Fairplay V restauratie

Laatst bewerkt:
Snelle update;

Bij Chris (rcpoint te Beugen) roerheveltje besteld. (Bas systeem )
Kan men inlog van joeptoep nergens terug vinden, zal een nieuwe maken.

Nu verzinnen hoe ik men oude filmpjes over kan zetten.
Anders een linkje bij de beschrijving.
 
Dankje Fokko en ook antwoord terug van een pc analfabeet.
Was altijd al in gevecht met een moderne tachograaf, ben van de ouderwetse papieren krengen. :-)
IMG_20200621_211549[1].jpg

Mooi stukje alu gekregen, die maar meteen opmaat gemaakt, en grijs gespoten.
Wilde het eerst blank laten maar was dan het enige stukje bling, vond dat niks dus beetje grijs gemaakt.

Morgen ist ook warm, dus gaat ik pogen een drijf test tedoen.
Men kostbare bassin (€4,-- ala action) is al zover klaar.
IMG_20200621_162853[1].jpg

Morgen naar buiten en vullen. En een poging doen om bewegende beeldjes temaken.
 
Nu maar hopen dat het bootje geen 'buitenbadse' ervaring wil opdoen...
Ze willen niets liever dan open water... zijn net badeenden! Die RC-bootjes!
Hou de knuppels goed in de gaten!
Gr Bas

PS: Stond nog een aardige Fairplay op MPeej...
Zal vast rond honderd van eigenaar zijn gewisseld... met kistje en al. Best netjes.
Mijn hoofd sprak Heuss... en verstandig daar naar te luisteren!
 
Na aan het testen geweest in men subtropisch voetenbad :hammer:
Wat me zelf erg opviel of juist miste is dat er bijna geen vermogen inzat.
Geen snelheid , maar ook geen duw/trek vermogen.
Esc is goed komt uit een ander bootje en ook juist ingesteld.


Meteen de samsom van artensia ook grog getest heb daar wat gewicht bij gestopt.

oja sorry dat je scherm nu scheef staat lol
Maar ziet het verschil qua vermogen blauwe hok heeft een beschaaft 280 torretje.
 
Ik krijg de indruk dat er iets aanloopt! Maar telefoons kunnen ook aanlopen.
Wat was je aandrijving ook al weer? Monoperm 6V of een 12V... 't zal wel 6V zijn..
Welke Pile zit er op... daarvoor moet ie open...
Op het schijfje met planeten staat de reductie beschreven.
Als dat 6:1 is... dan loeit er wat... maar de prop gaat amper rond...
Bij 3:1 moet het wel wapperen. De Pile het beste te smeren met PFTE...
Schroefas met de uierzalf... dik kogellagervet? Dat vreet energie!

Kom je er niet uit... roep dan effe...

En... een montage van het Pile plaatje vraagt om gevoel... je kan namelijk em klem zetten...
 
Laatst bewerkt:
Bart, Misschien al eens geschreven, maar wat zit er als koppeling in? Vind dat het tamelijk veel herrie geeft. Kijk eerst eens hoe snel Kyra vaart. Maar net als Bas schrijft (te) weinig toeren. Succes ermee! Gr. Klaas.
 
Originele schroef?
Het lijkt erop dat de uiteinden van de schroefbladen zo goed als geen spoed hebben.
Ik had dat ook bij mijn Smit Rotterdam, met de originele schroeven van Billing Boats.
Toeren zat, maar geen stuwkracht.

Indien de schroef inderdaad niet voldoende spoed heeft kan je overwegen eens een messing exemplaar van een gerenomeerd Nederlands merk te proberen.
 
Die gerenommeerde hebben een spoed van 1:1... daar moet je zeker goed mee vooruit kunnen komen.

Maar de aandrijflijn klinkt nog niet soepel.

Niet goed gemonteerde piles kunnen wrikken. Geeft herrie...
 
Hoop vragen / ideeen.
IMG_20200622_215615[1].jpg

Dit is het vet wat ik gebruik.
Zit ook bij de andere bootjes en bij men auto's.

IMG_20200622_215900[1].jpg


info van het torretje.
Deze was nu gevoed met 7.4 v accu. moet in de toekomst nog een 6 v accu voorkomen.
Kom ik ook beter weg met het ballast gewicht.

Pile euhh zou het niet weten.
verbinding motor schroefas
IMG_20200622_220720[1].jpg


Deze zit zo goed als in 1 lijn, zou der nog een vaste verbinding van kunnen maken als het moet.

Kom zelf dan bij de optie's van schroefas te vol, of wat Bas zegt met die pile dinges.
Die laatste heb ik verder geen verstand van dit is men eerste de anderen hebben dit niet.

Het vet zie ik geen probleem mee eigenlijk.
Gebruik dat spul al 10 jaar in men scaler en ding rijd nog steeds heerlijk.
Stop het daar in de assen, en smeer men lagers ermee.
Heb steeds een vreemde trek als ik een plas zie of blubber. :rolleyes:
 
Weet niet hoe dik dat vet is, maar als die te dik is, kost het veel extra energie. Weerstand van die dikke vet is groter dan je in eerste instantie zou verwachten. Het welbekende witte vaseline werkt heel erg goed. Zoals Klaas dan zegt: even verwarmen, opzuigen met spuitje en dan de askoker vol.
 
Back
Top