Ik ben ook voor als enige verandering het terug aan zetten van de motor toelaten( met natuurlijk een 0 of zelfs strafpunten tot gevolg). De mensen die willen risico's nemen doen dit nu al, ik ken er minstens 2 die geen probleem hebben om 300 m ver in een veld te landen als ze de verhoopte thermiekaansluiting niet vinden. Dit kan wel degelijk de veiligheid verhogen. Stel : een piloot constateert dat hij niet meer terug naar het veld kan komen omdat er plots een sterkere wind is opgestoken en hij verder is afgedreven dan de bedoeling was. Als ie niets doet moet hij bijvoorbeeld op een drukke rijweg landen of zo ( er zijn zo genoeg situaties te bedenken die niet direct met het bewust nemen van een risico te maken hebben ). Voor de rest vind ik het reglement, op de Duitse aanpassingen met een corridor en zo na, heel goed zoals het nu is. In Belgie gebruiken we wel steeds local rules, omdat we anders niet genoeg velden hebben waar we kunnen vliegen( onze velden en groepen zijn dus strikt genomen meestal te klein( landingsspots te dicht bijeen) en een corridor maken we niet, we laten ook maar 4 minuten tussen de verschillende heats).