F5B 4e wedstrijd Valkenswaard 29 Augustus

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door sundaypilot, 9 aug 2015.

  1. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Tsja, blijft een spelletje waar we dicht op (of soms over) de grens zitten van wat het material aankan. 5-6kw uit een motortje van 350 gram blijft extreem...
    Afgelopen weekeind bij de F5F Eurotour in Wolfhagen nog even een andere regelaar getest. Een Schulze 32.120 op een Neu, dat werkt dus niet. Na de worp de motor ingeschakeld, de prop maakte een korte schijnbeweging en dat was het. Even later een rookpluimpje uit de Schulze en dat was het. Zal weer een Castle aan deze motor solderen, hopelijk lag het niet aan de motor (dit is de motor die in Woodchurch gecrasht was).

    Met een beetje mazzel heb ik trouwens een nieuwe B14 mee naar Valkenswaard, kan ik die nog even testen. Ook nog wat nieuwe props binnen, dus weer genoeg te doen :)
     
  2. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Op dit moment hebben zich aangemeld:
    Definitief:
    Ronald
    Pieter
    Gerben
    Willy
    Yello
    Ilya

    Tentative:
    Greg
    Jos

    Zou toch leuk zijn als er wat meer Nederlandse piloten meevliegen :)
    Zou het helpen als ik met mijn F5F model meevlieg?

    Misschien dat Jan zich nog bedenkt, bij Mark is het nog stil zou die in het geheim iets voorbereiden?
    Joris is nog op vakantie, dus hij kan helaas niet meevliegen. Mogelijk dat er nog een 3e Duitse pilot meevliegt, maar die zich nog aan het beraden op de 400km afstand en hoe hij het zijn vrouw verteld ;)

    Groetjes,
    Gerben
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Volgens mij zijn we nog steeds een Nederlandstalig land.

    Tentative - Onder voorbehoud.


    Ik mis Rick en Luc nog.
     
  4. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Luc en Rick zitten dan in Frankrijk..maar niet samen ;)
     
  5. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    voldoende hulp (ijs en weder dienende zij mijn opa en moeder altijd),

    iets wordt vanuit de club aangeboden tijdens de lunch, even afwachten hoe en wat,

    Iedereen zelf even boterhammen meenemen,

    en dan het weer:
    upload_2015-8-26_19-18-23.png

    wie niet komt krijgt spijt;)
     
  6. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Met deze verwachtingen in de Vogezen heb ik die spijt al bijna:

    Vosges.png

    Jullie zouden deze windsnelheden wél willen.
    Veel plezier daar.

    Rick
     
  7. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Als je vrijdagmiddag gaat rijden, redt je het nog makkelijk Rick ;)
     
  8. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Het lijstje is helaas wat korter geworden, Yello en Willy kunnnen wegens omstandigheden niet komen.
    De NATS in de UK gaat door, gelukig hebben ze genoeg deelnemers voor die dag. Betekent wel dat Gren en Jos aan de andere kant van de Noordzee blijven.
    Jan en Mark hebben hun modellen niet klaar, daar gaat wat tijd in zittten..

    Het lijstje met deelnemers ziet er nu zo uit:
    Ronald
    Pieter
    Gerben
    Ilya

    In ieder geval hebben we alle tijd :)
    Afgelopen week heb ik een nieuwe B14 opgebouwd, die zou ik graag invliegen. Op een andere zit een nieuwe prop, ook die moet natuurlijk getest worden. De derde B14 is nog zoals ik hem al vaker gevlogen heb, waarschijnlijk vlieg ik die dan in de wedstrijd zelf.
    Gisteravond alvast de eerste rakken spulletjes in de auto gelegd, de gasboxen zijn ook weer geladen net als de grote 3s lipo. Porto's ontladen en vannacht geladen, startvolgorde gemaakt en geprint, printertje geladen (heeft een interne accu). Al de kleine dingetjes die toch moeten gebeuren voor een wedstrijd..

    De voorspellingen zijn prima, jammer genoeg heb ik een behoorlijke verkoudheid te pakken (cadeautje van m'n vriendin denk ik). Maar komen zal ik, of het moet wel heel erg worden vannacht..

    Gerben
     
  9. Jan Weststrate

    Jan Weststrate

    Lid geworden:
    17 jul 2003
    Berichten:
    292
    Locatie:
    x
    Nou, ik heb wel zin in een ontspannen dagje F5B kijken, even de zinnen verzetten. Is deze keer wel niet naast de deur voor mij, maar dat heb ik er graag voor over.

    Ik neem mijn gekraakte romp mee, kan Gerben me adviseren, restaureren of weggooien. In ieder geval heb ik volgende maand (?) twee BF2's, maar nog een reserveromp is nooit weg natuurlijk. Hoef ik volgend jaar niet al die wedstrijden te missen bij een ongelukje.

    Tot morgen!
    Jan
     
  10. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    photo 2.JPG photo 3.JPG
    photo 1.JPG

    Kijk eens, vanaf halverwege het veld, ruimte zat! En hierboven, we zijn er klaar voor. Toilet voor de dames is er ook.
     
  11. tjarko

    tjarko

    Lid geworden:
    2 nov 2008
    Berichten:
    1.036
    Prachtig!
    Ik kom ook even kijken morgen,

    Tjarko
     
  12. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    leuk! welkom, je mag ook een snel kistje meenemen:D
     
  13. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Wat een heerlijk dagje. Voelde me nog steeds ziekjes en bij de opbouw even rustig aan gedaan (bedankt aan de rest voor het opbouwen ;) ). Maar de gezellige en relaxte sfeer bij MFC Valkenswaard deek me dat al snel vergeten. Bedankt voor de gastvrijheid ( en de heerlijke lunch met soep en broodjes naturlijk)!
    Het was erg snel weer en er werden diverse PB´s gebroken. Meest verrassend was Ilya, die er vandoor ging met de 2e plaats, knap gedaan met nauwelijks training.
    In de lunchpauze mochten we nog genieten van de E2K van Tjarko, vliegend vleugens (waar je prima mee kunt thermieken zoals Mark liet zien) en een leuk Pipertje wat er vlotjes vandoor ging :) . Na aflook met zijn allen langs het eetcafe, een prima keuze van Ronald. Lekker gegeten, gezellig nagepraat en nog betaalbaar ook.
    Natuurlijk weer vooral foto´s van de pits en het eten, tijdens het vliegen bleef de camera in de pits ;)
     
  14. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    ..........
     
  15. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2015
  16. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Kijk, een keer 47 rakken gevlogen, super omstandigheden en precies 130Wmin over voor de thermiek. Genoeg met dit weer. En ook behoorlijk veel lift tijdens met name 2e helft van het rakken vliegen. Ook mijn snelste 6 gevlogen ooit denk ik: 23s, en de enige ""nette"" (daardoor zo snel). Het was de allerlaatste 6 van de dag ""lap 9"":
    Knipsel.JPG
     
  17. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Was een mooie vlucht Ronald :).
    Als je het invliegen van het rak en het daaropvolgende 1e rak strakker krijgt, dan zit er nog meer in. Je model loopt als een kogel en blijft hard lopen.. Probeer bij de 6 de vleugels iets terug langs vertikaal te draaien, dus niet 20 graden 'voorbij' vertikaal (gezien vanuit horizontal vliegen), maar juist 20-30 graden voor vertikaal. Je verliest dan veel minder hoogte, hoogte die je in de latere rakken van de 6 mooi kunt gebruiken om snelheid te houden.
    (PS voor een 6 begin ik meestal op 150-170mtr, onder de 140mtr lukt alleen met veel lift in de rakken)

    Terwijl ik aan het rakken vliegen was hoorde ik je aan iemand vragen hoe ik zo hoog kon komen. De truuk zit hem in het schuin omhoog trekken van het model voor de motor aangaat. Vlak voor het A-rak begin ik al met wat up te trekken, zodat op het moment dat de motor aangaat, de romp 40-70 graden (afhankelijk van de vliegstijl en prop) omhoog staat. Luc doet het nog wat extremer en zet de romp onder 80 graden voor hij inschakelt, wat voor zijn stijl prima werkt.

    Ik nog even gekeken hoe het Rick vergaan is in de Vogezen. Zo te zien heeft hij zich prima vermaakt:
    (onderste rij, iets links van het midden, natuurlijk in het oranje)
    [​IMG]
    En met een mooie 25e plek zal hij ook niet ongelukkig zijn. Frits eindige iets lager op plaats 38;
    http://www.f3xvault.com/?action=event&function=event_view&event_id=594

    Gerben
     
  18. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Ik was zeker blij met mijn 25e plaats. Mijn beste prestatie tot nu toe met 88,52%.
    Mogelijk dat het bij volgende gelegenheden met de Freestyler3 nog beter gaat.
    Als het niet zo ver was had ik zaterdag nog even terug kunnen komen voor de F5B, want die dag hebben we niet gevlogen vanwage een gebrek aan wind!

    Frits had de WK F3B nog te veel in zijn bloed, want de 100 meter zat blijkbaar niet meer voldoende in zijn ritmegevoel dit keer.

    Jammer dat ik voor F5B alleen de reserve datum zou kunnen.

    Rick
     
  19. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Gefeliciteerd Rick!
     
  20. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Dat oranje was natuurlijk wel een F5B shirt. :D
     

Deel Deze Pagina