Owkey, na weeral veel te lang stil gelegen hebben, nog eens wat gedaan..
Volgende stap was dus een batterijplank maken.
Bedoeling is om boven het landingsgestel de batterijplank te leggen, op de hoogte waar de papiertape gekleefd was op de vorige fotos, hier heb ik weinig keuze, aangezien ik rekening moet houden met zwaartepunt
De volledige plank wordt demonteerbaar,
1. omdat het niet anders kan; op de plaats waar ik de batterijplank wil is de romp breder dan aan de cockpit opening, dus als je de batterijplank passend zou maken, gaat ze er op geen enkele manier in.. (vraag me niet hoe ik dat weet
)
2. altijd handig als ze er uit kan indien nodig..
Ik had eerst een plank gemaakt uit 3mm multiplex, maar enkel de plank woog al 190gr, en moest nog gelamineerd worden met carbon om voldoende stevigheid te geven. Aangezien we nog steeds volop op het gewicht aan het letten zijn, dan maar een nieuwe plank gemaakt uit 1,5mm multiplex, er vanuit gaande dat dit wel stevig genoeg zou worden na het lamineren met 6x 93gr cfk doek.
Niet dus...
Aangezien ik geen zin had om opnieuw te beginnen, en met het gewicht in het achterhoofd, heb ik dan maar een balsa kader gemaakt ter versteviging, zoiets ongeveer:
(buitenzijde 10x5, binnen 10x3)
Om voor nog wat extra stevigheid te zorgen, heb ik nog rovings tegen dit kader op gelamineerd (als dit lamineren is?)
Dat doe ik trouwens nooit meer opnieuw!! Man man man wat een miserie om die daar tegen te krijgen..
Ik ben er van vrij zeker van dat dit nu wel stevig genoeg zal zijn, maar we zullen zien, morgen, wanneer de epoxy droog is..
Gewicht: 109gr
Volgende stap was dus een batterijplank maken.
Bedoeling is om boven het landingsgestel de batterijplank te leggen, op de hoogte waar de papiertape gekleefd was op de vorige fotos, hier heb ik weinig keuze, aangezien ik rekening moet houden met zwaartepunt

De volledige plank wordt demonteerbaar,
1. omdat het niet anders kan; op de plaats waar ik de batterijplank wil is de romp breder dan aan de cockpit opening, dus als je de batterijplank passend zou maken, gaat ze er op geen enkele manier in.. (vraag me niet hoe ik dat weet

2. altijd handig als ze er uit kan indien nodig..
Ik had eerst een plank gemaakt uit 3mm multiplex, maar enkel de plank woog al 190gr, en moest nog gelamineerd worden met carbon om voldoende stevigheid te geven. Aangezien we nog steeds volop op het gewicht aan het letten zijn, dan maar een nieuwe plank gemaakt uit 1,5mm multiplex, er vanuit gaande dat dit wel stevig genoeg zou worden na het lamineren met 6x 93gr cfk doek.
Niet dus...

Aangezien ik geen zin had om opnieuw te beginnen, en met het gewicht in het achterhoofd, heb ik dan maar een balsa kader gemaakt ter versteviging, zoiets ongeveer:

(buitenzijde 10x5, binnen 10x3)
Om voor nog wat extra stevigheid te zorgen, heb ik nog rovings tegen dit kader op gelamineerd (als dit lamineren is?)


Dat doe ik trouwens nooit meer opnieuw!! Man man man wat een miserie om die daar tegen te krijgen..
Ik ben er van vrij zeker van dat dit nu wel stevig genoeg zal zijn, maar we zullen zien, morgen, wanneer de epoxy droog is..

Gewicht: 109gr