F4C en Sportschaal Wedstrijden 2009

Zo,ik heb een mooie troffee van glas binnen gekregen vandaag van de wedstrijd die op Rozenburg gevlogen werd en ga daar vanavond een lekker wijntje uit drinken!!:celebrate:

Mvgr hans

Kan ik nu ook wel doen.
Na een heerlijk avondje vliegen.

Han.

Hans / Han,

Dat klinkt goed kun je er een plaatje van schieten, heb namelijk geen idee wat het zou gaan worden.

EK 2009 NORWAY

Arrival and opening ceremony

Zat ook nog even op de EK 2009 NORWAY te kijken en ja hoor Gerard heeft het em gelapt de Beaver is er klaar voor de strijd.

20090726_0586.JPG

En er kan ook weer gelachen worden

20090726_0641.JPG

20090726_0606.JPG

Dat wordt een makkie want kijk maar hier moet tie tegen vliegen :mrgreen:

20090725_0550.JPG

Mooi he zo'n DH9

20090725_0551.JPG

Kwam ook nog deze tegen lijkt de Snipe van Peter MCDermott

20090725_0581.JPG

Ton

....en ja hoor Gerard heeft het em gelapt de Beaver is er klaar voor de strijd.

Ja, gelukkig wel, maar niet zonder slag en stoten...! Ben de dag voor vertrek nog met hem gaan test vliegen om de laatste set-up te checken....je weet zelf wel welk risico je neemt vlak voor zo'n kampioenschap ha ha. Hij had veel problemen met de saito 50cc boxer die in Rozenburg ook effe in het zoute water had gelegen, kompleet verroest van binnen, alle lagers kapot etc.! Helemaal uit elkaar dat ding en dus ook weer helemaal opnieuw afstellen daarna. Bij een eerdere test vlucht (na véél met de motor getest te hebben) stopte hij ook al na take-off met als gevolg schade aan het onderstel door de buitenlanding. Heefd dus weer de nodige stress veroorzaakt, maar gelukkig alles nu ok. (Maar goed dat'ie met pensioen is......;)) Nu maar hopen dat het een beetje lukt met de mannen, ze hebben allebei wegens omstandigheden vrij weinig kunnen trainen.

Groet,
Gerald

Hij had veel problemen met de saito 50cc boxer die in Rozenburg ook effe in het zoute water had gelegen, kompleet verroest van binnen, alle lagers kapot etc.!

Ja, dat zoute water..........sowieso kun je alle electronica gelijk wegmikken, Gerard mag blij zijn dat die motor nu weer fatsoenlijk draait na het waterincidentje:)

Haha.

Die Gerard staat na static en 2 ronde vliegen mooi 4de!!!!!!!
Nog een goede 3de ronde en wie weet podium.

En Bert 15de!!!!!

Groeten Han.

Dat zou super zijn en zeker dik verdient, maar afwachten wat het gaat worden.

Kon de resultaten niet bekijken kreeg een foutmelding zijn zeker aan het bijwerken.

Ton

Het zou een welverdiende plek zijn als Gerard het flikt om de derde plek te veroveren!
Na alle pech die hij met de beaver heeft gehad zou dit toch zeker een kroon op z'n noeste arbeid en doorzettingsvermogen zijn!!

Mvgr hans

Al enig idee wat de resultaten zijn?
Het is tenslotte weer 2 dagen geleden van wat er bekend was!
Weet jij al iets meer Gerald?

Mvgr hans

De 5e voor Gerard is zeker een hele mooie plaats en dik verdient ook.

Dat Pavel met de Knoller ex WK kampioen hem nog voorbij kwam, had ik wel een beetje verwacht, staat statisch hoger je moet dan goed vliegen wil je dat voor blijven.

Jammer dat de Fly Baby statisch wat laag uitviel:confused: zal denk ik nog wel beter uitkomen als de documentatie beter op orde is, de vliegscoren zijn heel redelijk voor een nieuw model:D met eerder vliegminuten dan vlieguren op de teller.

Bert is dus ook op weg naar de top:cool::D.

Ton

Hallo allemaal,

Weer terug van Noorwegen en toch tevreden met een 17e plaats.
Er zijn een aantal zaken niet afgemaakt in de documentatie en dat leverde te weinig punten op voor een nog betere score. Omstandigheden van persoonlijke aard gaven een tijdgebrek.
In elk geval weet ik wat er nog moet gebeuren aan de documentatie.
Ook het vliegen had ik graag beter willen doen, maar de Fly Baby is gewoon te zwaar om er lekker mee te vliegen. (9,6 kilogrammen) Dat is de prijs die je betaalt als je alles zoals de echte wilt maken.
De beslissing is al genomen: Het staartstuk zal overnieuw worden gemaakt, maar dan veel lichter. Ook wil ik het risico niet nemen om in Othee de Baby alsnog te verliezen en zal daar dan ook niet aan de wedstrijd meedoen helaas. Al met al weer een leuk evenement meegemaakt en ik zal eerdaags wel wat foto's plaatsen.

Bert

Ik heb een paar vragen over de komende wedstrijden:
Bij wie moet ik me opgeven voor de wedstrijd in Belgie?
Hoe laat begint het en heeft er iemand een straatnaam of routebeschrijving?

Welke datum is de laatste wedstrijd?

m.v.g. Erik

Een linkje naar wat gegevens van de club met een kaartje van google maps met straatnamen. ps ligt niet heel ver van tongeren

Club de Modélisme Les Vanneaux — Site web de l'AAM

Club de Modélisme Les Vanneaux
CAUBERT Michel - (04) 250 18 91
Grand'Route, 151
4347 Fexhe-Le-Haut-Clocher
Discipline(s) : RC - Tout (sauf hélicoptère)
Situation du terrain : Lieu dit "Albaye" - OTHEE

Als ik het goed heb is de wedstrijd zondag as en als ik het me goed herinner beginnen ze om 10:00u verbeter me maar als ik me vergis
opgeven ?? misschien bij ton ??

Het was allang beloofd om wat foto's in het forum te plaatsen van de EK F4C afgelopen zomer in Noorwegen. Door omstandigheden is dat erbij gebleven, maar hier komen er een paar, onder het mom plaatjes zeggen meer dan woorden.

IMG_0053.jpg

IMG_0009.jpg

IMG_0060.jpg

Hangaarline-up.jpg

IMG_0022.jpg

IMG_0024.jpg

IMG_0025.jpg

IMG_0026.jpg

IMG_0027.jpg

IMG_0028.jpg

IMG_0029.jpg

IMG_0030.jpg

IMG_0034.jpg

IMG_0035.jpg

IMG_0036.jpg

IMG_0037.jpg

IMG_0039.jpg

IMG_0042.jpg

IMG_0049.jpg

IMG_0097.jpg

IMG_0104.jpg

IMG_0107.jpg

IMG_0126.jpg

KnollerPavelFencl.jpg

PeashooterDavinCopal.jpg

DutchTeam2.jpg

Zo dan hebben jullie in elk geval iets van Noorwegen gezien, voor zover je de site van de EK niet had bekeken.

Bert

Hoi Bert, leuke foto's daar. Ik miste je al in Othee maar je had er genoeg reden voor zeg maar....

Komende wedstrijd te Deelen er weer bij? Ik geloof 26 september zoals ik op de KNVvL kalender zag staan....., ik had 19 sep aanstaande zaterdag in m'n hoofd??

Grt,
Gerald

Hoi Gerald,

Ik ben er dan weer niet bij, tenzij ik nog ergens een motortje vind voor de Piper. Met de Fly Baby wil ik geen risico's lopen en daarom zal die aan de grond blijven.
Inmiddels ben ik begonnen met de bouw van een nieuw staartdeel waar het nodige aan gewicht moet gaan besparen. Ik zal kijken of ik straks wat foto's aan het bouwverslag kan gaan toevoegen.

Groeten,

Bert

Hi Ton,

Inderdaad, dat was ik van plan.
Redenen al genoemd en bovendien heb ik maar één wedstrijd meegedaan, dat was in Rozenburg.
Ik kan me wel als vrijwilliger aanbieden als dat nodig is, of even voor de gezelligheid komen buurten.

Groeten,

Bert

Back