F5B bij Cumulus Kampen, 11 October

full

http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Kampen/4057383

Laatst bewerkt door een moderator:
Als het droog blijft, zoals vandaag is het mooi fladderweer.
Ik ga de spulletjes bijeen zoeken en alles klaar zetten, om bijtijds in de auto te kruipen.
Doe niet mee aan wedstrijd, wellicht afsluitrondje voor de smaak.

Vroeg naar bed! Da's lastig!

Laatst bewerkt:
Tijdschema: 09:00 opbouwen van de tent en de rakken, een paar helpende handen zijn altijd welkom 09:45 Inschrijving (graag gepast betalen, 8 Euro) 10:00 Briefing piloten en aansluitend helpers 10:30 Aanvang wedstrijd

Oh ja... de 'elektikiteit'
Stroom aan het veld of onder afdak zoals bijvoorbeeld Dalfsen?
Of moet ik de autoaccu aftappen, of van de e-bike? Verwacht geen enorme vlieguren... daar niet van...
Hoe hebben jullie het thans geregeld?

Misschien kom ik wel even langs met de ASG29.
Als Gerben de Rascal meeneemt kan ie even omhoog gesleept worden.
Als ik er om 13.00 niet ben dan kom ik niet meer.

GJ

Goedemorgen :)

Alle lipo's bijna vol, meeste spulletjes in de auto, ik ga zo rijden.
Rascal bleek er ook nog bij te passen (inc. sleeplijn GJ ;) ), zal zo nog een verlengsnoer uit de berging vissen.

Tot straks,
Gerben

Wat een lekker relaxt dagje :)
Prachtig veld bij MVC Cumulus, hebben jullie mooi voorelkaar mannen, complimenten!

Dit keer niet al teveel deelnemers, maar dat gaf wel de ruimte voor leuke demo's tussen de ronde's door. De grote GeeBee (machtig ding), superman, Joris met z'n Blade (bloedgang) en ikzelf met de Rascal. En zo'n applausje van de toegestroomde toeschouwers maakte het helemaal leuk natuurlijk.
Helaas begon het om 15:00 te spatteren en hebben we na 3 ronden moeten stoppen, maar toch wel een lekker voldaan gevoel. De inwendige mens was trouwens ook goed voldaan na het bezoekje aan de chinees ;)

Nogmaals bedankt aan MVC Cumulus, we komen terug!
Gerben

Wij hebben het ook als zeer leuk ervaren. Het was echt een topdag die helaas rond 15.00 uur eindigde in een troosteloze regenbui.
Voor ons was het de eerste keer om een wedstrijd te ontvangen en ik moet zeggen, het smaakt naar meer.
Zowel het wedstrijd vliegen als de verschillende demo's waren erg leuk om naar te kijken en er was steeds veel publiek.

Bijgaand nog enkele foto's die geplaatst zijn op ons eigen forum.

? Toon onderwerp - Superman (flyguy 62)

? Toon onderwerp - NK F5B wedstrijd 11 oktober 2014

er gaat nog een correctie komen op de uitslag, goed nieuws voor Pieter! :D

laptopje met de reglementen volgende keer maar weer meenemen.

verder zeer geslaagde dag.

Ja, zeer geslaagde dag en bijzonder gastvrije omgeving. :worship:
Jullie hebben een prachtige locatie gevonden. Voldaan en rozig weer naar huis getuft.

M'n vlotte vlieger is weer getest, met dank aan Mark en Jan. Vandaag zelf gevlogen. Mooiste weer van de wereld en dat ging prachtig. Nu flink blijven oefenen.

Demonstratievliegers gaven prachtige staaltjes van vliegen af. Chapeaux!

Groeten uit Odoorn!
Bas

We waren zaterdag niet helemaal zeker of er nou wel of niet een schrap-resultaat van toepassing is bij het vliegen van 3 ronden. Johan heeft het even voor ons opgezocht in de reglementen. Er hoort inderdaad een schrap toegepast te worden.
De uitslagen zijn inmiddels aangepast (zie F5B.nl - Home), door de correctie is er nogal wat verandert in de dag- en NK uitslag. Pieter en Joris zullen wel blij zijn, team Kampen wordt helaas minder beloond voor hun mooie constante vliegen.

Volgens mij heb ik nog wat extra foto's op mjn camera, hopelijk heb ik vanavond even tijd daar naar te kijken.

Groetjes,
Gerben

Zo is het wel erg veilig allemaal.
Een schrap voor de slechtste ronde en een schrap van de slechtste wedstrijd.
Het komt erop neer dat je maar drie wedstrijden hoeft te komen en vliegen en per keer maar 3 ronden op niveau hoeft te vliegen. En inderdaad voor de constant vliegende medepiloten, maar minder presterende is het inderdaad zuur. Wij hebben dit jaar voor het eerst alle wedstrijden gevlogen om te kijken of we mee kunnen komen, maar door al die ingebouwde veiligheden is het resultaat maar matig.
In mijn optiek:
Als je mee wil doen met het F5b circus, dan moet je er zijn en hoor je alle wedstrijden te vliegen. Je materiaal hoort gewoon top in orde te zijn en er hoort gewoon geen schrap in. Alleen als je echt presteert met vliegen en goed materiaal hoor je bij de besten.
Maar goed ik heb ook de reglementen gelezen en het staat er inderdaad in, dus wij hebben niets te klagen.

Ik ben benieuwd of Lewis Hamilton ook een schrap heeft voor z'n slechtste formule 1 wedstrijd;)

Jan Jaap, ik ben het inderdaad met je eens.
Maar het staat (nog steeds) in de reglementen.
Ik had gedacht dat het na vorig jaar wel aangepast zou zijn.

Vorig jaar was er een wedstrijd in Landgraaf met zeer wisselende omstandigheden, tot windhozen die het wedstrijdleiderstentje omver bliezen en de stokken Jan om de oren vlogen.
Degenen die geluk hadden vlogen in redelijk weer, de anderen waren aan het vechten met de weersomstandigheden.
Ik was toen ook verbaasd dat er een schrap werd gebruikt.
Maar ja, het staat in de reglementen.

Maar als je daarna een wedstrijd gaat houden op een terrein waar je eigenlijk geen doellanding kan maken omdat het gras te hoog is en die mee laat tellen..
En als ik daar dan iets over zeg en daarna emails en commentaar ontvang dan is het voor mij geen leuk spelletje meer maar lijkt het meer op een strijd op leven en dood.
Vandaar dat ik dus niks meer met F5B doe.

Maar ik zou zeggen.. ga naar de vergadering en stel voor dat er pas een schrap toegepast wordt bij 4 of meer ronden.

En wat betreft Hamilton.. die mogen ze van mij helemaal schrappen, ik ben geen fan van hem of Mercedes.

GJ

Ik schreef Hamilton, maar dat mag elke coureur zijn. Ik bedoel hiermee aan te geven dat als bij de start van een F1, de motor opgeblazen is, dat het dan einde verhaal is van die wedstrijd.

In de F5b zou dan voor de meesten nog een B model aanwezig zijn om daar de verdere ronden mee te vliegen. Maar die ene ronde heb je gewoon verloren en telt gewoon mee. Dat betekend dat de constante, maar minder presterende vliegers ook een kans maken om die wedstrijd te winnen. Zij vliegen met hun kist niet op het randje van de specs en kunnen hierdoor toch punten snoepen.

Ik begreep dat de vorige wedstrijd al bekend was wie Nederlands Kampioen is geworden. Dan betekend dus dat als je de eerste 3 keer de wedstrijd wint, alles al bekend is. Wedstrijd 4 en 5 zijn voor de leuk en misschien nog spannend voor de nummers 2 en 3 en kun je redelijk relaxt vliegen.

Tja en als je dan de uitslagen al op de site zet en die later weer moet corrigeren omdat je de regels erop na moet slaan, zet ze er dan nog niet op!

Back