F5B Dalfsen zaterdag 14 augustus

Het adres is Welsummerveldweg. Kruising Klaverkampsweg of Gernerslag en dan zie je het wel liggen. Auto's zo ver mogelijk in de berm parkeren om de weg vrij te houden.

Zeg Bas,

Ga je je Wilco met Solartex overtrekken, voor de airpockets en om de laminaire flow te behouden?
Al een plekje in de romp gevonden voor dat "unobtanium"?

Groet,
Gerben

Wax? Oei, oei, joeiiiii.... je weet toch dat je juist het oppervlak mat moet schuren met 800... net als met de wedstrijdbootjes. Wax trekt als een magneet IJslands vulkaanstof aan! En hoe!
Na dat intensieve schuren moet het in de bananenolie!
En overnaadse rompjes schijnt ook weer beter te zijn, omdat er dan airpockets tussen de naden blijven zitten. Dat hadden de Noormannen al door! Afgekeken van de walvissen... :rolleyes: Als dat niet high-tec B5F info is!

Nee, nee, dit is speciale geheime was die ik mag testen voor een fabrikant. Net zoiets als vele jaren geleden die Helipron. Dit was een door Depron ontwikkelde speciale versie van het bekende depron, maar dan gemaakt met Helium in plaats van stikstof om het schuim te laten opschuimen. Hierdoor werd het vele malen lichter.........................

De rakken staan, gras is gemaaid.
We gaan eten bij Auberge het Asje.
Net even binnen geweest, ziet er super bourgondisch uit (en er loopt een leuk meisje)en ruikt lekker., het eten, niet dat meisje.

3 gangen menu 29,75
Auberge 't Asje

Graag wel even morgen aangeven of je meegaat of niet, ik heb al gereserveerd tussen de 8 en 10 personen, als het er meer of minder worden dan geef ik dat even door.

Tot morgen allemaal!!!!

GJ

Smikkelen? Jazeker! Hierbij, 2x + teckel.
Nu neem ik wél contanten mee!

Nee, nee, alsjeblieft geen solartexus laminaticus!
Was net vortex converters aan het bekokstoven, om de pré-delaminaire afbuigingen te kanaliseren! Ja... heul nifty!
En dan mijn koude fusie low budget anti-materie motor! Met fuzzylogic controller!

Ook is er een nieuwe lak... kan beter tegen neerstorten. Trenchcoat!

Wie heeft dat verklapt van die helium ballonnen in mijn kist?

Laatst bewerkt:
Wij ( hans en ik ) eten natuurlijk ook mee!
Ik neem wel een vaatdoek mee om af te wassen.
In t Oosten houden we t op budget.

Gr frank

Ha Frank en Hans... doch doggy bag hoef je niet mee te nemen... we nemen de Dackel mee!

Zo! Wat een ongein! Aan de slag! Accu's laden!
Tot morgen!

Laatst bewerkt:
Zo... wat kan je hier goed eten!
En dat is gewoon in het hotel.

Het veld:
12 Volt is er, 220 Volt ook.
Ik zet geen bordjes, het is heel makkelijk te vinden dus overbodig om iets neer te zetten.

Nu nog even de deelnemerslijst invullen.
Ik maak een lijst met richttijden.

We starten elke 5 minuten.
Als je denkt dat je niet klaar bent, loop naar Mike en vraag of hij je even op kan schuiven.
Beter is gewoon je spullen op orde te hebben...

Nou, ik duik de douche en dan bed in.

Morgen weer een lange dag!

Iedereen een goede reis, en hou morgen alles heel!

GJ

Alles ligt hier klaar, heb er weer zin in!
Toch maar een pinnetje onder de romp gelamineerd, hoorde dat het gras glad kan zijn...
24uurs epoxy droogt bij 40graden best snel trouwens....

Tot morgen,
Gerben

Het voelt vreemd om al zo dicht in de buurt te zitten. Ik heb het nieuwe toestel mee, om eens te tonen,maar heb hem niet af gekregen.
Het was hier een gezellige avond, mooie streek ook trouwens Drente.
'k ga nu slapen of morgen niet op tijd.

val

ja, het is hier best mooi.
Ook hele aardige mensen, dat ben ik niet gewend in Amsterdam.

Welterusten Val!
Oh, er staat wel mais...
De F5B magneet!

GJ

Gister met joris op modelvliegkamp besloten om mee te doen,
Het is een leuke nieuwe ervaring.. heel anders als het F3A

en verassend genoeg ook nog op een 5e plek gekomen.
Dat was iets wat ik niet verwachte.

mischien tot binnenkort.

weg naar Dalfsen

hopelijk allemaal een goede vliegdag gehad?

mijn weg was wat minder gemakkelijk, maar wel leerzaam. Vanochtend richting Dalfsen, kom in Dalfsen aan, gereedschapskist vergeten met daarin de 2e ontvanger (35hHz, kanaal 67). Dus geen tijdsregistratie. Dat was de druppel. Omgedraaid, daarna Gert-Jan nog gebeld en afgemeld en door naar huis.

Hoe kwam dat zo: na de laatste wedstrijd op zondag mijn RW2b gecrashed. De RW2b dook opeens over een vleugel weg in het mais. Raar, overkomt me eigenlijk nooit meer. Flinke schade aan de vleugel. Vleugel gerepareerd. Nw romp besteld. Eerste vlucht na reparatie, op precies dezelfde locatie, ineens totale controle kwijt, als een rotte appel valt de RW2b uit de lucht dit keer niet bij een "overtreksnelheid"". RW2b komt in de slootkant/zachte prut. Romp nog oke, maar vleugel behoorlijk beschadigd, waarschijnlijk toch extra schade op de zwakke plekken van de eerste crash. Rw2b dus overleden. Oke.

Dalfsen komt dichterbij dus snel de Flash F5b van Wim tevoorschijn getoverd. Want ik wil toch meedoen in Dalfsen. Eerste start beetje wild maar vliegt verder prima. Uitslagen beetje te groot. Je hoort de Flash wel veel meer dan de Rw2b. Op grote hoogte ailerons ""up"" uitgeprobeerd voor de landing (geen flaps). Werken goed! Ailerons weer in, Flash valt als een rotte appel in een vrille over een meter of 50 uit de lucht. Niets meer te sturen! :eek: Alles kapot. Wat is hier aan de hand. Stuurfout? Snelle servo's de oorzaak? Ailerons te snel weer terug in hun oorspronkelijk positie en daardoor loslating? Mijn piepschuim Rookie (les kistje geplaned voor mijn dochter) tevoorschijn gehaald. 2.4Gz ontvanger erin, alles lijkt normaal totdat, motor aan, motor uit, motor aan. Zonder dat ik iets doe. Dan maar snel landen. Accu blijkt helemaal nog niet leeg (nog 75% vol). Regelaar niet warm. Is mijn jeti zender module wel oke? Dalfsen komt dichter bij. Rondgebeld, verder geen nieuwe jeti module beschikbaar, uiteindelijk een nw module besteld bij Conrad (Gen2). Maar dat duurt nog even voordat die binnen komt. Dan maar overstappen op 35 Mhz. Dat is tenminste safe. (dacht ik)

Mijn oude vetrouwde Raketenwurm 1 van stal gehaald met gerepareerde vleugel van mijn laatste crash 5 jaar geleden (in een boom gevlogen). Snel opgebouwd, want Dalfsen komt dichterbij. Tjonge wat vliegt zo'n RW1 makkelijk en mooi, wat laat ie zich makkelijk sturen door de eerste 4 rakken. 2e keer omhoog, eerste 2 rakken oke, 3 rak: geen reactie op de roeren, ... tjak het mais in. Flinke schade. Vergeten de antenne uit te trekken op 35MHz. Oei wat stom.:confused: Dalfsen komt dichterbij.

Last but not least mijn laatste hotliner opgebouwd: RW F5F met wel hele smalle romp. Ik heb daar eigenlijk geen lipo's voor beschikbaar. Heb nog wel 2* 2200 45C TP van het pylon racen van vorig jaar. Een van de twee blijkt behoorlijk leeg, is die nog wel oke?. Dalfsen komt dichterbij. Dus hup opbouwen maar met Fun500-38 en 4S 2200, stroom gemiddeld 135 amps. Eerste vlucht oke: wat vliegt dat mooi, zo'n F5F kist. Breek de afstands taak na 2 min. af om de accu te sparen. Krijg halverwege de thermiek taak wel een rare tik. Kan toch geen thermiek zijn? Zo heftig? Na 10min. landen zonder motor te gebruiken. Prima. Wel 30m over het doel. Accu's aan de lader, 1 van de accu's 1250mah, de andere 1400mAh en blijft heel lang op 0.2A laden. Da's niet goed. Plus e.e.a. wordt erg krap in capaciteit voor een echte wedstrijd. Verschillende winkels rondgebeld. Geen 2S 2400/2600 >35C lipo's op voorraad. Meer dan 2600 2S past waarschijnlijk niet onder de regelaar.

Inmiddels laatste vrijdag voor de wedstrijd. Dan maar met de 2200 45C TP naar de wedstrijd in Dalfsen. Nog kleine ontvangerschakelaar ingebouwd, want dat is wel erg handig voor een wedstrijd. Naar het veld voor de 2e vlucht, zender aan; helemaal niets?! Heb ik de zender aan laten staan? Terug naar huis, zender aan en hij doet het weer?! Zender accu gechecked: stekkerje valt bijna uit zichzelf uit de zender. 8O Totaal geen klemkracht. 1 + 1 = 2? Of toch allemaal domme stuurfouten. Ik weet het niet. Zenderaccu los aan de lader. Haal er maximaal 300mAh uit. Niet goed. Inmiddels vrijdag avond 20:00u, snel naar de winkel in Eindhoven, nw zender accu gehaald. Verspaget heeft ook 2 2S 2450mAh flightpower accu's, passen helaas net niet. Checklist gemaakt voor de volgende ochtend. Rit naar Dalfsen is appeltje eitje. Kom aan, toch de gereedschapskist vergeten, terwijl ik de inhoud nog heb staan checken. Ik weet zeker, als ik het veld opstap gaat de RW F5F de luchtin. Zoiets kan ik gewoon niet laten. Verstandig stemmetje zegt: niet zo slim.... concentratie is helaas op! Dat gaat niet goed komen. Dat was voor mij Dalfsen. Ben wel heel dicht bij geweest.

Hoop dat e.e.a. niet besmettelijk is en dat jullie een mooie dag hebben gehad. Richt me op de vakantie: komende 2 weken Tjechie met de familie, en daarna weer volle focus op de volgende wedstrijd. RW4 is nog in bestelling, ik heb inmiddels een idee voor meer accu capaciteit in de RW F5F en er ligt een nieuwe Blizzard te wachten op wat extra carbon. Vraagt wel wat doorzettingsvermogen dat F5B gebeuren, :D

Ronald

Laatst bewerkt:
Gisteren laat teruggekomen uit frankrijk......en dus mooi tijd om
vanmiddag eens even op het veld in dalfsen te kijken.
Het is immers mooi dicht bij hoogeveen.
Wat een mooi groot veld daar....en wat een weertje vandaag ....en een
grote opkomst van zowel de vliegers als de kijkers.
Blijft toch indrukwekkend hoe de kilowatts de lucht in vliegen.
Mijn hawk wordt volgende week geleverd door GJ en dan zal ik ook eens
driftig gaan trainen. Misschien dat ik volgend jaar ook een paar
wedstrijden mee ga vliegen.....maar eerst maar eens vertrouwen in de kist krijgen.

Back