en snelheid met elkaar te maken hebben, een razendsnelle servo met weinig koppel kan in het echt langzamer uitpakken dan een 'langzame' servo met veel koppel.
Te snel is een grotere handicap dan te langzaam, als het over servo's gaat in het F3A kader. En ja, te snel kan.
40Mhz vs 2.4Ghz; dat verschil zit voor 99% in je hoofd, tenzij je je servo's high speed aanstuurt, in alle andere gevallen (99,9% van de vliegers die beweren verschil te merken) is er helemaal geen verschil. Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel en zolang er tussen ontvanger en servo's nog normale PPM signalen lopen met een normale framerate, kan 2.4Ghz domweg niet sneller zijn.
De WindS 110 heb ik anderhalve seizoen mee gevlogen, eerst op 35Mhz en later op 2.4Ghz, daartussen was domweg geen verschil merkbaar, wat in mijn geval ook volstrekt onmogelijk was, daar ik de 35Mhz module in mijn zender vervangen had door een 2.4Ghz assan module. Dan kan het domweg niet sneller zijn.
De servo's die ik daar oorspronkelijk in had zitten (4x Futaba S9650, 30 grams ~3kg, 1x BLS 451, 50 gram, ~9kg) worden door sommige kenners zelfs als 'volstrekt ongeschikt' voor F3A gezien, evenals de kist zelf, toch heb ik er een 3e plaats in de A klasse mee weten te behalen op leeuwarden, en ik ben echt geen buitensporig F3A talent.