F5B Eurotour 27&28 juni in België

Op 27 en 28 juni a.s. is er in België (Heist op den Berg, in de buurt van Antwerpen) een Eurotour F5B/F5F wedstrijd.

Hier zullen waarschijnlijk een groot gedeelte van de europese toppers aanwezig zijn.

Dit is dé gelegenheid om eens te kijken hoe het er bij F5B competitie aan toe gaat en eens te kijken waar men zoal mee vliegt.

Ik ga op zaterdag (de 27e) zeker die kant op. Wellicht dat er nog meer "speedfreaks" zijn die ook willen gaan kijken.

Janwillem.

Heren,

Ik heb die week dus mijn laaste vakantie en ben van plan in Berg op den Heist van de partij te zijn.

Gr, Jos

Ik heb me een paar weken terug al ingeschreven. ;)

Lijkt er op dat ik maar 1 vleugel heb om te vliegen, maar beter dan niks. Avionik B1 met 2 rompen, een V-staart en een T-staart. Eentje op 5S en eentje met een 6S systeem. Bijde met Neu motors en Thunder Power Lipo's.

Heb in Amerika maar een Futaba 12FG aangeschaft voor 800 dollar. De Multiplex conversie naar Spektrum werkte wel goed maar ik vondt de zender niet fijn vliegen gezien ik een duimen vlieger ben. Die 12FG vliegt heerlijk en heb voor de gein maar meteen een 44 rakker gedaan met slechts 1300W.min voor de beentjes.

Met andere woorden, het zal leuk worden in Berg op den Heist.

Hmm, 44 rakken met slechts 1300W/min. Niet slecht :worship:

De verwachtingen zijn hoog gespannen......

Ik heb de koop van een nieuwe kist/motor nog even uitgesteld.... In België nog even inspiratie op doen.

Wordt een mooie gelegenheid om nog eens te discussiëren over wat wijs is om aan te schaffen. (Surprise/Alex F5B/Rw2b/...., Neu/Hacker/Pletti) enz.

Jw

Bij nader inzien weet ik niet of ik wel kan komen. Het reisje kost nogal wat, benzine, boot, overnachting, inschrijfged, retour. Helaas heb ik een financiele tegenvaller op dit moment. Dus moet nog maar even zien.

Jos

Ok, misschien toch wel.

De boot kan voor £75, overnachting min of meer gratis en dan dus alleen de benzine. Dat kan er nog wel van af.

Zal mijn spulletjes maar klaar zetten dan, voor het geval dat. ;)

Johan, dat denk ik niet.

Maar als iemand een gloed nieuwe Multiplex Royal Pro zoekt met 35Mhz en Spektrum 2.4Ghz module dan laat maar weten.

;)

Ja ik heb het bijna 3 jaar met de DX7 gedaan en er het WK 2008 mee gevlogen zonder problemen. Het is goed te doen zelfs met flaps en alle populaire functies zoals snap flaps en butterfly. Echter ik heb geen mixer meer over en er zit geen goede motor loop tijd timer op. Het is tijd voor iets beters.

Ik had dus net een Multiplex Royal Pro 9 gekocht in Duitsland (350 euro) omdat ik de software nogal goed vondt klinken. Je kan er echt alles mee doen schijnt. Er zijn nogal wat draadjes over op RCGroups wat allemaal wel niet kan.

En ik kon er goedkoop (30USD) een Spektrum module in stoppen zodat ik met mijn Spektrum ontvangers door kan vliegen tot die Multiplex M-link 2.4Ghz conversie troep eindelijk uit is. Hoellein zij tegen mij ergens in Augustus pas.

Die M-link ontvangers hebben het zelfde formaat en ontwerp als de Futaba en Jeti ontvangers en die zijn super makkelijk te monteren in Koolstof F5B rompjes. Iets wat met Spektrum nog steeds niet makkelijk is. Ze hebben nog steeds geen 7 kanaals Koolstof specefieke ontvanger. Hun AR6250 is niet goed genoeg naar mijn mening.

Helaas ligt de Multiplex niet lekker in mijn handen omdat ik een duim vlieger ben en ik vondt de software nogal lastig om te gebruiken. Ik had overal wel het duitse handboek voor nodig, zelfs hele simpele dingen.

Dus heb ik in een moment van zwakheid maar gewoon een Futaba gekocht. Dat is nogal een populair merk binnen F5B in de UK en de USA enzovoorts. Deze 12FG is echt super fijn. Ligt veel beter in de hand en de sticks zijn beter af te stellen en lopen beter. De software is super simpel. Ik heb het boek nog niet open gehad en mijn B1L is al helemaal ingesteld en meer maals gevlogen. De 12FG heeft tevens ook de mogelijkheid om elk kanaal toe te bedelen zoals jij dat wilt. Je kunt dus de vleugel ailerons op 1 en 2 zetten en de flaps op 3 en 4 als jij dat wilt. En ook alle schakelaars zijn vrij toe bedeelbaar. Er zit al een kwalitatief goede veer schakelaar op die ik dus gebruik voor de motor. Ik heb dus geen spijt van mijn beslissing van 800USD.

Lekker off topic... hahaha

Ik sta op het punt om het boot ticket te boeken......

Jos

Laatst bewerkt:
Hey,
Normaal heb ik tegen begin volgende week enkele foto's.
Er liepen genoeg fotografen rond.
Luc

Laatst bewerkt:
Jos, je moeder had ook wat foto's gemaakt toen je popcorn aan het maken was.....
Heeft ze niet meer foto's?

GJ

Back