F5B, 1e wedstrijd van 2017, 29 April, The hawks, Vught

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door sundaypilot, 9 apr 2017.

  1. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Toppertje Ronald! De vooruitzichten zijn heel wat beter als dat ze eerder in de week aangaven, dat is alvast positief!

    Vandaag eindelijk micronkabel kunnen halen bij een lokale audiowinkel. De twee ´schietgrage´drukknoppen zijn omgebouwd met de afgeschermde kabel, en ik kan de storing niet meer reproduceren. Ik hoop (en ga ervan uit) dat het draadloze systeem nu helemaal vlekkeloos werkt. Ben nu alle lipo´s (wedstrijdsysteem, draadloze rakkensysteem, etc etc aan het laten.Zo nog even kijken welke software we morgen gaan gebruiken, er zijn wat updates geweest, maar die zijn nog niet uitgebreid getest volgens Gernot Fink. Ik heb alvast een startlijstje ingevoerd, maar last minute aanmeldingen zijn altijd welkom natuurlijk :)

    Groetjes,
    Gerben
     
  2. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    we zijn er klaar voor, ik zal de zware tent meenemen, die is net iets warmer denk ik,
     
  3. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Of zal ik de hele grote tent meenemen? Die je gezien hebt bij MVC Crash?
     
  4. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    dat zie ik wat laat, maar graag! ik zal het kleine tentje voor de zekerheid ook meenemen
     
  5. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Heerlijk dagje bij The Hawks. Bedankt voor de gestvrijheid, was echt een heerlijk dagje zo. Met hulp van de clubleden (David op het A-rak en Willem bij de tijdwaarneming konden we perfect vliegen, waarvoor ontzettend bedankt! En erg gezellig weer, de hele dag door kwamen er mensen langsdruppelen en kijken. Oa door het leuke krantenartikeltje wat geplaatst was, en door diverse geinteresseerden via het forum. Lekker ouwehoeren of modelvliegen, heerlijk.
    En als het zonnetje dan ook nog lekker meedoet, top natuurlijk. Het was gewoon aangenaam, alleen als de zon even verdween merkte je dat het best frisjes was.

    Na wat gebruikelijke opstartprobleempjes aan het begin van het seizoen (stopwatches, controle ontvangers enzovoort) liepen de rondes onder de deskundige hulp van Jan en Anje weer vlotjes door. Mark en Han onverbiddelijk op het B-rak, daar moest her en der een strafrondje gevlogen worden.
    Jan W vloog steeds strakker de BF2 door de rakken, met een mooie 30 Rakken op het einde. Rick ontdekte dat je de rode draad bij een BEC regelaar moet verwijderen, en dat governer mode niet handig werkt in en F5B model. Maar toen hij dat eenmaal gefixt had, ging z´n B10 als vergif. 39 rakken inde laatste ronden en er zit nog veel meer in. De Sunrise 150 Dutch Special lijkt de bijna 5kw goed aan te kunnen. Ronald helaas een keertje safety line, anders was het spannend geweest tussen hem, Pieter en Willy. Luc en Gerben begonnen gelijk op, aan het einde wist Gerben Luc toch net voor te blijven met een mooie 50ér om de eerste wedstrijd af te sluiten.
    En het draadloze rakkensysteem werkt perfect, volgende keer hoeft de haspel niet meer mee. Scheelt weer sjouwen :).

    Ben benieuwd naar het volgende kranteartikeltje, de reporter ter plaatse heeft mooie verhalen kunnen noteren..
     
  6. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Het ziet er weer stralend uit!
    Van wie is de Ion?
    Hopelijk kan ik in Thumaide op visite komen, even kijken of ik mezelf kan dwingen om op te staan en in de auto te stappen.
     
  8. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Van Luc. Erg mooi model om te zien. En 36 rakken met beperkt vermogen, prima instapkistje eigenlijk!
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  9. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Ben ook benieuwd naar de krantenartikelen.
     
  10. Jan Weststrate

    Jan Weststrate

    Lid geworden:
    17 jul 2003
    Berichten:
    292
    Locatie:
    x
    Het was weer een mooie en gezellige dag! Lekker gevlogen, veel geleerd. Als ik de stuurfouten na de stijgvlucht die 1 tot 2 keer per ronde optreden er uit weet te halen zit er nog wel een paar rakken winst in.

    Meteen maar ingeschreven voor F5F in Thumaide over twee weken, ik heb de smaak wel weer te pakken.
     
  11. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Jan, was leuk om je te coachen (al was het af en toe even spannend). Gaat steeds beter, motor iets later aan en iets meer rust tijdens de stijgvlucht zijn de tips die ik je mee kan geven :)

    Ron, u vraagt wij draaien:

    Klaverblad_NK_F5B.jpeg
     
  12. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
  13. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    was inderdaad een geslaagd evenement met heuse pers, het seizoen is weer van start!
     
  14. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam

Deel Deze Pagina