F3M toestel electrisch

• Topicstarter Topicstarter 3w_flyer
  • Startdatum Startdatum
Daar zitten toch wel een paar :eek:-momenten in:)

Casual Gernot stuff ... zo vliegt hij elke vlucht hoor :-)

@Michael: motorgeluid maakt het extra spectaculair denk ik... bij den uwe zulle we het dus puur van het laagvliegen moeten hebben :-) Die testvlucht zie ik wel al helemaal zitten...

Komt in orde ;) Ma daar staat dan toch wel een Vluchtje met den 120 tegenover eh? Eens zien hoeveel verschil da maakt :P

Dikke Turboprop-sound, komt helemaal goed! :D

E-yak (wel veel wind daar, ge moet maar eens naar de windzak kijken als em komt landen)

En voor ik er weer op afgerekend wordt, dit komt van RC-network eh, met dank aan Christian Dini :rolleyes: :showass:

Laatst bewerkt door een moderator:
Kga tegen u hetzelfde zeggen als tegen de vrouwen: eerst voelen, dan geloven ;)

Ben es benieuwd of da tege China-power op kan ;)

Of als ge ni tankt ;)
Heeft ie trouwens voor dat weekend nooit gedaan, geen idee hoe het kwam.. Vuil in de carbu misschien? Ofwel is em gewoon al voorbij z'ne houdbaarheidsdatum :D

Lol :D

Neeje, die zijn in bestelling eh.. En ik heb blijkbaar heb ik ook nog maar 2x 7955's liggen ipv de 4 die ik dacht, dus die moet ik ook nog bijbestellen..
Ben trouwens om één of andere duistere reden mijn bestelling zaterdag ook vergeten mee te nemen :(

Lol :D

Neeje, die zijn in bestelling eh.. En ik heb blijkbaar heb ik ook nog maar 2x 7955's liggen ipv de 4 die ik dacht, dus die moet ik ook nog bijbestellen..
Ben trouwens om één of andere duistere reden mijn bestelling zaterdag ook vergeten mee te nemen :(

pfff, alle da gaat hier nog effe duren ... :-)
Die duistere reden kan ik makkelijk raden lol

Voor verdere afleiding kan je in tussentijd altijd terecht op Lespinoy zijn club website ... MVD

Laatst bewerkt:
Jens,
Dat zoiezo :)

Alexzzz,
Thx voor het meezoeken, zou mss wel interessant kunnen zijn. Heb echter nog nooit iets van Ebay gekocht, is dat een beetje te vertrouwen?

Balsasniffer,
Bwa nee, ma 'k vrees wel dat de hippocampus een beetje ondergelopen was ;)

Ik heb gisteren trouwens alle 'hardware' van Secraft besteld bij Krill, we zullen zien wat het geeft..
Krill is om de één of andere reden goedkoper dan de Secraft website zelf, begrijpe wie het begrijpe kan..

Laatst bewerkt:
Alexzzz,
Thx voor het meezoeken, zou mss wel interessant kunnen zijn. Heb echter nog nooit iets van Ebay gekocht, is dat een beetje te vertrouwen?

Ja hoor, hij heeft PayPal, dus je hebt volledige bescherming via Ebay en PayPal:)

Aangezien ik voor de moment niks beter te doen heb, maar iets meer in detail treden :D
Heb de roerhevels van de ailerons ingelijmd. Het hoogteroer en rudder heb ik met epoxy gedaan, zoals Krill aanraad, voor de ailerons heb ik voor bruislijm gekozen. Hoofdezakelijk omdat ik het nogal een geprul vond om met een spuitje en epoxy te werken, en omdat je bij epoxy niet weet hoe goed die verdeeld wordt in de sleuf..
De voorbereidingen:
BILD0439.jpg

BILD0445.jpg

BILD0447.JPG

BILD0448.JPG

Het resultaat is niet slecht..
BILD0449.JPG

BILD0450.JPG

Rare keuze van laders 4 laders 800 euro 2200 W laad vermogen

2 PL8's a 250 Euro, 500 euro, 2700 watt, gewoon je cellen parallel
laten zitten en 6s of 7s parallel laden.

Als je voor 12s2p gaat had het nog veel mooier gekund. met 3 PL8's de boel in 16 minuten vol. met 6 x 4s. Dit is hoe ik het ga doen. Heb er als twee.

Bart,

xyz,

Brand loyalty, mogelijkheid tot 3 lipo's (benzine-kisten) + zender te laden, indoor accu's per 4 laden, etc :D

Welke 28V 1300W voeding ga je daar aan hangen dan?

Op het veld twee, Mastervolt AGM accu 12V / 225Ah in mijn camper.
Mastervolt AGM accu 12V / 225Ah

Ik heb voor thuis een 100A HP server voeding of een 900W regelbare voeding .

A simple high quality 12Volt 100Amp Power Supply- Part1 - RC Groups

het is
HP PROLIANT DL580/ML570G3 voeding die je in europa voor 60 Euro
kunt krijgen. Een beetje knutselen en je hebt een goede voeding. Pas op, deze
voeding zijn niet zomaar in serie te schakelen. De kast zit aan de Massa, dit
betekend dat als je beide aarde aansluit je 1 van de twee kortsluit. Het zijn
wel lawaai Schoppers. Ik heb thuis niet zo veel vermogen nodig om dat ik
altijd op het veld laad. Dat gaat ook zonder probleem met dit soort vermogens.

Pas wel op met 12 volt praat, je ongeveer over 200A en op 24 volt over 100A.
Hier heb je aardige connectoren en kabels voor nodig. Het is namelijk niet te
vergelijken met wat er in de vliegtuigen zit. deze vermogens gaan er dan
continue doorheen en veel kabels en connectoren worden dan heel warm.

ik gebruik 16^2 mm voor voeding naar de 3 laders. En gebruik accu ogen en
M6 draadeind en stermoeren om het aan te sluiten. Grof materiaal dus.

Bart,

Leuk als je een camper hebt, maar ik zie mezelf nog niet meteen met 128kg aan accu's sleuren om te gaan vliegen ;)

Heb je een link naar die voedingen? Ik kom uit bij 6000€ kostende servers als ik google? Jij gebruikt ze wel in serie? anders heb je ook maar 516W @ 12V?

Back