F86K Sabre(ARF URmodelle)38 flight's tot dusver.

• Topicstarter Topicstarter Ger Kovacs
  • Startdatum Startdatum
Zo Ger,moeten al die spullen die erbij liggen op de foto ook mee het toestel in?

Ben benieuwd hoe straks het eindresultaat zal zijn hoor... 8)

Groeten,
Marcel

kun je zo de thrust meten?
volgens mij moet de motor ZEKER 4 tot 5 cm naar achter
dit zal resulteren tot een zachter geluid
en meer thrust
nu stook je alleen maar hitte op
doordat je turbine naar achter zet zal je meer verse lucht aanzuigen tussen je uitlaat en inloop trechter
probeer eerst eens je einde van je ketel te centreren met de voorkant van de inloop trechter
ik denk zelf nog meer naar achter

ecu

sorry van de duitse ecu,s weet ik helaas weinig vanaf
daar ik mijn eigen gebruik met hall sensor ipv led,s
ik zou ook om gewicht te besparen
de start accu vervangen door een lipo 3S1P 2500 tarabat (160 Gram)

Ger Kovacs zei:
Goh zei mijn vrouw," doe jij best wel handig en snel zo'n tafeltje maken."
"gaat sneller als al die klusjes die je nog moet doen in huis."

Hmmm, klinkt bekend.
Jouw vrouw kent toevallig mijn vrouw of zo, Ger? :roll:
Of is dat vrouw eigen.

Ger Kovacs zei:
@Sandor.

Ga de motor verder in de pijp plaatsen en dan kijken of het geluid weer wat mooier wordt, bedankt voor je advies, moet nog even kijken waneer ik langskom, wel plannen wat het is 186km bij mij vandaan.
Heb alvast wat installatiewerk verricht aan het pneumatiek gedeelte van de retract en remmen, toch wel handig dat dat nog gegeven werd toen ik ambacht school deed.
@Marcel, nee niet alles gaat mee, ik doe de tafel maar niet inbouwen.

Groet Ger Kovacs

de motor moet verder UIT de pijp

Ger Kovacs zei:
@Sandor

Sandor, de inlaattrechter van de straalpijp steekt nu 2 cm na het einde van de ketel, heb dus 2cm ruimte tussen de ketel en de trechter, de ruimte totaal van de uitlaat van de motor en de inlaat van de straalpijp is nu 6cm, ook de turbine zuiver recht voor de straalpijp gezet, en je hebt gelijk, de motor loopt als een zonnetje,
nog wat temperaturen gemeten, bij 32.000rpm EGT 625grd/C en bij 110.000rpm 550grd/c verbruik +/- 380/400 ml/min.
Voorlopig maar op 110.00rpm MAX gezet, éérst een voorziening maken om de werkelijke trust te meten.
Nog wat gecorrespondeerd met de verstrekker (blijft volhouden dat het een eigenbouw turbine is) van de turbine en de ECU.
De ECU wil zichzelf namelijk niet calibreeren zodat de turbine niet word vrijgegeven voor automaat bedrijf, deze was al op de hoogte van het soort probleem (trottle regeling vanaf de zender), schijnt te verhelpen te zijn met andere instellingen in de programmatuur, die ik zelf kan instellen, hopelijk gaat dat lukken.

Groet Ger

dat ziet er inderdaad al veel beter uit

trouwens ik zag op jet testbank een zeer grote filter
mischien is dit de boosdoener wel

normaal heb je in de tank een viltpendel dit is genoeg
NA de pomp komt het kerosine ventiel en fijnfilter
mischien is dit wel je probleem
daar als je alles voor de pomp monteerd kan er "cavitatie"onstaan
en de ecu en pomp geen vaste waarde kunnen vinden bij volgas

Ha Ger,
Hopelijk krijg je weer de kriebels want ik vind het een mooi toestel.

Groet,
Jaap

Mooi werk Ger! Ook de turbine ziet er van binnen interessant uit.

....maarrreh...begin wel mijn twijfels te krijgen over ARF bouwdozen... :wink: (start draadje sept. 2004)

Wanneer wil je gaan vliegen, voorjaar?

Groet,
Gerald

Ger Kovacs zei:
Weet jij een goede locatie waar ik mijn F86 eventueel kan invliegen? zo ja dan hoor ik dat wel,
een glad grasveldje van 100X60 metertjes moet voldoende zijn en liefst 270 grd obstakel vrij.
Grtz Ger

LVC Sittard, lengte van de "lange" baan is ruim 120 meter bij 80 meter de korte baan is ruim 100 x 60 meter. Beide banen in L-vorm. En we hebben maar 3 hindernissen. Eentje is dat inmiddels beroemde trafohuisje dat "naast" de kop van de baan ligt, en dan 2 boerderijen recht voor ons op ongeveer 300 meter afstand en eentje die op die afstand schuin achter ons licht. Boven de boerderijen is verboden gebied, de rest is in overl;eg allemaal mogelijk om te bevliegen.

Back