F5J wedstrijd Oudenbosch 20 Oktober 2012

Discussie in 'F5J' gestart door F5J, 2 okt 2012.

  1. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.966
    Locatie:
    Eibergen
    Inschrijving gesloten

    De inschrijving is gesloten.
     
  2. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    dat is nou jammer

    met hoeveel zijn we er?
     
  3. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.966
    Locatie:
    Eibergen
    we hebben er 16 uiteindelijk onze duitse vriend heeft afgezegd.
    Had je nog iemand die mee wou doen dan ??
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Rob, ik vlieg ook niet mee he, ben net pas weer wakker en een kist in 4 uurtjes bouwen is me nog niet gelukt.
    Ik kom Leon, Henk en jou wat spullen brengen.
    Tot morgen!

    GJ
     
  5. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Frans, je tergt me!
    Ik heb afgelopen week een nieuwe MC-20 in mijn handen gehad, wat een waanzinnig mooie zender is dat. Prachtig afgewerkt, geen uitstekende antenne meer, veel aandacht voor details, mooie kast voor mijn 'hybride' greep (beetje tussen hand en pult in). En HoTT natuurlijk. Maar een complete overstap vanaf mijn Spektrum systeem (wel met een Graupner zender) maakt het nogal duur. Toch blijft het ernstig rondspoken in mijn hoofd.
    Ik zie in jouw opmerking een teken! Ik moet hem toch kopen!!
    Fijn, zo'n lach voor 'over de 3 kg'. Mijn Fantasy weegt 3,3 kg....
    Natuurlijk gaat het om het meedoen, dat gaf ik zelf ook al aan. Met een goede kist win ik toch ook niet ;).
     
  6. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.966
    Locatie:
    Eibergen
    Zo lijsten klaar Gert Jan ik had al begrepen dat je niet ging vliegen.
    Nu gaan we naar bed morgen 5.45 uur vertrek.
     
  7. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    als onze duitse vriend niet komt wie heft er dan salade?
     
  8. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.890
    Locatie:
    Zierikzee
    Gras genoeg in de omgeving zou ik zeggen. Beetje saus erop en misschien smaakt het geeneens zo gek
     
  9. Draakje

    Draakje Guest

    Naar bed jullie. En geen sex voor de wedstrijd. Tot morgen.

    Pieter
     
  10. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.890
    Locatie:
    Zierikzee
    Na sex heb je betere thermiek.
     
  11. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    ja maar hoe krijg ik die thermiek van hier in het oosten mee naar Oudenbosch dan....ow wacht mijn vrouw komt morgen ook nog :) (tentje ligt al in de auto dus mannen, komt helemaal goed)
     
  12. frans46

    frans46

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    427
    Locatie:
    Gelderland
    Raymond
    Vertel dan toch nog even welke mode je gewent bent te vliegen. Misschien ...... Ik heb twee maal MX 16 bij me. Beiden (uiteraard) staan in mode 2.
     
  13. Terence

    Terence

    Lid geworden:
    17 jan 2011
    Berichten:
    1.423
    Locatie:
    Ermelo
    Ik weet zeker dat Raymond mode 2 vliegt, ik heb met zijn DLG gevlogen in OOstenrijk

    groet


    Terence
     
  14. frans46

    frans46

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    427
    Locatie:
    Gelderland
    Prima. Het wordt morgen gezellige en een mooie F5J dag.
     
  15. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    Ik ga maar slapen tot straks
     
  16. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    Kort nachtje maar we zijn er klaar voor

    Even broodje smeren spul in auto en gaan
     
  17. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Wat een fantastische dag in het Brabantse! Heerlijk gevlogen, weer veel geleerd, zelfs een rondje gewonnen! Arjan gaat een verslag maken heeft ie gezegd, dat zal wel een heel epistel moeten worden want er waren veel deelnemers, veel kijkers en er was nog veel meer plezier! Nu in de auto nog een stukkie toeren met Terence en dan lekker nagenieten van deze mooie dag.

    Als laatste mijn grote dank aan Robert voor het organiseren van de wedstrijden dit jaar: helemaal top. Heb nu al weer zin in 2013!

    Groet,

    Jacob Bos
     
  18. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Zo zeg, dat was me een geslaagde wedstrijd.
    Er was weinig wind, en ondanks de vrijwel geheel bedekte lucht was het soms toch thermisch. Ik heb de indruk dat de meeste mensen leuk gevlogen hebben.
    Zelf ben ik onverwacht hoog als 5e geeindigd, met in mijn beste 3 ronden een totaalscore van 2980 punten :D, totaal ruim 88%. Dat ligt ruim boven mijn verwachtingen. Jammer dat VW4style net 1 puntje voor me geeindigd is :snipersmile::sad:. Meerdere mensen met 'mindere' vliegtuigen hebben hier en daar toch goede scores gehaald, wederom bewijs dat het een laagdrempelige klasse is. Ook de sfeer is nog lekker ongedwongen. Adrie is wel een klasse apart, met een ''1000' als streper.

    Ondanks dat de klasse F5J relatief jong is viel me op dat de organisatie van de wedstrijden al aardig op orde is. Waarvoor complimenten.
     
  19. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Wat mij opviel is dat vergeleken met de wedstrijd begin dit jaar en nu er ontzettend veel bijgeleerd is door de vliegers.
    En belangrijker, ik heb geen slecht woord of geklaag gehoord, iedereen had het vreselijk naar de zin.
    En zoals Raymond al schreef, om goed te eindigen heb je geen dure modellen nodig, iets wat we al vanaf het begin af roepen.
    Zelf was ik zeer onder de indruk van Kristof zijn model, in zo'n korte tijd een zo'n goed vliegen model bouwen, fantastisch.

    Na de wedstrijd stonden er ineens nog 6 man aan de start, voor nog een ronde, ze konden er niet genoeg van krijgen.

    En voor ons "toeschouwers".... het etentje achteraf was zeer geslaagd, erg gezellig, zoals het hoort, concurrenten in de wedstrijd, vrienden op de grond.

    Topdag!

    Gert-Jan
     
  20. Terence

    Terence

    Lid geworden:
    17 jan 2011
    Berichten:
    1.423
    Locatie:
    Ermelo
    Ook ik ben net thuis van een ontzettend gezellige en leerzame dag.

    Ik werd donderdag door Erik Rukkers in de gelegenheid gesteld om zijn Climaxx te vliegen vandaag, hij bouwde pardoes zijn zender "even" om naar mode 2.

    Erik nogmaals harstikke bedankt hiervoor:celebrate:.

    Ik had al eens 5 minuten met een climaxx van Justus gevlogen in OOstenrijk:rolleyes:, maar deze kist vliegt erg gemakkelijk en na een proefstartje gelijk maar meegevlogen.

    Ik ben erg gelukkig met het behaalde resultaat (9de plaats) en heb nu nog meer motivatie om de elektro romp voor de Crystal klaar te gaan maken, en volgend jaar mee te vliegen.

    Ik ben erg onder de indruk van het supergezellige klimaat waarin deze wedstrijden worden gevlogen en kijk uit naar volgend jaar.

    Eenieder bedankt voor info en tips en in het bijzonder Robert, voor de ballen op brood en tomatensoep en de organisatie:thumbsup:

    Na afloop de chinees in Oudenbosch leeg gegeten met een groot deel van de vliegers.

    groet


    Terence
     

Deel Deze Pagina