Maar Douglas, als je de accu wisselt voor een lichtere, die zit toch voor het CG dus dan zal je alle gewichtsbesparing weer moeten aanvullen met lood?!
Overigens is mijn nieuwe Elipsoïd nu vliegklaar, en het merkwaardige is: in de oude zaten nog een paar pakjes lood naast de accuslede, en nu kom ik exact goed uit op zoals het CG volgens de specs moet zijn: accu helemaal vooraan in de tray = CG op 60, accu een paar cm naar achteren (merkstreepje gemaakt) = CG op 65.
Bij mij op de club had van de zomer iemand een nieuwe Ypsilon, daar had-ie op iemands aanraden een carbon vleugelpen in gedaan. Bij de eerste vlucht klapte het model de handjes samen. Niet te veel schade, het ding vliegt weer, maar op zo'n grote kist is een onsje echt muggenziften....
Overigens is mijn nieuwe Elipsoïd nu vliegklaar, en het merkwaardige is: in de oude zaten nog een paar pakjes lood naast de accuslede, en nu kom ik exact goed uit op zoals het CG volgens de specs moet zijn: accu helemaal vooraan in de tray = CG op 60, accu een paar cm naar achteren (merkstreepje gemaakt) = CG op 65.
Bij mij op de club had van de zomer iemand een nieuwe Ypsilon, daar had-ie op iemands aanraden een carbon vleugelpen in gedaan. Bij de eerste vlucht klapte het model de handjes samen. Niet te veel schade, het ding vliegt weer, maar op zo'n grote kist is een onsje echt muggenziften....