Om het eens met Loet's woorden te zeggen: knetters, wat ruig....
Een dag met lastige beslissingen, voorafgaand aan de wedstrijd in verband met de weersverwachting, maar ook tijdens de wedstrijd.
Bij de een na laatste taak in de laatste groep ontstond er een ongelukkige situatie waarbij een deel van de piloten werd bevoordeeld en een ander deel werd benadeeld. De jury was het niet met elkaar eens dus viel het besluit uiteindelijk op mijzelf. Ik heb een lastig en impopulair besluit moeten nemen en dat viel mij best zwaar. Achteraf weet ik niet of het juiste besluit heb genomen en of de weg naar dat besluit de juiste was, maar een besluit moest genomen worden.
Ik wil hier niet uitweiden over de inhoud van de discussie, maar ik wil wel graag even kwijt dat ik altijd het beste met jullie (als deelnemers en organiserende club) voor heb. Mijn rol en mijn belang is dat de groep een prettige en leuke dag heeft waar ook serieus gevlogen kan worden en ik probeer dat te behartigen. Ik ben van mening dat dit vrij goed gelukt is, want iedereen ging (volgens mij) tevreden naar huis.
Ruig dagje dus, maar zeer de moeite waard. Met dank aan de modelvliegclub The Red Baron voor de gastvrijheid!