F3K Wedstrijd Mill 13 juni 2015

Kanunne wat een wind zeg.

Ontluisterend om te moeten constateren dat er mensen zijn die met die omstandigheden toch nog goed uit de voeten kunnen.

Ik heb meerdere malen in de aarels gezeten. Buitengeland omdat ik niet wilde prikken terwijl ik net een mooie vlucht had gemaakt. Tijdens invliegen iemand geraakt. Krijg je dan ook strafpunten? Natuurlijk krijg je dan strafpunten. al met al nog 50 procent gevlogen. Overeenkomend met de leefdtijd die ik vandaag heb mogen bereiken.

Op naar een nog beter resultaat op de volgende wedstrijd.

De club en de wedstrijdleiding bedankt voor het organiseren van de wedstrijd.

Groeten,

Hans Knippels
 
Om het eens met Loet's woorden te zeggen: knetters, wat ruig....

Een dag met lastige beslissingen, voorafgaand aan de wedstrijd in verband met de weersverwachting, maar ook tijdens de wedstrijd.

Bij de een na laatste taak in de laatste groep ontstond er een ongelukkige situatie waarbij een deel van de piloten werd bevoordeeld en een ander deel werd benadeeld. De jury was het niet met elkaar eens dus viel het besluit uiteindelijk op mijzelf. Ik heb een lastig en impopulair besluit moeten nemen en dat viel mij best zwaar. Achteraf weet ik niet of het juiste besluit heb genomen en of de weg naar dat besluit de juiste was, maar een besluit moest genomen worden.

Ik wil hier niet uitweiden over de inhoud van de discussie, maar ik wil wel graag even kwijt dat ik altijd het beste met jullie (als deelnemers en organiserende club) voor heb. Mijn rol en mijn belang is dat de groep een prettige en leuke dag heeft waar ook serieus gevlogen kan worden en ik probeer dat te behartigen. Ik ben van mening dat dit vrij goed gelukt is, want iedereen ging (volgens mij) tevreden naar huis.

Ruig dagje dus, maar zeer de moeite waard. Met dank aan de modelvliegclub The Red Baron voor de gastvrijheid!
 
Hey Jorn,

Ik denk dat we je allemaal dankbaar zijn voor de organizatie van deze wedstrijden! En het lastige is met dergelijke besluiten is dat je altijd teleurgestelde mensen zult hebben.

Als niet belanghebbende vond ik dat je je beslissing duidelijk motiveerde en gezien ieders reactie denk ik dat iedereen met het besluit kon leven.

Wat mij betreft top gedaan!

Thanks
 
Goed gedaan hoor Jorn, je kunt het nu eenmaal nooit iedereen naar de zin maken met zo'n beslissing. Goed dat er reglementen zijn :-) En als vlieger leer je hier ook weer een boel van.
Wat ik me wel afvroeg, kunnen we niet een vaste omroepinstallatie met zijn allen bij elkaar lappen. Eentje die het altijd doet, en goed verstaanbaar is? Het zachte geluid heeft denk ik ook meegeholpen aan de verwarring tijdens de betreffende taak.
En persoonlijk mis ik de warme stem van de Amerikaanse omroeper die we op Tynaarlo hadden, daar putte ik veel kracht en zelfvertrouwen uit ;-)

groeten, Edwin
 
Dank voor jullie steun!

Er is voldoende budget voor een geluidsysteem vanuit de KNVvL, dus financieel bujspringen hoeft niet. We zitten in de afrondende fase van de ontwikkeling van een nieuw systeem, waarschijnlijk wordt die bij de volgende wedstrijd in gebruik genomen. Ik heb er het volste vertrouwen in dat dit nieuwe systeem ons vele jaren plezier gaat geven, dus dat komt goed.

Wat de stem betreft, ik zal kijken wat ik doen kan. Altijd welkom, dit soort opmerkingen!
 
Het was zeker zo'n dag die nog lang zal heugen. Van alles meegemaakt regen, zon en een lekker briesje (understatement) veel geleerd.

Maar ook mogen we zes piloten feliciteren met het behalen van het KNVvL zweefbrevet.
Joris, Bart, Franck, Niels, Jorn en niet te vergeten Monique, gefeliciteerd!!!

De formulieren liggen al bij Paul Beks (secretaris KNVvL) op het bureau(blad) en jullie kunnen binnen afzienbare tijd het brevet op de deurmat vinden.


Frans en Hans, F3k brevetcommissie ;)
 
Back
Top